[adaptec aaa-133u2] cdrom niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:26
Specs:
Soyo sy-5tf moederbord
Adaptec aaa-133u2 raid controller, met 2xhd raid1 en 3xhd raid5
asus cd s520/a cdrom via ide

De bedoeling is om windows 2000 server te installeren. We hebben een bootable win2k cd maar deze boot raar genoeg niet, cd getest op een andere pc en daar boot hij wel. Toen eens een win98 cd in de cdrom gestopt van de server en die boot wel :x
We kunnen dan wel proberen om in dos te komen maar dit heeft geen nut ivm het ontbreken van dos drivers.

Vervolgens eens win2k boot diskettes gemaakt, deze starten wel op maar wanneer windows aankomt met de mededeling: starting windows dan hangt de pc.
De raid drivers hebben we natuurlijk geladen op de gebruikelijke manier via F6 bij het opstarten.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33
Probeer eens in de BIOS Legacy support uit te zetten (voor USB). Dat wilde bij mij ook helpen (hetzij bij een XP installatie).

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:26
The__Virus schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:55:
Probeer eens in de BIOS Legacy support uit te zetten (voor USB). Dat wilde bij mij ook helpen (hetzij bij een XP installatie).
Dit heb ik geprobeerd maar helaas werkte dit niet. Ik zelf krijg een vermoede dat er iets is met het benaderen van de raid array...maar voor zover ik weet ben ik niets vergeten bij het instellen daarvan:
  • Initialiseren van Raid1 en Raid5 array
  • Met Fdisk partities maken
  • Partities formateren naar fat32

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!