Toon posts:

[Cool Edit Pro] Zang uit nummer halen, hoe? *

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Is het mogelijk om bijvoorbeeld met het programma Cool Edit Pro alleen het gezang uit een nummer te rippen, en hoe moet dat?

Alleen de achtergrondmuziek is instrumental maar heeft alleen het gezang ook een naam?

P.S sorry kon geen andere topicnaam bedenken.

Bedankt

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Gelukkig weet ik wel een duidelijkere titel ;)

Signature

Verwijderd

Soms.

Voice-killers maken gebruik van het gegeven dat de zang soms mono in het signaal gemixed zit.
Als je dan het ene kanaal van het andere aftrekt verlies je het mono geluid en houdt je alleen de verschillen (de muziek) over.

Daarna zou je de muziek weer van het originele signaal af kunnen trekken om juist het gezang over te houden.

Verwacht geen wonderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 15:45 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eeeuhm, dit is al heel vaak gevraagd, zie bijvoorbeeld http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart
:+

Je vraagt het net even anders maar wat zijn je conclusies uit dergelijke topics?

Ik pas trouwens de titel aan: 'nummers' zegt toch echt te weinig. Ik kan dan niet zien of je het hebt over willekeurige getallen of iets anders ;) (pasta was me voor :* )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Na wat ik uit de andere topics heb gelezen is het denk ik niet mogelijk/makkelijk om dat te doen.

Ik wist dat er instrumental songs waren dus ik dacht dat als er bijvoorbeeld ook het tegenovergestelde was ik leuk kon gaan mixen:P

Maja dan houdt het op