Defecte videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Ifeman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb een Saphire Atlantis 9700 Pro van een kleine 3 jaar oud. Deze is niet overgeklokt en draait dus op standaard instellingen. Nu krijg ik de laatste tijd artifacten en verticale gele balken over mij scherm. Zelf denk ik dat (na wat speurwerk op GoT en gegoogel) dat het videogeheugen brak is. De fan draait volop dus ik vermoedt dat het geen warmte probleem is. Ik heb de kaart er al uit gehaald en opnieuw terug geplaatst. Voordat ik deze kaart op een ander systeem probeer zou ik graag van jullie wat reacties willen hebben.Voor de duidelijkheid voeg ik een screenshot toe van een deel van mijn desktop.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/i-rikkering/SnagIt.jpg

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Probeer 'm is in een ander systeem... :)
Misschien rare vraag, maar waarom heb je dat niet gewoon geprobeerd???
Dan kan je meteen dat wegstrepen of je weet meteen waaraan het kan liggen...

Verwijderd

tja.. je kunt nog wel het 1 en ander proberen; fannetje schoonblazen, kast openmaken en grote kamerventilator erop zetten (om hitte uit te sluiten). Met agp snelheid/fastwrites e.d te stoeien, je AGP voltage iets veranderen (0,1v omhoog ofzo in de bios), je voltages even na kijken van je voeding (met mbm ofzo). Je drivers er af keilen (misschien effe schone install) en andere proberen. En als laatse kun je nog overwegen om je cooler opnieuw te monteren/vervangen (schoonmaken met 97% alcohol).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 15:11 ]

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
k zou je ook aanraden om de koeler even opnieuw te installeren, in de praktijk blijkt vaak dat de koelpasta ook wel zn beste tijd gehad kan hebben

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 15:05
Hebben wij bij onze laptop, ligt bij ons aan het beeld. Mss eens ander monitor proberen.

• Ifeman
ShellGhost schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:09:
Probeer 'm is in een ander systeem... :)
Misschien rare vraag, maar waarom heb je dat niet gewoon geprobeerd???
Dan kan je meteen dat wegstrepen of je weet meteen waaraan het kan liggen...
Omdat ik dit systeem niet onder handbereik heb en dit dus niet gelijk kan uitproberen

Verwijderd

Heb je dit probleem ook voordat windows geladen word? Bijvoorbeeld in de bios of tijdens de POST ? Dit sluit driverproblemen uit.
Het kan best zijn dat de kaart te heet is als de koeler niet meer goed tegen de core aangedrukt zit. Als je geen garantie meer hebt kun je altijd als laatste poging proberen om de koeler te verwijderen en er overnieuw op te plaatsen met een *zeer* dun laagje vers koelpasta.

Zijn de laatste tijd al een aantal topics geweest over ati 9700pro's met dit soort problemen...
productiefout of gewoon de levensduur van deze dingen? :(

• Ifeman
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:10:
tja.. je kunt nog wel het 1 en ander proberen; fannetje schoonblazen, kast openmaken en grote kamerventilator erop zetten (om hitte uit te sluiten). Met agp snelheid/fastwrites e.d te stoeien, je AGP voltage iets veranderen (0,1v omhoog ofzo in de bios), je voltages even na kijken van je voeding (met mbm ofzo). Je drivers er af keilen (misschien effe schone install) en andere proberen. En als laatse kun je nog overwegen om je cooler opnieuw te monteren/vervangen (schoonmaken met 97% alcohol).
Heb ik reeds gedaan het is een heatsink met daarop een fan. De heatsink heb ik schoongemaakt evenals de fan. Voor de zekerheid heb ik zelfs een druppeltje naaimachine olie in de lager van de fan gedaan

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Probeer eens andere drivers :)
Of heb je hier al meteen in post last van?

Ik heb hier dezelfde kaart die ook soms dit probleem heeft. En ik weet zeker dat mijn videogeheugen niet braq is 8)7

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Ifeman
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:15:
Heb je dit probleem ook voordat windows geladen word? Bijvoorbeeld in de bios of tijdens de POST ? Dit sluit driverproblemen uit.
Het kan best zijn dat de kaart te heet is als de koeler niet meer goed tegen de core aangedrukt zit. Als je geen garantie meer hebt kun je altijd als laatste poging proberen om de koeler te verwijderen en er overnieuw op te plaatsen met een *zeer* dun laagje vers koelpasta.

Zijn de laatste tijd al een aantal topics geweest over ati 9700pro's met dit soort problemen...
productiefout of gewoon de levensduur van deze dingen? :(
Ja, in de post heb ik idd ook al artifacten dus ik ga de heatsink met koeler ermaar afslopen en je suggestie opvolgen. Thx.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:22

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik denk ook dat je geheugen dood is ......

Mijn 9600 pro van sapphare daar was het geheugen ook dood ..... ( ook zulke strepen in beeld en in games liep hij vast ) en dit allemaal door een simple reboot

ikke wacht nu al 5 weken op een nieuwe van sapphare :(

wat een service |:(

ik kooop nooit meer bij sapphire :(

Vake bei te bange

Verwijderd

Als je geen garantie meer hebt zou je dingen kunnen proberen zoals een 64mb-bios in de kaart flashen (als je die kunt vinden)

Zo heb ik eens mijn oude geforce4 ti4400 gered waarvan een geheugenchippie miste (was gebeurd tijdens het verwijderen van een ramsink :z ). Kaart werkte nog wel, maar natuurlijk ook artefacts.
Gelukkig wist ik dat er ook ti4400's waren met slechts 64mb ipv van 128mb, dus altijd uitproberen :)
Ik ben nu dus de gelukkige eigenaar van een werkende Geforce4 ti4400 met slechts 64 mb :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 23:23 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
video geheugen...ik heb dat eerder gezien...
Ik denk dat er niets aan te doen is.

[ Voor 31% gewijzigd door MeMoRy op 07-09-2005 02:02 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1