[SQL diagrams] DB diagrammen automatisch exporteren

Pagina: 1
Acties:

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
He,
ik heb een stuk of 30 SQL databasen op MS SQL server 2003.
Nu wil ik graag een progje maken die vraagt om database naam en dan een een ER diagram exporteerd naar een bestandje. Dit ER diagram moet er natuurlijk wel mooi en netjes uitzien.
Enterprise manager heeft een autolayout in zijn diagrammen, maar deze kan ik niet exporteren naar een bestand. Ook weet ik niet of ik via 1 of ander COM object bij enterprise manager kan.

Nu heb ik ook het volgende geprobeerd: Visio 2003 heeft een reverse engineer functie. Deze maakt ook automatisch super mooie diagrammen en kunnen wel geexporteerd worden. Het enige probleem is dat ik nergen op internet heb kunnen vinden hoe ik deze functie via VBA kan starten.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het is van groot belang dat ik het kan scripten, aangezien ik verwacht het voor 100en db;s te gaan gebruiken.

Thanks

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl