GFX en TV/FM-tuner combo kaarten. Betsaan ze nog?

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik zoek een redelijke GFX/TV/FM combo kaart zoals je een paar jaar geleden de All-in-wonder kaarten had van ATI...

Zijn ze er nog?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:51

Outerspace

Admin General Chat
Je zoekt zoiets als deze V9520 Home Theater :?

Je kan hem hier vinden in de Tweakers.net Pricewatch ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

x800ve bij mycom www.mycom.nl

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:09

KneoK

Not in a million lightyears

Je kunt de 9800 AIW waarschijnlijk met een beetje zoekwerk nog wel vinden denk ik. Een 9700 AIW moet je tweedehands ook nog wel op de kop kunt tikken.

De meeste ViVo varianten hebben geen tuner aan boord, oftewel niet televisie kijken...

Die V9520 voldoet op zich wel aan alle eisen, maar een FX5200 is nou niet bepaald een kaart om over naar huis te schrijven.

Die X800ve ziet er erg interessant uit. Staat op mycom ook als AIW aangeduid.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Is dit niet wat? Je moet hem dan wel in Duitsland bestellen, maar een 9800PRO AIW voor €134 is een heel goed aanbod. De X800VE is trouwens een zeer misleidende kaart, want je denkt dat je een hele snelle ATI Radeon X800 in huis haalt, maar wanneer je gaat benchmarken, blijkt dat de kaart amper sneller is dan een 9800PRO. Dit komt doordat deze kaart slechts 4 pipelines heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door AntonH op 06-09-2005 17:16 ]

• RedTop
Ik heb eens even rondgezocht en kwam idd ook langs de nieuwe generatie PCIe AIW kaartjes. Helaas zijn die kaarten ontzettend luidruchtig. Voor een HTPC is dat niet echt bevorderlijk. Waarschijnlijk ga ik voor een - hou je vast - ATI AIW 9600 (geen Pro, geen XT). De reden hiervoor is dat die nog passief gekoeld zijn.

Toegegeven dat ze niet echt super meer zijn tegenwoordig, maar die HTPC is toch niet bedoeld om op te gamen, hoogstens wat 16-bit emulators. Dat moet dus geen probleem zijn. :)

Volgende probleem: waar kan ik ze nog krijgen? In de VS zijn ze volop te koop via internet, maar ze versturen niet naar Europa. :( In Nederland zijn ze nergens meer te vinden lijkt het.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:09

KneoK

Not in a million lightyears

Als snelheid je niet veel interesseert zou je eens kunnen kijken naar de genoemde Asus V9520 en of je iets over geluidsproductie kunt vinden. Een FX5200 zal voldoende zijn voor je emulators en andere bezigheden.
Je hebt het ook over PCIe, maar ik neem aan dat je op zoek bent naar een AGP kaart ? Dat is de 9600 AIW namelijk ongetwijfeld en de V9520 ook.

Wat betreft die X800VE, dat is inderdaad erg misleidend dan. Zeker voor die prijs.

• RedTop
Die MSI FX5200 vond ik op zich heel interessant. Lekker passief gekoeld en zo, maar toen ging ik een review lezen waarin stond dat de videoplayback niet echt geweldig is. Zeker niet in vergelijking met die van de All-in-wonders.

Eigenlijk ben ik inmiddels op zoek naar een AIW 9600 of 9000. Passief gekoeld en prima beeld.
Pagina: 1