[NT 4 Server] Cpu Usage loggen

Pagina: 1
Acties:

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 12:10
Ik ben opzoek naar een programma wat over langere tijd ( een maand of langer) de cpu usage logt naar een bestand.

Ik heb genoeg programma's gezien die de cpu usage weergeven , maar niet welke deze wegschrijven naar een bestand.

Heeft iemand voor mij een programma (bij voorkeur freeware) waarmee ik dit kan loggen ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bevat NT4 server de Microsoft Performance Monitor niet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Microsoft SMS server, of MOM alleen erg prijzige oplossingen

Over een hoe lange tijd praten we hier?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 16:09 ]

• descon
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:08:
Microsoft SMS server, of MOM alleen erg prijzige oplossingen

Over een hoe lange tijd praten we hier?
Er moet van een maand worden bijgehouden op welke tijdstippen de piek momenten zijn.

Verwijderd

Ja maar dan krijg je een beetje een erg groffe weergave, in de zin van dat als je eens in de 2 uur je CPU performance meet, je een beetje een vertekend beeld krijgt.
als je in een kort interval je cpu performance meet, dan worden de bestanden die hij uitspuugt erg groot.

(was trouwens een reactie op wilhelmstroker)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 16:18 ]

• descon
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:18:
Ja maar dan krijg je een beetje een erg groffe weergave, in de zin van dat als je eens in de 2 uur je CPU performance meet, je een beetje een vertekend beeld krijgt.
als je in een kort interval je cpu performance meet, dan worden de bestanden die hij uitspuugt erg groot.

(was trouwens een reactie op wilhelmstroker)
Het moet idd niet de harde schijf laten vollopen. Het moet idd wel een duidelijk beeld geven.Ik vraag me af welk interval het meest gebruikelijk is in dit soort situaties.(normaal doe ik alleen moment opname´s'

Verwijderd

ALs je het bijvoorbeeld met MOM doet, dan meet hij elke 15 seconden en slaat alles op in SQL databases.
je hebt dan bijvoorbeeld de mogelijkheid om van een half jaar geleden op die en die datum te kijken wat je processorgebruik was op dat en dat tijdstip.

Verwijderd

maar nogmaals deze oplossing is zeker niet gratis

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• descon
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:31:
ALs je het bijvoorbeeld met MOM doet, dan meet hij elke 15 seconden en slaat alles op in SQL databases.
je hebt dan bijvoorbeeld de mogelijkheid om van een half jaar geleden op die en die datum te kijken wat je processorgebruik was op dat en dat tijdstip.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een eenvoudig programma waarbij ik geen webservers of andere ingrijpende programma's e.d hoef te installeren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:31:
Daar kan je ook een XP workstation voor gebruiken trouwens, gewoon de juiste counters selecteren vanaf die NT4 doos (XP biedt je namelijk ook al de mogelijkheid naar SQLDB te loggen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mjah, maybe niet echt een pro oplossing, maar MBM5 kan CPU usage monitoren.
de logfile lees je dan eens in de paar uur uit ofzo, die je dan weer door een script haalt om er statistieken van te maken (grafiekje oid).

tis iig gratis

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 08-09-2005 01:16 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• descon
Kickje,

Er is dus geen applicatie waarmee ik makkelijk, overzichtelijk, snel de cpu usage kan loggen ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

descon schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:43:
Kickje,

Er is dus geen applicatie waarmee ik makkelijk, overzichtelijk, snel de cpu usage kan loggen ?
het ligt er helemaal aan wat jij makkelijk vind.... zelf vind ik een scriptje schrijven om wat data uit te lezen simpel...
by the way, volgens mij was er voor MBM5 een plugin die stats naar een webserver kan sturen.
ben alleen de naam ff kwijt... was ook niet gratis.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik zou hier eens naar kijken.
Ben ik momenteel ook mee aan het testen voor meting van o.a. CPU en geheugen. Ben in eerste instantie erg enthousiast over deze tool.

• descon
Ik ben nu bezig met de prestatie monitor , echter hoe kan ik makkelijk hiermee de gegevens weg schrijven naar een bestand (langere periode van ongeveer 8 uur)?

Ik kom bijv met de grafiek niet verder als 60 sec terwijl ik de interval van 1 sec wel wil houden.
Pagina: 1