Toon posts:

Asus Z92V vs. Asus Z718ne (notebook)

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen tussen twee notebooks (zoals eerder gepost), maar zal het nu een beetje onderbouwen...
Aangezien ik eigenlijk het bestelformulier voor 7 uur in de rode brievenbus moet doen zou ik heel graag antwoorden hebben op mijn twijfelpunten.. Thanx!

Ik zal de computer gaan gebruiken voor schooldoeleinden, maar ook wel eens een filmpje of een game.

Asus Z92V fontys editie & Asus z718ne mycom editie.

De voor mij belangrijkste kenmerken:

Asus Z92V:
Intel® Pentium® M Dothan 740 processor 2Mb
512 MB DDR2
15,4 inch TFT WXGA
Harddisk 80 GB
Grafische kaart ATI mobility X700 PCI Express
Video geheugen 64 MB DDR
Extra Geïntegreerde webcam (1.3 Mega pixel Camera)
Besturingssysteem Windows XP Pro, Office 2003 Pro, Visio, Paintshop Pro, Antivirus, Antispyware, Nero, Adobe Acrobat Reader, WinDvd

Asus z718ne:
Intel® Pentium® M 735 (1,7 GHz)
15,4 inch TFT WXGA
1GB DDR geheugen
Intel® 885PM chipset
ATI Mobility Radeon 9700, 64 MB
Harddisk 80 GB
Windows XP home

Twijfelpunten:
- Is de processor van de Z92V echt veel beter dan die van de z718ne?
- Is er verschil tussen het geheugen ddr/ddr2? (en is 1GB toch wel aan te raden ? 69 euro extra..)
- Is er met zo'n WXGA scherm nog een beetje te gamen?
- Wat is de betere videokaart? Duidelijk verschil?

Verwijderd

waarom kan ik nix over deze laptops vinden op http://nl.asus.com

vreemd... ik zit ook op fontys... en wil deze laptop waarschijnlijk ook aanschaffen, maar ik wil eerst wat achtergrond informatie...

weet iemand hier meer over te vertellen (dus de Asus Z92V notebook)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39
ik zag vandaag bij de mycom ook de z92ga (als dat m was, iig afwijkende model nummer).
geen idee waar ze vandaan komen! staan idd niet op de asus site, maar je krijgt best veel voor je geld. mooie laptopjes.
krijg misschien een meevaller deze maand en dan ga ik deze wel halen denk ik..
enige jammere is met deze vage modellen dat je nergens kan lezen hoelang de batterij nou echt meegaat (voor mij best belangrijk)

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
sharkzor schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:34:
ik zag vandaag bij de mycom ook de z92ga (als dat m was, iig afwijkende model nummer).
geen idee waar ze vandaan komen! staan idd niet op de asus site, maar je krijgt best veel voor je geld. mooie laptopjes.
krijg misschien een meevaller deze maand en dan ga ik deze wel halen denk ik..
enige jammere is met deze vage modellen dat je nergens kan lezen hoelang de batterij nou echt meegaat (voor mij best belangrijk)
Is eigenlijk een A6G, accu is heel goed.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:13:weet iemand hier meer over te vertellen (dus de Asus Z92V notebook)
Hij is qua specificaties exact gelijk aan de A6V.

Ik zit zelf ook op de Fontys en heb hem besteld, alleen je moet er zo lang op wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeltjuh.. A7V zul j bedoelen... de A6V staat niet meer bij asus op de site.

Maar de belangrijkste vraag voor mij is: is deze laptop wel geschikt voor mij (De ASUS Z92V).

Ik ga nu een studie volgen, ik ga gebruik maken van de volgende dingen:
- Dreamweaver MX 2004
- Photoshop
- Macromedia Flash MX 2004
- Schrijven van php

Dit zijn eigenlijk de belangrijkste dingen die ik hierop ga doen. Nu hoor ik van iedereen dat een grote resolutie belangrijk is, zit ik met deze laptop dan goed. Of kan ik dan beter kiezen voor een laptop met een hogere resolutie, zo ja welke!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resolutie van de Z92V is WXGA... via zoeke met google kwam ik eropuit dat dit 1366 by 768 is.

Zou dit genoeg zijn voor mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn de amerikaanse versienummers. Die komen nrmlgezien met enkele europese modellen overeen die daar maar een beetje van afwijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:23:
Dat zijn de amerikaanse versienummers. Die komen nrmlgezien met enkele europese modellen overeen die daar maar een beetje van afwijken.
De hele A6 serie was/is verkrijgbaar in Nederland, zo ook de A6V(a)(c).
Pagina: 1