Ik snap er niks meer van.
Ik wilde een cookie maken maar om 1 of andere zeer onduidelijke reden werkt dit niet.
Ik haal eerst waardes uit een DB en die wil ik vervolgens in een cookie zetten
Ik heb een function gemaakt genaamd: makecookie
Vervolgens nadat ik de de gegevens uit de DB heb gehaald doe ik:
Maar het resultaat is niks, nada...
Er wordt geen cookie gemaakt (niet aanwezig op de pc)
Nu heb ik waar dat makecookie doe een heel simpele cookie functie gezet:
setcookie("gebruikersnaam", $gebruikersnaam, time()+3600);
En zelfs dit werkt niet!
Ook hier wordt geen cookie gemaakt.
Nu dacht ik dat ligt aan mijn browser, maar nee ook met een andere browser (IE en FF) werkt het niet, een andere website die op dezelfde server staat met cookies (ook zelf gemaakt) werkt wel normaal.
Ik snap er echt niks meer van, volgens de PHP.net website moet de pagina eerst herladen worden, nu als ik ergens op klik na maken van de cookie is er nog steeds geen cookie aanwezig.
Heb in het verleden wel eens vaker met cookies gewerkt maar nooit dit probleem gehad.
Waar kan dit in godsnaam aan liggen?
Ohja, de cookies worden in een function opgeroepen en via een andere function gemaakt.( is voor een login script)
Ik wilde een cookie maken maar om 1 of andere zeer onduidelijke reden werkt dit niet.
Ik haal eerst waardes uit een DB en die wil ik vervolgens in een cookie zetten
Ik heb een function gemaakt genaamd: makecookie
code:
1
2
3
4
| function makecookie($gebruikersnaam, $user_id, $loggedin, $emailadres, $user_taal, $is_admin, $adminlevel, $password) { $info = base64_encode("$user_id:$gebruikersnaam:$loggedin:$emailadres:$user_taal:$is_admin:$adminlevel:$password"); setcookie("user","$info",time()+2592000); } |
Vervolgens nadat ik de de gegevens uit de DB heb gehaald doe ik:
code:
1
| makecookie($gebruikersnaam, $user_id, $loggedin, $emailadres, $user_taal, $is_admin, $adminlevel, $passwordmd); |
Maar het resultaat is niks, nada...
Er wordt geen cookie gemaakt (niet aanwezig op de pc)
Nu heb ik waar dat makecookie doe een heel simpele cookie functie gezet:
setcookie("gebruikersnaam", $gebruikersnaam, time()+3600);
En zelfs dit werkt niet!
Ook hier wordt geen cookie gemaakt.
Nu dacht ik dat ligt aan mijn browser, maar nee ook met een andere browser (IE en FF) werkt het niet, een andere website die op dezelfde server staat met cookies (ook zelf gemaakt) werkt wel normaal.
Ik snap er echt niks meer van, volgens de PHP.net website moet de pagina eerst herladen worden, nu als ik ergens op klik na maken van de cookie is er nog steeds geen cookie aanwezig.
Heb in het verleden wel eens vaker met cookies gewerkt maar nooit dit probleem gehad.
Waar kan dit in godsnaam aan liggen?
Ohja, de cookies worden in een function opgeroepen en via een andere function gemaakt.( is voor een login script)