[2003] Installeren zonder floppy drive*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Ik wil op een nieuwe Dell PowerEdge 2800 zonder floppy drive, Windows 2003 Server installeren.

Helaas heb ik tijdens de Windows Server 2003 setup de optie F6 nodig om de RAID controller drivers in te lezen. Maar ik heb geen floppy drive in de server zitten.

Weet iemand een andere mogelijkheid om de RAID controllers te installeren tijdens de setup? Is het mogelijk met een USB key die Windows setup als floppy drive ziet?

Help me!! :)

Mathadon

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou het kunnen proberen met een USB floppy drive (die worden iig wel standaard als A: herkent) of anders de drivers van de betreffende RAID controller slipstreamen op je schijfje.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Mathadon schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:44:
Ik wil op een nieuwe Dell PowerEdge 2800 zonder floppy drive, Windows 2003 Server installeren.

Helaas heb ik tijdens de Windows Server 2003 setup de optie F6 nodig om de RAID controller drivers in te lezen. Maar ik heb geen floppy drive in de server zitten.

Weet iemand een andere mogelijkheid om de RAID controllers te installeren tijdens de setup? Is het mogelijk met een USB key die Windows setup als floppy drive ziet?

Help me!! :)

Mathadon
Niet echt een uitdaging, want het is geen ordinaire cloon (waar je dit probleem ook hebt). Voor je Dell heb je de mogelijkheid op www.dell.nl te zoeken en hier uit te komen. Echter Dell kennende kom je daar tot de conclusie dat die betreffende BootCD niet bij de downloads meer staat. (die cd waarop staat START in een pijltje die je kreeg bij de levering van de server)Met deze CD boot je het systeem en geef je in het mooie makkelijke luie reet process op wat je wilt doen (dus Win2003 server installeren met een specifieke setup van je harde schijven), na de bnodigde files te hebben gecorpuleerd van de CD gaat het process zeuren om je Win2003 CDtje en kun je zonder problemen voortgang hebben (tot op het moment van 1e logon, daar mag je het weer zelf uitzoeken)

Heb je de CD nou niet en kun je hem ok niet online vinden, bel dan even met de support van Dell en verzoek met benoeming van je ServiceTAG die je op de Server hebt staan om een pakketje CDs die je NIET bij de levering hbt gekregen. Ofwel je krijgt een pakket, ofwel je wordt een link verwezen waar ze wel staan.

• Mathadon
Dank jullie wel! Ik heb inderdaad die installation cd gebruikt, alleen met deze cd kan ik alleen setup cd van Windows Server 2003 with SP1 gebruiken (dus niet de normale zonder integraded SP1).

Weet iemand waar ik Windows Server 2003 with SP1 kan downloaden?

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Mathadon schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:56:
Weet iemand waar ik Windows Server 2003 with SP1 kan downloaden?
Haha, das een goeie... :)
Je kan SP1 downloaden en dan je WS2k3 slipstreamen.

• Mathadon
Lukse schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:59:
[...]

Haha, das een goeie... :)
Je kan SP1 downloaden en dan je WS2k3 slipstreamen.
Slipstreamen, wat is dat? en hoe doe je dat? (sorry ben beetje n00b als het over slibstreamen gaat)

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Mathadon schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:23:
[...]

Slipstreamen, wat is dat? en hoe doe je dat? (sorry ben beetje n00b als het over slibstreamen gaat)
http://www.google.be/sear...2003+sp1+slipstream&meta=
Pagina: 1