[@home breedband] internet ligt er vaak uit

Pagina: 1
Acties:
  • 832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,

ik heb sinds kort dat de internetverbinding nogal erg vaak wegvalt. Eerst begon het (meerdere keren) met dat de modem zich spontaan afmeldde (3e groene led knipperde), binnen een half uur was ie weer aangemeld en de verbinding weer terug. Dit heb ik zon 5 keer in 1,5 week gehad Nu heb ik nog steeds dat de verbinding wegvalt maar nu is het anders:
Deze keren bleef de modem aangemeld. En deze keren duurde het terugkomen van de verbinding maar 30sec. Maar dat is lang genoeg om msn deruit te gooien, en emule verliest dan ook de verbinding. Dit laatste gebeurt bijna elke dag sinds die eerdere "storingen" die ik net noemde.

volgens @home zijn er geen storingen. (en dat moet ik dan maar geloven). Toen vroeg mijn neef of ik een screenshotje wilde maken van http://192.168.100.1/signal.html , dus de info wat de modem geeft over het binnenkomende signaal. Dit screenshotje heeft mijn neef ook bij zijn eigen modem gemaakt (hij heeft ook @home breedband). Daarna heeft hij beide screenshots op zijn werk (sateliet/ontvanger ontwikkel/reparatie bedrijf) laten vergelijken door iemand die er veel van weet. Deze persoon zei dat mijn internet-signaal 2dB te zwak was, wat dus de oorzaak zou kunnen zijn van de wegvallende internet verbinding. Volgens @home is dit NIET de oorzaak, volgens hun is de signaalsterkte WEL goed.

Wie moet ik nu geloven?? Iemand een idee wat ECHT de oorzaak is??

(zit trouwens achter een router-->asus wl500-g deluxe)

ps. ff de info's over het signaal bij mijn neef en bij mij, zit nogal verschil tussen ook al hebben we beide zelfde provider en breedband, en ook zelfde modem dacht ik:
Mijn signaal
Downstream Value
Frequency 626000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 43504000 Hz Ranged
Power Level 40 dBmV

Mijn neef z'n signaal
Downstream Value
Frequency 818000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 37 dB
Power Level -2 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 54900000 Hz Ranged
Power Level 42 dBmV

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

je "internetsignaal" is iig niet 2db te zwak.

Downstream Power Level moet tussen de -12 en +12 liggen (liever -8 / +8) om fatsoenlijk te kunnen werken, hoe dichter bij 0 hoe beter.

Je Upstream Power Level moet zo laag mogelijk zijn, maar dat ziet er bij jou ook goed uit.

meer info: http://www.troublesathome...=faq&page=hardware#vraag6

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als het signaal inderdaad slecht is kan de helpdesk dat zien. De helpdesk kan namelijk meer waarden zien dan de op de webinterface vermelde waarden.

Helpdesk bellen en ze het probleem voorleggen lijkt me de enigste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

je moet de helpdesk ongeveer een uur nadat de verbinding eruit klapt bellen. Op dat moment zien ze in het systeem waarmee de modem uitgelezen wordt, dat je modem offline is geweest, met de status erbij, wat er op neerkomt dat je waarschijnlijk een signaal probleem hebt.
Bij de knipperende ledjes: 3e groene knippert, 4e is uit, en 5e knippert ook? KS bellen -> signaalprobleem.

Het kan ook zijn dat er een probleem is met je bekabeling. Kijk nog eens goed na of alles precies zo zit aangesloten als het hoort volgens de installatiehandleiding. Precies is dan ook echt precies, het mag niet afwijken.

Andere interessante vraag: hoe is je tv signaal :? als je op Ned 1 2 3, de belgische zenders en je lokale tvzender een slecht tot zeer slecht signaal hebt, kan dat ook een oorzaak zijn van de wegvallende verbinding.
Als dat zo is, moet je even je tv rechtstreeks op de AOP aansluiten (de kast waar de tvkabel het huis binnen komt). Signaal probleem bestaat nog steeds -> dan mag je bellen met de storingsdienst van Essent (0800 0340). Als je signaal probleem dan weg is, heb je of een kapotte/brakke signaal verdeler (witte kastje, 2 kabels onderin met groen en blauw uiteinde en splitter bovenop), of een kapotte/brakke splitter (zilveren kastje met uitgang voor radio en tv). Dan kom je weer bij @home uit

Je verhaal nogmaals lezende, zou het ook goed kunnen zijn dat je een probleem hebt met je router / emule. Je modem blijft namelijk online, en bij een dropping connection is dat bijna nooit het geval. Niet iedere router kan evengoed tegen veel emule connections (meer info is wel te vinden via de search). Hang je pc eens rechtstreeks aan de router, en kijk dan wat voor verbinding je hebt (probeer dit wel langer dan 10 minuten, bij voorkeur 1/2 dagen.
Als je verbinding dan wel stabiel blijft, en hij valt weg met je router ertussen, weet je ook de oorzaak.

Meer kan ik zo niet bedenken aan oorzaken, als je modem online blijft zit het probleem daar meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
RAJH schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:51:
Als het signaal inderdaad slecht is kan de helpdesk dat zien. De helpdesk kan namelijk meer waarden zien dan de op de webinterface vermelde waarden.

Helpdesk bellen en ze het probleem voorleggen lijkt me de enigste oplossing.
al gedaan, staat in startpost. helpdesk kan geen problemen vinden. volgensmij doen ze geeneens moeite om alles uitgebreid na te lopen...
_Mystikal_ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:41:
je moet de helpdesk ongeveer een uur nadat de verbinding eruit klapt bellen. Op dat moment zien ze in het systeem waarmee de modem uitgelezen wordt, dat je modem offline is geweest, met de status erbij, wat er op neerkomt dat je waarschijnlijk een signaal probleem hebt.
Bij de knipperende ledjes: 3e groene knippert, 4e is uit, en 5e knippert ook? KS bellen -> signaalprobleem.

Het kan ook zijn dat er een probleem is met je bekabeling. Kijk nog eens goed na of alles precies zo zit aangesloten als het hoort volgens de installatiehandleiding. Precies is dan ook echt precies, het mag niet afwijken.

