Toon posts:

PC crasht en start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik gister op mijn pc bezig was stopte hij er abrupt mee. Ik probeerde hem nog aan te zetten maar hij reageerde op niks. In de kast brand het lampje van het moederbord, en als ik op de powerknop druk gaat het rode front lampje branden, evenals mijn DVD speler. Maar verder start hij niet op, gaan er geen fans draaien. De koeler van mijn mobo wordt wel erg heet. de koeler van de processor niet.

specs:

P4 2.6ghz
ati radeon 9800 pro
creative audigy geluidskaart
asus p4p800 moederbord
4x 256mb RAM
1ste hardeschijf maxtor 40G
2de hardeschijf western digital 250G
switching power supply 300W
floppy drive
cd/rw
DVD speler

Ben nog een leek op dit gebied. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen, en wat de oplossing zou kunnen zijn.

bij voorbaat dank

Khezz

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:22
Zo te zien heb je ook niet een hel zware voeding van welk merk is deze

Verwijderd

Topicstarter
staat niet echt een merk op, de info die er op staat is switching power supply model: ATX - 300W P4. Zal wel een goedkoop import merk zijn. ter info: De pc is al eerder wel eens uitgevallen waarbij het geluid even haperde en daarna crashte, maar herstarte daarna onmiddelijk uit zich zelf. Wat hij na deze keer niet meer deed.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 17:24 ]

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:22
Ja het probleem kan aan je voeding liggen is ten eerste al geen a merk

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vragen mag, Hoe kan het dat de lampjes dan wel gaan branden, en de heatsink van het mobo ook erg warm wordt. Is er dan gewoon iets doorgebrand in de power supply?

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
Ik denk idd dat hij ook aan de voeding ligt, probeer die is te vervangen

Heb wel is zoiets meegemaakt, pc valt spontaan uit, gaat vervolgens niet meer aan maar de lampjes op moederbord branden nog wel etc. Voeding ff vervangen en toen deed hij het weer.

Als je de voeding gaat vervangen raad ik je aan er wel 1 te kopen van een A-merk zoals OCZ, Tagan, Levicom, Aopen, Enermax, Zalman etc.

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor jullie supersnelle hulp, Ik krijg het helaas vandaag niet meer voor elkaar om de winkel te bezoeken, ik hoop dat het morgen lukt. En dan krijgen jullie het snel te horen of het heeft geholpen.

thanks _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Okee probleem is opgelost, heb een nieuwe voeding aangeschaft, en alles werkt weer zoals het hoort. Thanks ;)
Pagina: 1