[XP] Home installeren

Pagina: 1
Acties:

• fredmatrack
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik heb net m'n toestel geformatteerd. Er stond Windows XP Home op, maar die draaide nogal stroef. Nu wilde ik met de cd opnieuw XP installeren, maar de computer wil niet van die cd starten.
Ik heb geprobeerd met de Win XP bootdisks, maar ook dat werkte niet.

Dan heb ik de schijf maar in m'n andere pc gestoken en langs daar Windows XP geïnstalleerd, zonder problemen. Als ik nu die schijf terug in de originele pc steek, krijg ik een zwart scherm met een knipperende "_".

Als ik herstart vraag hij of de computer moet starten in veilige modus of normaal.

Als ik start met een Windows 98 startup disk, dan kan ik aan de beide cd-drives aan. Ook master en slave zijn -denk ik toch- correct ingesteld.

Wie helpt?

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:51

Crazy-

Best life ever

XP installeren op ander systeem en overzetten naar een ander systeem zal zeker niet werken.

al eens in je bios gekeken of daar boot from CD aan staan?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lol nog al logisch, je kunt niet de configuratie en dus de drivers van een andere systeem zomaar even op een andere pc gebruiken.
Heb je wel in de bios de bootsequence (volgorde) aangepast, of anders de hardeschijf in de bootmenu uitgeschakeld (disabled)?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• fredmatrack
Ja, dat heb ik allemaal gedaan.
Ik ben eigenlijk Mac-gebruiker en met Mac OS kan je wel perfect die schijven oversteken, maar met Windows dus niet.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

fredmatrack schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:49:
Ja, dat heb ik allemaal gedaan.
Ik ben eigenlijk Mac-gebruiker en met Mac OS kan je wel perfect die schijven oversteken, maar met Windows dus niet.
Dat komt omdat MacOS eigenlijk alleen op Mac hardware (vrijwel identiek) draait. Bij Windows heb je zo veel meer mogelijkheden wat betreft hardwarecombinaties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• fredmatrack
Bestaat er een manier om vanuit een Windows 98 opstartdiskette de cd-rom van Windows XP aan te spreken en de installatie te laten starten.
setup.exe bijvoorbeeld kan ik niet draaien omdat het geen DOS-programma is.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 23:02
Dit komt me heel bekend voor (de knipperende underscore "_") Laat voor de gein die pc zo eens een half uurtje staan. Grote kans dat hij het dan wel doet. Wat je ook kan proberen een slipstream cd te maken. zie hier hoe

Succes!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 15:47
En als je eens je BIOS-settings naar optimized of defaults laad? Dat wilde bij mij helpen. Het lag achteraf aan USB-legacy support bij mij.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Kan ook een readprobleem zijn van je cd- of dvdrom. Probeer het dan even met een andere cd- of dvdrom

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• fredmatrack
Ik heb het ondertussen opgelost door eerst Windows 98 op de schijf te installeren (via opstartdiskette lukte dat wel) en dan zo de installatie van XP te starten.
Ben er wel een hele dag mee bezig geweest, maar het lijkt stillaan te beginnen werken...

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1