Toon posts:

[Sharepoint] Verschil tussen area's en sites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal !

Ik zit hier op me stage, en hier zijn we aan het proberen om sharepoint goed draaiende te krijgen. Maar we kunnen niet uit een aantal dingen komen.

Zoals het verschil tussen sites en areas. Zit een area nu binnen in een site (subgebied) ?
Binnen een area kun je toch alleen webparts toegoevegen?

Ik heb geprobeerd een site te maken, alleen hij kwam nergens tevoorschijn geen link in het menu of iets dergelijks, kan iemand mij hier een beetje op weg mee helpen ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://search.microsoft.c...ence+sharepoint+site+area
SharePoint Sites vs. Portal Areas

When planning for corporate environments such as an intranet portal or SharePoint site, you need to consider some of the differences between a Windows SharePoint Services site and a SharePoint Portal Server portal area. An area is a means of publishing and aggregating content using a navigational taxonomy, whereas a SharePoint site facilitates collaboration of team members using collaboration objects and custom lists. Users have unlimited view and editing access to the portal areas; by contrast, SharePoint sites are only available to members. Individual users can personalize a portal area in more ways than a SharePoint site.
Zoiets?
http://www.microsoft.com/...3/downloads/admdwnld.mspx lijkt me ook een "must-read". (Aangezien je verder geen info geeft over het hoe of wat lijkt dat me genoeg, anders is dit misschien handig).

WOS -:> Software Algemeen + kleine typo-verbetering in de titel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Teruggevonden !!

Het essientiele verschil tussen area's en sites zijn nu volgens mij dat je op sites gemakkelijk rechten kan los laten en op area's totaal niet, en met sites kun je dus makkelijk documenten beheren en ook dingen als news etc...

Toch bedankt !
heeft wel nut gehad.. :P

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Verschil tussen site's en area's :

Een portal met area's gebruik je eigenlijk alleen maar voor navigatie doeleinden.
Stel dat je 1.000 sites hebt, dan het is wellicht handig om deze te grouperen op een onderwerp. Zo'n groupering op een onderwerp is een area.

Bijvoorbeeld :

je maakt een sharepoint omgeving voor een bedrijf die meerdere vestigingen heeft in Nederland.
Er zijn dan sites die specifiek zijn voor een bepaalde vestiging. Wat je dan doet is area's aanmaken per vestiging. Maar bepaalde vestigingen zullen ook iets delen zoals een productgroep. Wat je dan krijgt is het volgende :

Area Vestiging
subArea Amsterdam
subArea Rotterdam
subArea Utrecht
subArea Eindhoven

Area Product
subArea ProductX
subArea ProductY

Bij het aanmaken van een site kan je dus kiezen onder welke area's deze site teruggevonden mag worden. Zodat mensen die op de portal komen snel hun informatie kunnen terugvinden. (Da's ook eigenlijk het enige doel van Sharepoint Portal Server :))

Verwijderd

Maar kan ik nu echt sites maken onder area's? Volgens mij alleen subsites toch?
Wat is dan handig? een portal aanmaken op basis van areas en een aparte portal aanmaken op basis van sites en dan van de area's linken naar de sites?

Ik wil bijvoorbeeld onder de area "Verkoopafdeling" een meeting workspace hebben....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je het al eens geprobeerd? Want het is wel de bedoeling dat je zelf poogt een oplossing te vinden.

topic even verplaatst van Client Software Algemeen naar Windows Servers en Server-software omdat het daar thuishoort :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1