Voeding defect TT butterfly 480Watt

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Enige tijd geleden heb ik al eens een post geplaatst met een vraag over mijn defect geraakte thermaltake butterfly 480. (is dus gewoon geklapt, zijn wat transistors e.d zwart geblakerd)

Heb al veel engelstalige forums afgestruind om te kijken over er vaker butterflys kapot gaan, en dat gaan ze dus ook. Krijg gelukkig vandaag een OCZ powerstream 520 binnen :)

maar wat ik me nogsteeds afvraag is of mijn configuratie misschien te zwaar was voor deze voeding.
aangezien deze maar 18amps op de 12volt lijn kon leveren. en ook omdat ik in speedfan regelmatig de voltages van mijn 12volt lijn zag dalen naar 11,66volt en soms lager

ik heb namelijk:

AMD64 3500+
ASUS A8V Deluxe
2X 512MB Kingston HyperX
Geforce 6800Ultra AGP
Soundblaster LIVE
2 X SATA maxtor diamondmax 200GB
1X NEC ND3500 dvd brander
1X LG DVD-ROM drive
2X UV CCFL
2X Casefan 120mm
Asetek Waterchill KT12-L30 (deze zat op 220volt niet op de voeding, wel zat hij doorgelust via een floppydrive cable op de voeding om tegelijktijdig aan te gaan met mijn computer)
verder had ik nog enkele usb devices aangesloten zoals toetsenbord & Muis digicam en gamepad

Is er iemand die toevallig ook slechte ervaringen heeft met deze voeding?

of had deze config eigelijk helemaal niet gemogen op deze voeding, en was het vragen om problemen?

• nielsdegrave
Sorry zie dat ik hem per ongeluk in het verkeerde deeltje geplaatst heb.

graag naar casemodding & Elektronica zetten.

Verwijderd

Voedingen horen niet met vlammen uit te knallen als ze overbelast raken, ze horen dan gewoon te stoppen om af te koelen en na een power cycle weer door te gaan dus als er buiten je voeding niets stuk is is de voeding gewoon rot geweest.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En daar hebben we een apart topic voor: Welke voeding heb ik nodig? Deel 12 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• nielsdegrave
precies, vandaar dat ik ook in mijn tweede post mijn excuses aanbood voor het verkeerd plaatsen

• nielsdegrave
PS heb mijn nieuwe ocz voeding er nu in zitten, en mijn computer draait weer als een zonnetje!

alleen zijn de temperaturen iets hoger als voorheen met mijn wc set.
denk dat het te maken heeft met dat ik nog een flesje thermaltake aquarius coolant had en deze heb gebruikt in mijn asetek setje. Denk dat demi water met anti algen het best koelt.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
18 A op de 12 volt rail voor een 480 watt voeding :X 8)7
Dat heeft mijn Aopen 350 watter zelfs...
En ik was al niet zo onder de indruk van hun spullen :P
Edit: 18 A lijkt me ook vrij weinig voor het systeem dat jij hebt. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Satch op 06-09-2005 22:04 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Niet toevallig 2 gescheiden 12V lijnen? Kan me haast niet voorstellen dat een 480W voeding maar 18A levert op één 12V lijn :/

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
cybersteef schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:17:
Niet toevallig 2 gescheiden 12V lijnen? Kan me haast niet voorstellen dat een 480W voeding maar 18A levert op één 12V lijn :/
Nee de Purepower voedingen hebben inderdaad 2 gescheiden 12 volt lijnen van 15 A per stuk, maar de butterfly moet het doen met 1 x 18 A. Vind het een beetje domme actie van Thermaltake. (alhoewel je dit wel vaker ziet) :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nielsdegrave schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:38:
precies, vandaar dat ik ook in mijn tweede post mijn excuses aanbood voor het verkeerd plaatsen
nielsdegrave schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:39:
PS heb mijn nieuwe ocz voeding er nu in zitten, en mijn computer draait weer als een zonnetje!

alleen zijn de temperaturen iets hoger als voorheen met mijn wc set.
denk dat het te maken heeft met dat ik nog een flesje thermaltake aquarius coolant had en deze heb gebruikt in mijn asetek setje. Denk dat demi water met anti algen het best koelt.
Eerst toegeven dat het de verkeerde plek is, vervolgens stug doorposten :X

Foutjes maken we allemaal wel, maar voortaan gewoon een topicreport doen en niet loos doorposten in een foute draad :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.