Toon posts:

[XP]schijfconfiguratie fout

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem, ik heb 2 hardeschijven een 80gb fujitsu en een 40 gb van merk ???.
als ik beide erin heb zitten krijg ik een schijfconfiguratie fout (en kan ik ook windows niet opnieuw installeren), maar als ik alleen die 40gb erin heb zitten is er geen probleem.
dit alles is gebeurd nadat ik van een DFI lanparty ultra b naar een ASUS A8N-E ben gegaan.
wat wel vaag is, is dat ik met knoppix 3.8 wel gewoon bij die 80gb kan als deze erin zit en ook gewoon de files die erop staan kan afspelen/draaien.

ik dacht zelf eerst dat het aan de boot.ini lag, maar na deze aangepast te hebben deed ie het nog steeds niet :(

ik heb al geprobeerd om hem te formateren maar dit werkte ook niet.
weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen (ja ik heb de search al gebruikt, die zei dat het aan de boot.ini lag maar die heb ik aangepast en nog doet ie het niet).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 15:47
Heb je de jumpers enzo wel goed staan? En als je die 80GB alleen probeert?

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Ik denk ook op het eerste zicht dat het aan de jumper-instellingen ligt.
Of aan de Master/Slave instellingen van je BIOS. Sinds je een nieuw moederbord hebt is dit ook anders.

Je gebruik ook geen RAID ofzo?

Ik heb ooit ook zoiets raars meegemaakt en het probleem was opgelost door de schijven gewoon te verwisselen van IDE-kanaal (kabels verwisselen). Maar ik denk dat de kans klein is dat dit zal helpen.