Toon posts:

[ 6800 2xDVI ] - Pixelproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken doet mn videokaart soms wat rare dingen.
Ik weet niet precies hoe ik het moet formuleren, het zijn namelijk geen dode pixels. Videokaart laat gewoon wat steekjes vallen zeg maar. Check gedeeltelijk ss:
screenshot

De problemen zijn begonnen toen ik een nieuwe driver van nvidea had geinstalleerd. (nvidea.com / drivers/ graphic drivers/ geforce / xp )

Dit gaf echter een aantal fouten, en daarom heb ik de originele driver van cd weer terug gezet. Sindsdien heb ik bovenstaande fouten, soms is t maar klein, soms wordt het steeds groter. Ook als ik de pc net heb opgestart willen alle 2 de beeldschermen wel eens compleet op zwart gaan.(soort standby waar ze niet meer uit komen.)

- Ik heb gezocht op site van nvidea die een driver van sept 2 heeft alleen die bevat geen updates voor de 6800 zoals ze zeggen.
- Via guru3d.com heb ik versie 77.72 gedownload (werkte niet)
- Via xfxforce de geforce 6 drivers geinstalleerd: Graphics Driver for XFX GeForce 6 - AGP Versie: 66.93 (werkte niet)

Configuratie:
Geforce 6800 128 MB DDR Dual DVI geforce 6800
AMD Athlon 64 3000+
2x Samsung Syncmaster 910T (19")
Windows XP Home

Kan iemand mij vertellen waar ik moet kijken, wat ik moet doen. Komt dit vaker voor??

BVD

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 12:39

Nakebod

Nope.

Indien je Systeem herstel aan hebt staan > Start > Programma's > Bureau Accesoires > Systeemwerkset > Systeemherstel
Dan teruggaan naar een datum voordat de problemen begonnen.

Let wel, programma's die na de datum geinstalleerd zijn moet je dan ook opnieuw installeren.

En hopen dat het een softwarematig probleem is, en geen hardware probleem. (Heb je pc of vga's overgeclockt?)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
artifacts :)

download een driver killer voor je nvidia drivers en install het dan opnieuw.
Word je videokaart niet te warm?

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de snelle reply, zal idd driver killer gebruiken en opnieuw proberen te installen.

Ik weet niet wat een normale temp is, maar hij zegt dat de Core Temp 153 graden en de Ambient Temp 44 graden is.

Dit klinkt behoorlijk hoog geloof ik, maar hij heeft een doorvoer van voor naar achter en nog een inzuiging aan de zijkant.

Kan dat ook het probleem zijn?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:08:
Thx voor de snelle reply, zal idd driver killer gebruiken en opnieuw proberen te installen.

Ik weet niet wat een normale temp is, maar hij zegt dat de Core Temp 153 graden en de Ambient Temp 44 graden is.

Dit klinkt behoorlijk hoog geloof ik, maar hij heeft een doorvoer van voor naar achter en nog een inzuiging aan de zijkant.

Kan dat ook het probleem zijn?
Pak de heatsink van je graka eens vast. Als het idd 153c is voel je dat meteen, en heb je je probleem opgelost.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 12:39

Nakebod

Nope.

Als de temp echt 153 graden is, zou het wel het eea kunnen verklaren ja.
Lopen de cooler(s) van de kaart nog wel?

Edit @ Banshee: Ik weet niet of je het verschil tussen bijv 70 en 150 graden wel voelt.

En ik bedenk mij ineens wat.. volgens mij heb ik op mijn mobo ook nog sensoren zitten die 153 aangeven... Volgens mij is dat dus wat anders.

[ Voor 51% gewijzigd door Nakebod op 06-09-2005 15:14 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

MasterNL23

alias Japie

staat er toevallig geen F achter de temperatuur ipv een C ?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
MasterNL23 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:00:
staat er toevallig geen F achter de temperatuur ipv een C ?
Dan zou die 44c fahrenheit dus 13c celcius worden als ambient temp.
Denk dat het toch C is. Maar ik vermoed een brakke sensor. 153c lijkt me wel wat hoog.
Pagina: 1