image linken in tabel zonder rand

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
ok ik restyle het bedrijf van mijn vader.. en dit is grotendeels de website. Nu heb ik dus een mooi doch eenvoudig siteje voor hem ontworpen, maar ik stuit op 1 probleem:

Ik ben een redelijke n00b wat webdesign betreft, dus mijn site is ingedeeld in tabellen ipv in div's. Nu heb ik voor een aantal navigatieknoppen elk een aparte cell, anders vernaggelen ze de lay-out (dit omdat de layout ook is opgebouwd uit een aantal lege cellen.)

Nu had ik voor de knoppen eerst de volgende code:
code:
1
<tr height="31"><td width="144"><a href="link.html">[img]"plaatje.gif"></a></td[/img] etc...

Wat viel nu voor.. om de plaatjes heen verscheen een lelijke blauwe rand (zo'n link-rand dus) dit zag er niet uit, maar dat was niet het grootse probleem want ik kan gewoon link vlink en alink instellen, het grootste probleem is dat die rand mn lay-out totaal vernaggeld.

Toen had ik als idee om de cell leeg te laten en het plaatje als achtergrondplaatje van de cell te nemen en de link over de cell heen te plaatsen, zie hier:

code:
1
<tr height="31"><a href="link.html"><td width="144" style="background-image:url('plaatje.gif');"></td></a> etc..

dit werkte goed, althans totdat ik er gisteravond achter kwam dat firefox dat dus niet pikt. Dan werken de link dus gewoon niet..

Heeft iemand een oplossing voor mij?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

in de css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
img{
  border:0
}

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
erm ik gebruik geen css stylesheet... is het mogelijk om dan [img]""[/img] te doen?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Probeer het eens uit zou ik zeggen :). En in dit geval is het antwoord: ja.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
werkt perfect.. harstikke bedankt :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Moet je nu eens bedenken hoeveel images sie style tag mee moeten krijgen. En dan een keer bedenken of het niet makkelijker kan met 1 regel css.

Het enige wat je moet doen is een css bestand inladen en je hebt nooit meer problemen met die randen. Waarom niet doen :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 10:40
Dit was wel errrrrg basic :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.