Andere interessante vraag: hoe is je tv signaal :? als je op Ned 1 2 3, de belgische zenders en je lokale tvzender een slecht tot zeer slecht signaal hebt, kan dat ook een oorzaak zijn van de wegvallende verbinding.
Als dat zo is, moet je even je tv rechtstreeks op de AOP aansluiten (de kast waar de tvkabel het huis binnen komt). Signaal probleem bestaat nog steeds -> dan mag je bellen met de storingsdienst van Essent (0800 0340). Als je signaal probleem dan weg is, heb je of een kapotte/brakke signaal verdeler (witte kastje, 2 kabels onderin met groen en blauw uiteinde en splitter bovenop), of een kapotte/brakke splitter (zilveren kastje met uitgang voor radio en tv). Dan kom je weer bij @home uit

Je verhaal nogmaals lezende, zou het ook goed kunnen zijn dat je een probleem hebt met je router / emule. Je modem blijft namelijk online, en bij een dropping connection is dat bijna nooit het geval. Niet iedere router kan evengoed tegen veel emule connections (meer info is wel te vinden via de search). Hang je pc eens rechtstreeks aan de router, en kijk dan wat voor verbinding je hebt (probeer dit wel langer dan 10 minuten, bij voorkeur 1/2 dagen.
Als je verbinding dan wel stabiel blijft, en hij valt weg met je router ertussen, weet je ook de oorzaak.

Meer kan ik zo niet bedenken aan oorzaken, als je modem online blijft zit het probleem daar meestal niet.
tv signaal is goed, radio ook.
kabels zitten ook goed
de router is de oorzaak niet. ik heb speciaal deze router gekozen omdat deze geen problemen heeft met de vele connecties die emule maakt. ik kan zelfs 2 emules én limwire én msn tegelijk draaien zonder problemen. Als het de router wél de oorzaak zou zijn, dat ie ermee ophoudt door de vele verbindingen, dan zou de verbinding pas terug moeten komen na een herstart van de router...... Maar zoals ik al zei, 2 emules en limewire tegelijk werkt zonder problemen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als de modem er nogmaals uitklapt, direct bellen. Ze kunnen dan namelijk geen realtime gegevens uit de modem halen en dan zullen ze wel verder moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 23:21
Ik heb er de laatste twee weken ook behoorlijk last van (Den Bosch), en meer mensen hier in de stad ook. Enige remedie is het modem rebooten. Soms gaat het een paar dagen goed, soms is de verbinding om het kwartier weg...

Mijn signaal:
Downstream:
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Power Level: -3 dB

Upstream:
Power Level: 46 dBmV
offtopic:
Gelukkig heb ik @Home opgezegd, ze zijn veel te duur en stabiel is de verbinding nou ook niet te noemen...

[ Voor 26% gewijzigd door Tom Paris op 06-09-2005 18:37 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11
bartgrefte schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:42:
Nu heb ik nog steeds dat de verbinding wegvalt maar nu is het anders:
Deze keren bleef de modem aangemeld. En deze keren duurde het terugkomen van de verbinding maar 30sec. Maar dat is lang genoeg om msn deruit te gooien.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het gebeurt vrij vaak per week en het is iedere keer maar heel kort net zoals jij zegt 30 sec. ongeveer. In de meeste gevallen (niet altijd) is het 0.30 snachts en kan ik er de klok mee gelijk zetten. Ik dacht misschien doen hun elke nacht een check ofzo geen idee... Modem of router hoef ik niet eens te resetten. Schoonouders die in dezelfde wijk zitten hebben precies hetzelfde "probleem" met een andere router. Ik maak me er verder niet zo heel erg druk om hoor maar aangezien je er een topic over aanmaakt hou ik het hier toch wel even in de gaten...

[ Voor 14% gewijzigd door knorde op 06-09-2005 18:44 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
RAJH schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:22:
Als de modem er nogmaals uitklapt, direct bellen. Ze kunnen dan namelijk geen realtime gegevens uit de modem halen en dan zullen ze wel verder moeten kijken.
dat heb ik toen een paar keer gedaan (€11 rekening, was ff vergeten dat 0900 niet onder belminuten valt), maar tegen de tijd dat ik die klantenservice duidelijk had gemaakt wat er nou aan de hand was, is de verbinding weer terug en dan kan er blijkbaar niets gedaan worden aan het probleem...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:50:
je "internetsignaal" is iig niet 2db te zwak.

Downstream Power Level moet tussen de -12 en +12 liggen (liever -8 / +8) om fatsoenlijk te kunnen werken, hoe dichter bij 0 hoe beter.

Je Upstream Power Level moet zo laag mogelijk zijn, maar dat ziet er bij jou ook goed uit.

meer info: http://www.troublesathome...=faq&page=hardware#vraag6
Dus jij wil zeggen dat als je upstream 39 is dat je modem goed is, nou fout hoor, je modem staat te 'fluisteren' naar de CMTS en dus is je upstream niet goed, wel genoeg om te draaien maar als je een meting zou doen zou je in het systeem kunnen zien dat die oranje aangeeft i.p.v. groen.

Een goeie upstream zit tussen de 41 en 52, rekenvoorbeeldje 52+60 = 112 dB.
lager dan 38 is rood 38 en 39 oranje, 40 tot en met 55 groen, 56 en 57 oranje en 58 of hoger, rood.

58 of hoger uitsturen kan betekenen dat je verbinding weg valt, het modem geeft het op nadat ie een aantal minuten maximaal heeft staan uitsturen..

Downstream heb je gelijk in, maar mag tot -15 / + 15, -16 en -17 of +16 +17 is oranje en -18 of lager of +18 of hoger is rood.

SNR (Signal to Noise Ratio) moet ook goed zijn, een SNR van 29 of lager betekent meestal slecht signaal, 39 of hoger betkent teveel signaal, huisversterker er tussen of de eind versterker in de straat geeft te veel op het AOP.

Nr 1 van problemen is het modem niet aan de hoofdaansluiting of verkeerde aansluiting, nummer 2 is een mogelijke brakke splitter of kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook @home (Bergen op Zoom) met een Com21 modem. Bij mij begint sinds zondagavond het twee lampje van links (sync) te knipperen, groen/oranje/uit.

