Excel -> Outlook: elke afspraak duurt maar 1 uur

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 07:12
Ik wil mijn collegerooster (Excel) importeren in Outlook, zodra ik een Excel file (welke niet meer open staat) wil importeren dan geeft Outlook aan dat het bestand al geopend is, of dat ik geen rechten heb om dat bestand te openen. Daarom heb ik mijn rooster naar een txt bestand met tab scheiding omgezet. Outlook importeer dit bestand keurig, maar het enige probleem is dat iedere afspraak slechts 1 uur duurt vanaf de start (terwijl dit toch duidelijk niet zo is)...

Hieronder een voorbeeld van het txt bestand (de koppen heb ik uit een Outlook export gehaald, maar heb het ook geprobeerd met alleen de koppen waarvan ik data heb en daarbij krijg ik exact hetzelfde resultaat...):

PHP:
1
2
Onderwerp   Begindatum  Begintijd   Einddatum   Eindtijd    Gebeurtenisduurtheledag Herinneringenaanuit Herinneringsdatum   Herinneringstijd    Organisatorvanvergadering   Vereistegenodigden  Optionelegenodigden Vergadervoorzieningen   Beschrijving    Categorieën Factuurinformatie   Gevoeligheid    Locatie Prioriteit  Privé   Reisafstand Tijdweergevenals
Strategisch Omgevingsmanagement &Intern. Bus.   5-9-2005    14:00   5-9-2005    15:45                                       Class           M1-12   normaal

(excuses voor de vern€ukte weergave, dat komt door de tabs...)

[ Voor 4% gewijzigd door Frankster op 06-09-2005 17:37 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Frankster
Dan toch maar even een klein vorozichtig schopje geven...
Ben er namelijk nog steeds niet uit en heb nu al te lang op Google en GOT doorgebracht, maar nog niks gevonden..

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Frankster schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:33:
Hieronder een voorbeeld van het txt bestand (de koppen heb ik uit een Outlook export gehaald, maar heb het ook geprobeerd met alleen de koppen waarvan ik data heb en daarbij krijg ik exact hetzelfde resultaat...):
Wat nu als je koppen uit een Outlook export eerst eens in je Excel-file zet en dan pas gaat exporteren met Excel??

• Frankster
Een beetje jammer dat er zo weinig replies zijn gekomen...

Heb de oplossing gevonden! De Excel-sheet in Access laden en vervolgens de velden het juiste type geven en importeren in Outlook...

&Creative

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Frankster schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:05:
Een beetje jammer dat er zo weinig replies zijn gekomen...
Een forum biedt helaas geen garantie....

zonder meer origineel gevonden :) maar je eigen topic spammen gaat me net te ver. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2005 21:45 ]