Toon posts:

is RAID 0 met 3x WD Raptor overkill??

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb de volgende configuratie:

FX-55 (FX-57 komt eraan)
2x 1gb Corsair
1x BFGtech 7800 GTX OC (2de komt eraan, SLI dus)
ASUS A8N SLI-Premium
3x WD Raptor
1x 16mb 250gb WD Caviar
600watt OCZ
Plextor 716 IDE + 116 IDE

Nu heb ik een RAID 0 van die 3 Raptors gemaakt en krijg dus een 74x3gb C schijf.

Heeft iemand anders nog ervaring met RAID 0 en Raptors? Heeft een RAID 0 opstelling wel zin voor games te laden e.d? Is er nergens een bottleneck wanneer ik 2 of meer Raptors in RAID 0 zet? Ik wilde er nog eentje er bij kopen om die samen dus 4x Raptor in RAID 0 te zetten.

Nog mensen met Raptors hier die hier iets vanaf weten? :+

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:21:
[...]
Nu heb ik een RAID 0 van die 3 Raptors gemaakt en krijg dus een 74x3gb C schijf.

Heeft iemand anders nog ervaring met RAID 0 en Raptors? Heeft een RAID 0 opstelling wel zin voor games te laden e.d? Is er nergens een bottleneck wanneer ik 2 of meer Raptors in RAID 0 zet? Ik wilde er nog eentje er bij kopen om die samen dus 4x Raptor in RAID 0 te zetten.

Nog mensen met Raptors hier die hier iets vanaf weten? :+
Je zou toch minstens moeten merken dat het laden van spellen een stuk sneller gaat dan zonder RAID. Enige nadeel is dat meer harde schijven meer belasting opleveren op een RAID controller (Software matig)

Het enige overkill wat kan voorkomen is op je data. Als 1 schijf er mee ophoud ben je 3x 76GB kwijt

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 06-09-2005 14:28 ]

Dit topic is gesloten.