Soms is het ff een paar tellen, soms gebeurt het een paar keer achter elkaar.

Volgens de helpdesk is er niets aan de hand, maar het had me ook sterk verbaasd als ze iets zinnigs konden vertellen.

Ik kom trouwens niet op het webbased scherm van mijn router, dat is alleen mogelijk als ie geen internetsignaal heeft ? Hoe was het ook alweer . . . . .

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 19:13

Steffy

Ayreonaut

Ach maar op te klagen, dat heeft geen enkele zin. Ik ken dit probleem en heb het elk jaar minsten 2 maanden zo. @home is niet voor niets de slechtste ISP van Nederland en na er 3 te hebben gehad mag ik die conclusie trekken want ik heb in de tijd dat Chello op zijn slechtst was niet zo vaak zonder internet gezeten als met @home. Waar het aan ligt weet ik niet maar omdat het meestal rond de momenten is dat ze de snelheden per regio omhoog gooien denk ik dat het daar aan ligt. En het is meestal maar een week of 2 weken, bellen heeft weinig zin gehad, je wordt keihard voorgelogen over wat er gaande is en ze zitten maar wat slap te ouwehoeren achter die telefoon net zo lang tot dat je er misselijk van bent en al scheldend ophangt.

Ik geef je 1 tip, wacht het even af. Bij mij lag het er regelmatig 10 keer per dag uit en het houdt nooit langer aan dan 2 weken. Verder valt er weinig aan te doen.

Ik zit trouwens in de regio Dokkum(Kabelnoord gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 22:38
Hier hetzelfde probleem gehad een week of twee terug (Den Bosch). Lag blijkbaar aan werkzaamheden, want nu is het voorzover ik weet helemaal over :) Ik had hetzelfde, gewoon goede signaalwaardes, maar op het moment dat hij haperde zakte het vaak naar -6 dB ofzo, ineens een dipje dus. Man van de helpdesk zei ook dat hij zag in mijn modem dat het signaal wat fluctueerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
MisterData schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:55:
Hier hetzelfde probleem gehad een week of twee terug (Den Bosch). Lag blijkbaar aan werkzaamheden, want nu is het voorzover ik weet helemaal over :) Ik had hetzelfde, gewoon goede signaalwaardes, maar op het moment dat hij haperde zakte het vaak naar -6 dB ofzo, ineens een dipje dus. Man van de helpdesk zei ook dat hij zag in mijn modem dat het signaal wat fluctueerde :)
man van de helpdesk zag bij mijn modem niks vreemds....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al met de alternatieve DNS adressen getest? Staan op Troubles@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:53

RainofDeath

DYUVSDFJ

Misschien moet je @home even je modem laten "resetten" Ik had ongeveer ook zon probleem, maar ik kwam het internet helemaal niet op. Ik heb dus @home gebeld en die hebben gezien dat mijn modem ( motterola geval) niet de juiste software had/of corrupt was. Toen hebben ze gereset en ik kon het internet weer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

Heb er ook last van, ook in het mooie Brabant (Roosendaal), lijkt een probleem in de province/regio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:54:
Heb je ook al met de alternatieve DNS adressen getest? Staan op Troubles@Home
volgensmij hoef ik helemaal geen dns adressen in te stellen hier hoor, maar als het kan, dan neem ik aan dat dat in de router moet gebeuren?
RainofDeath schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:27:
Misschien moet je @home even je modem laten "resetten" Ik had ongeveer ook zon probleem, maar ik kwam het internet helemaal niet op. Ik heb dus @home gebeld en die hebben gezien dat mijn modem ( motterola geval) niet de juiste software had/of corrupt was. Toen hebben ze gereset en ik kon het internet weer op. :)
als dat bij mij het geval zou zijn (corrupte software of sow) dan hadden ze me dat toch al meteen kunnen vertellen of niet??

maar ff tussendoor, het lijkt dat de verbinding wat stabieler is. het downloaden gaat ook wat sneller. was eerst max 300K/s gemiddeld, (vaak minder). nu is dat 500K/s.
het zou helemaal mooi zijn als het zo snel gaat als bij mijn neef die exact zelfde (soort) verbinding heeft. hij haalt gem 1MB/s, zonder speciale progs of "aanpassingen" aan de modem..... (ook @home breedband)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 07-09-2005 17:44 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:41:
volgensmij hoef ik helemaal geen dns adressen in te stellen hier hoor, maar als het kan, dan neem ik aan dat dat in de router moet gebeuren?
Inderdaad, dit moet in de router worden aangepast.

Edit: Typo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 13:42 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
en wéér knalde verbinding er voor 30 sec uit. @home beweert nog steeds dat de oorzaak niet bij hun ligt......

Iemand een idee wat dit nu kan veroorzaken?? en ook die spontaan afmeldende modem paar weken terug??

Oscar Wilde

Verwijderd

neem van me aan: @home is de schuld

Ik heb laatst pas na 2 dagen met de hogere technische dienst te bellen (10 cent per minuut) en nadat ze daar uren aan hebben gewerkt, en het laten veranderen van mn computernaam weer verbinding gekregen... terwijl ik in de eerste instantie belde vanwege een vaak voorkomende hoge ping (zon 120 waar normaal 20)
Die mensen daar hebben er echt nix van begrepen, maarja ik had weer verbinding....

en wat denk je? Ping van 133 |:(

laatste 2 dagen gelukkig niet meer

ik kan je een tip geven, laat je doorverbinden met die hogere technische dienst en praat met die lui, want dan heb je meer kans dat er naar gekeken word. (zeg dat je bijv een scriptie in moet leveren ofzo)

in ieder geval veel sterkte

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
ach laat @home toch links liggen. Ik heb zoveel problemen gehad met @home en nog steeds valt het redelijk veel weg en is de snelheid in de avonduren en vaak ook overdag niet vooruit te branden. Ik heb weken achtereen gebeld, uren aan de telefoon gehangen kapitalen gespendeerd ze komen niet met een oplossing en het ligt altijd aan de eindgebruiker. Ik heb de moed al opgegegeven.

Als ik kon was ik allang overgestapt naar een andere provider. Maar helaas is @home de enige aanbieder hier. Hier ligt namelijk glasvezel is de grond en schijnbaar kan ADSL alleen over een koperlijn worden aangeboden. Dus ik zit er mee opgescheept.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
vebinding is vandaag al minstens 3 keer 30 sec weggevallen, !@#$%^& (<-- zwakjes uitgedrukt)
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:33:
neem van me aan: @home is de schuld

Ik heb laatst pas na 2 dagen met de hogere technische dienst te bellen (10 cent per minuut) en nadat ze daar uren aan hebben gewerkt, en het laten veranderen van mn computernaam weer verbinding gekregen... terwijl ik in de eerste instantie belde vanwege een vaak voorkomende hoge ping (zon 120 waar normaal 20)
Die mensen daar hebben er echt nix van begrepen, maarja ik had weer verbinding....

en wat denk je? Ping van 133 |:(

laatste 2 dagen gelukkig niet meer

ik kan je een tip geven, laat je doorverbinden met die hogere technische dienst en praat met die lui, want dan heb je meer kans dat er naar gekeken word. (zeg dat je bijv een scriptie in moet leveren ofzo)

in ieder geval veel sterkte
dat van dat geping snap ik niet helemaal, wat houden die waardes in??
Ddie technische dienst, daar had mijn neef het ook over... kan ik gewoon aan die klantenservice vragen of ze mij doorverbinden?? (weer telefoonrekening)
et36s schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:56:
ach laat @home toch links liggen. Ik heb zoveel problemen gehad met @home en nog steeds valt het redelijk veel weg en is de snelheid in de avonduren en vaak ook overdag niet vooruit te branden. Ik heb weken achtereen gebeld, uren aan de telefoon gehangen kapitalen gespendeerd ze komen niet met een oplossing en het ligt altijd aan de eindgebruiker. Ik heb de moed al opgegegeven.

Als ik kon was ik allang overgestapt naar een andere provider. Maar helaas is @home de enige aanbieder hier. Hier ligt namelijk glasvezel is de grond en schijnbaar kan ADSL alleen over een koperlijn worden aangeboden. Dus ik zit er mee opgescheept.
Als jij een alternatief weet in enschede die net zo snel/sneller is dan @home maar toch qua prijs zelfde/goedkoper, graag!
ADSL2+ mischien, maar dat is toch nog experimenteel??? kan trouwens wel hier, zit 1100 meter van speedxs(of zoiets)-centrale af

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 15-09-2005 18:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
alle bbned providers halen een vergelijkbare snelheid of hogere snelheid dan @home voor ong hetzelfde bedrag. Of dat is Enschede mogelijk is weet ik niet dan moet je even een postcode check uitvoeren op bijvoordbeeld speedxs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
ik heb éxact hetzelfde probleem al enkele maanden....soms valt m'n verbinding wag varierend van 5 minuten tot een paar uur...(derde lampje op modem knippert)

heb al keer of 5 naar de helpdesk gebeld, en ze hebben al 3x een monteur naar de wijkkast gestuurd (als ik ze moet geloven)......

de laatste keer dat ik belde is een week geleden, en toen zou er weer binnen 3 werkdagen een monteur gekomen...nou heb ik er al een dag of 5 geen last meer van..(maar het kan ook dat 't tijdens m'n werktijden gebeurd.)

ze kunnen daar idd zien welke tijdstippen je modem eruit heeft gelegen...ze konden me precies vertellen wanneer m'n internet eruitlag... :| .laatste keer dat ik belde werd ik zelfs doorverbonden met de technische dienst, en die vertelde me dat er een hele groep uitlag, en dat ze dankzij mij achter waren gekomen 8)7

probleem is dat ik geen vaste tel. aansluiting heb, anders was ik allang overgestapt op adsl oid...(want dit is niet de eerste keer ! )

en incl. aansluitkosten/maandtermijn van de ptt ben ik een stuk duurder uit dan met @home (wat ik nou heb)

moet @home zelf zorgen voor voldoende signaalsterkte, of is dat de verantwoordelijkheid van je kabelprovider...@home levert immers over de kabel ?!
et36s schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:01:
alle bbned providers halen een vergelijkbare snelheid of hogere snelheid dan @home voor ong hetzelfde bedrag. Of dat is Enschede mogelijk is weet ik niet dan moet je even een postcode check uitvoeren op bijvoordbeeld speedxs.nl
de snelheid van @home is wel goed de laatste tijd (als het zaakje online is)...600kb/sec down, en 75kb/sec upload vind ik niet verkeerd

[ Voor 67% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-09-2005 18:18 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Mr. Detonator schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:06:
ik heb éxact hetzelfde probleem al enkele maanden....soms valt m'n verbinding wag varierend van 5 minuten tot een paar uur...(derde lampje op modem knippert)

heb al keer of 5 naar de helpdesk gebeld, en ze hebben al 3x een monteur naar de wijkkast gestuurd (als ik ze moet geloven)......

de laatste keer dat ik belde is een week geleden, en toen zou er weer binnen 3 werkdagen een monteur gekomen...nou heb ik er al een dag of 5 geen last meer van..(maar het kan ook dat 't tijdens m'n werktijden gebeurd.)

ze kunnen daar idd zien welke tijdstippen je modem eruit heeft gelegen...ze konden me precies vertellen wanneer m'n internet eruitlag... :| .laatste keer dat ik belde werd ik zelfs doorverbonden met de technische dienst, en die vertelde me dat er een hele groep uitlag, en dat ze dankzij mij achter waren gekomen 8)7

probleem is dat ik geen vaste tel. aansluiting heb, anders was ik allang overgestapt op adsl oid...(want dit is niet de eerste keer ! )

en incl. aansluitkosten/maandtermijn van de ptt ben ik een stuk duurder uit dan met @home (wat ik nou heb)

moet @home zelf zorgen voor voldoende signaalsterkte, of is dat de verantwoordelijkheid van je kabelprovider...@home levert immers over de kabel ?!

[...]

de snelheid van @home is wel goed de laatste tijd (als het zaakje online is)...600kb/sec down, en 75kb/sec upload vind ik niet verkeerd
dat spontaan afmelden van de modem had ik paar weken terug een aantal keren, heb jij al enig idee wat dat zou veroorzaken?? op het moment blijft de modem wel online, maar valt dus de verbinding 30 sec weg, soms meerdere keren op een dag. dit gebeurt dus sinds de modem gestopt is met spontaan afmelden....

Als dit weer gebeurt probeer ik de technische dienst van @home te pakken te krijgen.
(Is er niet toevallig iemand hier op tweakers.net die iemand kent van de technische dienst van @home?)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
gister meldde de modem zich wéér spontaan af, (half uurtje later weer online). gelijk @home maar wéér gebeld. (ondertussen €20,- kwijt afgelopen maand alleen voor bellen naar @home)

ik begon gelijk te klagen over dat (tot nu toe onterechte) gezeur dat de oorzaak altijd bij mij is en niet bij hun. Toen kreeg ik te horen dat geen enkele pc of router er voor kan zorgen dat de modem zich spontaan afmeld. Dus wordt er binnen 3 dagen iemand naar de wijkkast gestuurt. is daar niks te vinden wordt er een afspraak gemaakt om het signaal te meten binnen huis.

Het internet valt trouwens nog steeds telkens 20sec weg waarbij de modem wél aangemeld blijft. Mijn neef heeft dit ook gehad en bij hem was de oorzaak een bug in de firmware van zijn router (asus wl-500g, ik heb de deluxe). ik heb al naar firmware updates gezocht maar ik kan alleen beta's vinden op de site van asus. Heb nu dacht ik 1.8.2.1, daar zou een bug inzitten wat die 20sec wegvallende verbinding veroorzaakt. Kan iemand dat bevestigen??

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-09-2005 12:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:55:
Ik heb ook @home (Bergen op Zoom) met een Com21 modem. Bij mij begint sinds zondagavond het twee lampje van links (sync) te knipperen, groen/oranje/uit.

Soms is het ff een paar tellen, soms gebeurt het een paar keer achter elkaar.

Volgens de helpdesk is er niets aan de hand, maar het had me ook sterk verbaasd als ze iets zinnigs konden vertellen.

Ik kom trouwens niet op het webbased scherm van mijn router, dat is alleen mogelijk als ie geen internetsignaal heeft ? Hoe was het ook alweer . . . . .
Dat je nog een Com21 hebt, toen ik nog voor iemand anders werkte ruilde we die dingen om, zelfs SB4200's gingen ook met regelmaat de vuilnisbak in >:)
Bij de meeste storingen deed ik gewoon omruil, ik ga echt niet zoeken, eerst nieuw modem, utp'tje rechtstreeks naar de pc en als het goed is, klaar / punt.
Meestal was het aop'tje (abbonnee overname punt) vervangen en / of modem aan aop voldoende, de keren dat het echt aan buiten lag was echt maar 1 op de 10 ofzo.

Edit:

Ik krijg zonder signaal zoiezo niks, dus zal wel zijn als je bent aangemeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
bartgrefte schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:07:
gister meldde de modem zich wéér spontaan af, (half uurtje later weer online). gelijk @home maar wéér gebeld. (ondertussen €20,- kwijt afgelopen maand alleen voor bellen naar @home)

ik begon gelijk te klagen over dat (tot nu toe onterechte) gezeur dat de oorzaak altijd bij mij is en niet bij hun. Toen kreeg ik te horen dat geen enkele pc of router er voor kan zorgen dat de modem zich spontaan afmeld. Dus wordt er binnen 3 dagen iemand naar de wijkkast gestuurt. is daar niks te vinden wordt er een afspraak gemaakt om het signaal te meten binnen huis.

Het internet valt trouwens nog steeds telkens 20sec weg waarbij de modem wél aangemeld blijft. Mijn neef heeft dit ook gehad en bij hem was de oorzaak een bug in de firmware van zijn router (asus wl-500g, ik heb de deluxe). ik heb al naar firmware updates gezocht maar ik kan alleen beta's vinden op de site van asus. Heb nu dacht ik 1.8.2.1, daar zou een bug inzitten wat die 20sec wegvallende verbinding veroorzaakt. Kan iemand dat bevestigen??
Altijd zonder routers testen, die dingen zijn onbetrouwbaar als de neten. Als je dit soort droppende connecties hebt, altijd met een (firewall loze) win XP PC testen.

Maar wegvallend signaal moet inderdaad een RF monteur naar gaan kijken, aannemende dat JIJ het goed aangesloten hebt in huis (=erg belangrijk). Sommige helpdeskers zijn te lui om daarnaar te vragen bij een zeurende klant, dan moeten ze meestal nog meer gezeur aanhoren.
Dus jagen ze @home maar op kosten met een monteur :X

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

test eens 48 uur zonder router, dan weet je iig honderd procent zeker of het probleem er dan nog is.
als het probleem er dan nog ligt, dan weet je dat het aan de utp, nic, pc/windows of @home ligt.
werkt het zonder router wel gewoon, dan weet je dat je het probleem in de router kan zoeken.

als je verbinding wegvalt (zonder router), probeer dan het modem eens te pingen (192.168.100.1) om te kijken of het probleem tussen pc/modem ligt (als je dus niet kan pingen), kan je dan wel pingen, dan moet het haast wel bij @home liggen.

ps. als je de helpdesk belt en meld dat je dergelijke zaken al getest hebt kunnen ze je een stuk sneller helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sequence op 27-09-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Sequence schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:34:

ps. als je de helpdesk belt en meld dat je dergelijke zaken al getest hebt kunnen ze je een stuk sneller helpen.
die ervaring heb ik niet.....de meeste blijven stug ''hun lijstje'' afwerken :? (eentje was zelfs aan het beweren dat m'n netwerkkaart niet geinstalleerd was...dat zag ie daar zelf op z'n pc zei die )

het scheelt van persoon tot persoon, maar bij @home heb ik verschillende mensen gesproken, waarvan ik bij ééntje het idee had dat ie er wat vanaf wist :X (de meeste raken compleet in de war als je zelf al dingen hebt ondernomen)

tijdje terug zei een helpdeskmedewerker me dat het aan m'n tv-signaal lag, en ik maar kontact met de kabel-maatschappij op moest nemen...toen belde ik 5 minuten later weer terug, en kreeg ik er iemand anders aan (bovengenoemd persoon die er dus wél verstand van had)...en die wist me toen ook te vertellen dat ze dankzij mij ! achter een groepsstoring zijn gekomen..

dat is nou ca 2 weken geleden, en ik heb ook nergens geen last meer van gehad

[ Voor 82% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-09-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
Het is allemaal niet zo heel moeilijk hoor. Ik vind het ook wel grappig te lezen dat iedereen hier denkt, dat hun verbinding 20 sec weg valt, dat iedereen dan het zelfde probleem heeft....

Anyway, zolang je modem NIET uitvalt, zit het probleem gewoon niet bij @home. Als je een router hebt, schop je die er tussenuit, en kijk je of het beter is... Is het dan nog steeds brak, is je UTP misschien naar zun gootje.

Wanneer je 3e lampje (op een motorola modem) blijft knipperen, is er idd een signaal probleem. Maar dit kan dus van alles zijn, van een lage sn (signal to noise, moet boven de 20 zijn), tot hoge fecs, correctables, of een te hoge tx waarde (58 is maximum, dan wil hij er wel eens uitklappen.)

Heb je dus geen verbinding, of valt hij af en toe weg, check je modem en kijk wat de lampjes doen. Gaat send of receive knipperen, en blijft die knipperen (ook na een powercycle van modem), dan bel je de helpdesk en gaan ze 100% zeker een monteur voor je inplannen, omdat signaal niet ok is. Mocht het online lampje knipperen, dan moet je modem dus opnieuw worden aangemeld in het systeem, omdat hij zijn lease niet ophaalt.

Btw, ik heb zelf ook @home (Enschede, COM21) en heb wel geteld 5x gebeld sinds 2000, zelfs met de DHCP storing had ik gewoon verbinding.. ik heb dus niets te klagen. Het maakt echter wel veel uit in welk gebied je zit. Over het algemeen is Enschede goed, maar zijn plaatsen als roosendaal, den bosch en landgraaf nogal brak af en toe. Maar ook hier zijn mensen die vaak nergens last van hebben. Je kan natuurlijk over stappen naar een andere provider, maar daar werkt het precies hetzelfde... het ene gebied is stabieler dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Mr. Detonator schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:46:
[...]

die ervaring heb ik niet.....de meeste blijven stug ''hun lijstje'' afwerken :? (eentje was zelfs aan het beweren dat m'n netwerkkaart niet geinstalleerd was...dat zag ie daar zelf op z'n pc zei die )

het scheelt van persoon tot persoon, maar bij @home heb ik verschillende mensen gesproken, waarvan ik bij ééntje het idee had dat ie er wat vanaf wist :X (de meeste raken compleet in de war als je zelf al dingen hebt ondernomen)

tijdje terug zei een helpdeskmedewerker me dat het aan m'n tv-signaal lag, en ik maar kontact met de kabel-maatschappij op moest nemen...toen belde ik 5 minuten later weer terug, en kreeg ik er iemand anders aan (bovengenoemd persoon die er dus wél verstand van had)...en die wist me toen ook te vertellen dat ze dankzij mij ! achter een groepsstoring zijn gekomen..

dat is nou ca 2 weken geleden, en ik heb ook nergens geen last meer van gehad
Bij de helpdesk MOETEN ze hun lijstje afwerken, omdat je anders gewoon weg ontslagen wordt als je dat niet doet. De helpdesk moet procedures volgen, anders mag je bv ook niet worden doorverbonden met de technische dienst, vandaar dat dat dus gebeurd. Dat heeft niets met wel of geen verstand te maken.

Natuurlijk zijn er agents met meer ervaring, die wat sneller weten hoe ze achter een bepaald probleem kunnen komen.

Om even op je eerste gedeelte in te gaan. Waarschijnlijk was er geen learned mac uit te lezen uit je modem. In het modem staat altijd het MAC id van de NIC (of router), wanneer deze er niet is, is er geen verbinding tussen modem en pc (of router), wat vaak duid op een NIC die niet is geinstalleerd, of uitgeschakeld. Natuurlijk kan je utp er uit liggen of kapot zijn, of je nic is brak of de UTP-poort van je modem is defect.

Verder over die persoon die zei dat het een groepsstoring was, dat kan kloppen. Maar geen van de 2 helpdesk medewerkers is fout bezig. Wanneer je tv signaal slecht is, ligt de fout bij Essent, niet bij @home... Wanneer je tv slecht is, ligt je inet er uit.. Het kan zo zijn, dat er een wijkcentrale naar de knoppen is, waardoor meer mensen geen verbinding hebben, maar ook geen tv. Wat kan de helpdesk zien, die ziet dat er meerdere modems offline zijn, met als gevolg, een groepsstoring. Echter wanneer iedereen ook een slecht tv signaal heeft, is het een probleem van Essent, en niet van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
dat de verbinding telkens 20 sec weg valt ligt vrijwel zeker aan mijn router. dit kan opgelost worden door een nieuwere firmware. kan alleen geen nieuwere vinden, alleen maar beta's. En ja, ik heb de site van asus bekeken, daar vond ik dus alleen beta's.... weet iemand waar ik originele firmwares kan vinden voor mijn asus wl-500g deluxe??

dat van de spontaan afmeldende modem, hier staat wat info over mijn signaal op dit moment:

Downstream Value
Power Level 0 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4

Power Level 46 dBmV

is dit goed??
volgens een collega an mijn neef was het signaal namelijk wat te zwak, ik denk dat @home dat (eindelijk) ook begint te vermoeden. nu dus maar de monteur afwachten.....

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 27-09-2005 17:40 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
bartgrefte schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:39:
dat de verbinding telkens 20 sec weg valt ligt vrijwel zeker aan mijn router. dit kan opgelost worden door een nieuwere firmware. kan alleen geen nieuwere vinden, alleen maar beta's. En ja, ik heb de site van asus bekeken, daar vond ik dus alleen beta's.... weet iemand waar ik originele firmwares kan vinden voor mijn asus wl-500g deluxe??

dat van de spontaan afmeldende modem, hier staat wat info over mijn signaal op dit moment:

Downstream Value
Power Level 0 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4

Power Level 46 dBmV

is dit goed??
volgens een collega an mijn neef was het signaal namelijk wat te zwak, ik denk dat @home dat (eindelijk) ook begint te vermoeden. nu dus maar de monteur afwachten.....
Ja dat ziet er ok uit... Je signaal wordt grootendeels bepaald door de hoeveelheid ruis er op zit. Dit kan je zien aan je signal to noise, als die boven de 20 is, issie ok...

Verder is ook je power level goed, wanneer deze tussen de 55 en 58 zit kan je dropping connection krijgen, maar die van jou zit daar nog lang niet. Kan zijn dat je wel wat correctables hebt, of dat je flaps niet goed zijn, maar dit kan alleen door de helpdesk worden bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:39:
Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 4

Power Level 46 dBmV

is dit goed??
Nou als voormalig monteur kan ik het in 1 woord zeggen: Prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:41:

Wel eerder dan een uur hoor. Volgens mij pollt het programma om de 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:41:
[...]

Wel eerder dan een uur hoor. Volgens mij pollt het programma om de 10 minuten.
20 minuten... :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje off-topic maar toch, loopt @Home niet ontzettend achter qua snelheid. Ik betaal nu 18 euro per maand voor budget en krijg je 500 kb up en 125 kb down.
Voor 4,50 meer heb ik Wanadoo met 20 Mbit/s, als ze niet de snelheid gaan verhogen dan ben ik over op Wanadoo :) Ga eens mee met de tijd mee @Home :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
Ik heb deze waarden in mijn modem staan:

Downstream
code:
1
2
3
Frequency              842000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio    35 dB
Power Level              -11 dB

Upstream
code:
1
2
3
Channel ID  1
Frequency    54900000 Hz Ranged
Power Level    46 dBmV

Heb helemaal geen last van bovenstaande problemen.
Misschien te gebruiken als vergelijkings materiaal?

[ Voor 21% gewijzigd door SyphOn op 27-09-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Eswip schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:15:
[...]
Verder over die persoon die zei dat het een groepsstoring was, dat kan kloppen. Maar geen van de 2 helpdesk medewerkers is fout bezig. Wanneer je tv signaal slecht is, ligt de fout bij Essent, niet bij @home... Wanneer je tv slecht is, ligt je inet er uit.. Het kan zo zijn, dat er een wijkcentrale naar de knoppen is, waardoor meer mensen geen verbinding hebben, maar ook geen tv. Wat kan de helpdesk zien, die ziet dat er meerdere modems offline zijn, met als gevolg, een groepsstoring. Echter wanneer iedereen ook een slecht tv signaal heeft, is het een probleem van Essent, en niet van @home.
Het verhaal heeft 2 kanten natuurlijk:
Stel dat het probleem bij Essent zou liggen, dan moet @home er zorg voor dragen om dit zsm op te lossen. @home biedt een internetdienst aan, en als die niet functioneert, is het niet aan de klant om dit op te lossen, maar moet @home dit doen.

Als jij gebruik maakt van een dienst, en die functioneert niet goed, dan neem je contact op met degene die jou die dienst levert, en niet met de tussenpersonen (transporteurs).

[ Voor 3% gewijzigd door Jimbolino op 27-09-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:34
Ik heb altijd wel verbinding, maar 's middags en 's avonds een ontiegelijke lagg..

modem en router gereset = geen resultaat
direct aansluiten op modem = geen resultaat.

Daarbij ligt het niet aan de installatie, daar ik 's ochtendsvroeg gewoon 600 KB/s haal. Dit lijkt me niet afhankelijk van "piekuren", wat @home wel is.

En @home bellen heeft weinig zin, die gasten komen altijd met een halfbakken oplossing.. monteur langs, nix aan de hand meneer. nog een keer een monteur, die had uit voorzorg de modem vervangen. verschillende keren geen oplossing. Vaak doorverbonden met de TD, die meten het dan, oh idd de latency is wel hoog.. maarja, geen actie ondernemen. Heb 1x gehad dat ze mn modemsoftware hebben vernieuwd (naar hun zeggen), dat hielp toen, knalde naar 595KB/s heen, maarja volgende dag, weer een kutverbinding. Of dat ze geen probleem kunnen constateren in de lijn van mijn groep, dat die niet vol zit en ik dus eigenlijk de maximale bandbreedte zou moeten halen.. ja lekker, volgens mij liegen ze gewoon glashard..

Dit alles geeft me genoeg wantrouwen in @home dat ik geen zin meer heb om te bellen, en tientallen euro's in de spreekwoordelijke sloot te gooien.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Jimbolino schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:51:
[...]

Stel dat het probleem bij Essent zou liggen, dan moet @home er zorg voor dragen om dit zsm op te lossen. @home biedt een internetdienst aan, en als die niet functioneert, is het niet aan de klant om dit op te lossen, maar moet @home dit doen.

Als jij gebruik maakt van een dienst, en die functioneert niet goed, dan neem je contact op met degene die jou die dienst levert, en niet met de tussenpersonen (transporteurs).
hier sluit ik me bij aan....hun willen die dienst over de kabel leveren, dan moeten hun dus ook maar zorgen dat die kabel voldoet..

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-09-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
SyphOn schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:41:
Ik heb deze waarden in mijn modem staan:

Downstream
code:
1
2
3

Upstream
code:
1
2
3
Channel ID  1
Power Level    46 dBmV

Heb helemaal geen last van bovenstaande problemen.
Misschien te gebruiken als vergelijkings materiaal?
Ik ben blij te zien dat er hierboven al een aantal niet verder te noemen personen zijn die duidelijk helpdesk agents zijn.
Die kennen die waarden inmiddels uit hun hoofd, dus hebben geen vergelijkingsmateriaal nodig. Helaas is één van de belangrijkste dingen, de S/N niet uit te lezen als client, dat kan alleen @home 8)7

Nephilium: Matrix pollt om de 20 minuten, alleen is het zo dat 3 polls achter elkaar meestal wat meer informatie bevatten dan alleen eentje die toevallig "offline" zegt.
Dat is omdat ook een Matrix poll een snapshot is, en geen briljante weergave.
Maar opzich is het best goed materiaal :)

NoepZor, zeker tier2 gaat echt niet glashard tegen je liegen, onzin uitkramen OK, maar liegen niet. Alle agents worden namelijk gemonitord (meegeluisterd) van tijd tot tijd, de kans dat je betrapt wordt is te groot, dus dat wordt niet gedaan.
Wat er wel aan de hand is? geen idee.

Gewoon opzeggen en een goede ADSL provider uitzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door cryforhelp op 27-09-2005 23:24 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

cryforhelp schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:22:
[...]Helaas is één van de belangrijkste dingen, de S/N niet uit te lezen als client, dat kan alleen @home 8)7
ja, eh, DUH

Jouw upstream S/N kun jij niet bekijken nee, omdat die alleen aan de kant van @home te meten is...
lijkt me logisch he

Verwijderd

Allebei niet goed, @home kan het wel uitlezen, maar dat is slechts een indicatie.
Echte signaal metingen moeten gewoon door een monteur gedaan worden met een mooie meter van Kathreine bijvoorbeeld, zo kan je ook onderband problemen oplossen.
De helpdesk kan wel zeggen dat ie 58 staat uit te sturen, maar waarom zullen ze dan niet ontdekken.
Als het niet bij de klant binnen is dan kan je de meest gekke dingen tegen komen, wat ik bijvoorbeeld heb meegemaakt is dat men een demper van 10 dB er tussen had gezet, dus tap > demper > c-12 kabel klant, ja leuk voor de TV, maar het modem vind dat niet fijn :)

Het wordt wat anders als het meerdere modems zijn, maar dan praat je over een blok storing en dan wordt er soms wel wat aan gedaan.

• Eswip
Jimbolino schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:51:
[...]

Misschien moet je de algemene voorwaarden nog maar even doorlezen :x

Anyway, het is gewoon zo dat OOK je tv signaal slecht is, dus daarvoor moet je zowiezo essent bellen. Dat is geen verantwoordelijkheid van @home...

Verwijderd

Eswip schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:46:
[...]

Misschien moet je de algemene voorwaarden nog maar even doorlezen :x

Anyway, het is gewoon zo dat OOK je tv signaal slecht is, dus daarvoor moet je zowiezo essent bellen. Dat is geen verantwoordelijkheid van @home...
Klopt, maar een slecht beeld hoeft nog niet per definitie te betekenen dat je kabel modem dan ook brak is, 8 van de 10 keer wel, maar het komt ook voor dat er een slecht beeld is op diverse zenders terwijl het kabel modem gewoon goed werkt en ook een goed signaal heeft.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb geen wanadoo maar chello. Ik heb ook zo iets meegemaakt. toen bleek die modem erg brak te zijn.
na veel gezeur deden zij die vervangen dus.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
als het goed is is er ondertussen iemand geweest bij de wijkkast. Als daar het probleem niet zit dan wordt er hierheen gebeld en wordt er een afspraak gemaakt. Aangezien er nog niet gebeld is is het probleem al opgelost of (wat ik eerder denk) er is nog niemand wezen kijken bij de wijkkast. Strakjes es ff bellen of probleem al opgelost is...

edit: heb net gebeld, er is flink gemonitored maar er is nog geen oorzaak gevonden.... en ze hebben de wijkkast niet gecontroleert. Ze vinden een spontaan afmeldende modem blijkbaar geen reden om de wijkkast na te kijken of iemand hier het signaal te laten meten...

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 29-09-2005 18:59 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Eswip schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:46:
[...]

in dat geval valt de NS ook niks te verwijten......dan moet je immers bij pro-rail zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

gelukkig maar ik ben dus niet de enige, en ik denken dat mijn netwerkkapot kapot was. ach ja, november heb ik adsl+ dus ik kan er nu wel meeleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 15:37
SyphOn schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:41:

Downstream
code:
1
2
3

Upstream
code:
1
2
3
Channel ID  1
Power Level    46 dBmV
Hoe lees je die waarden uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Beertjeman schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:26:
[...]

Hoe lees je die waarden uit?
Zoals in de eerste post staat via http://192.168.100.1/signal.html
en mijn signaal is zwakker.. en het werkt toch perfect hier..
Frequency 602000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 33 dB
Power Level -3 dBmV

Channel ID 2
Frequency 46700000 Hz Ranged
Power Level 47 dBmV
- Serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Downstream Value
Frequency 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level 3 dB

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 46100000 Hz Ranged

Power Level 51 dBmV

dit is dus goed neem ik aan ?...want ik heb al een week of 2 nergens geen last meer van

is wel toevallig dat iedereeen zowat een signal to noise ratio heeft van rond de 35 db ?

[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-10-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 15:37
Dit is mijn informatie:

Downstream Value
Frequency 140000000 Hz Locked
Power Level -5 dB

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 50480000 Hz Ranged
Power Level 46 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
nou, het spontaan afmelden van de modem is blijkbaar afgelopen. Oorzaak nog altijd onbekend....
Maar dat het internet regelmatig 10-20sec wegvalt niet.

Na wat gebrainstormed te hebben met mijn neef die (bijna) dezelfde router heeft als ik kwamen we tot de volgende conclusie: die 10-20sec is de tijd die de router nodig heeft om te (her)starten.
Op die momenten van 10-20sec is de modem niet te bereiken dus onze conclusie zou wel eens kunnen kloppen.
Mijn neef had dus exact hetzelfde probleem maar na een firmwareupdate van zijn router was bij hem het probleem opgelost. Hier heeft de firmwareupdate blijkbaar niet geholpen....

Iemand nog ideeën wat ik nog kan proberen??

(De utp-kabel die tussen de router en modem ligt wordt van de week getest zodra ik aan een utp-tester kan komen, mischien is een simpel kabelbreukje de oorzaak.)

Oscar Wilde

Pagina: 1