Toon posts:

stroom problemen Aopen 5900XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een P4 2,4 ghz 533 met een asus P4P800 E deluxe moederbord 1024 MB DDR 800 mhz.
Mijn voeding is een 400wat voeding die in de kasten van Xitax X-gear zitten.

Tijdens het spelen van spellen kreeg ik de melding dat de kaart te weinig stroom zou krijgen en dat nivida daarom de snelheden heeft aangepast. Na dit feit heb ik de kaart een aparte stroomkabel gegeven en ook mijn dvd brander er af gegooid.

Heb nu alles opnieuw geinstalleerd en een andere voeding in gebouwd Aopen 350watt.
Ook nu heeft de kaart een eigen kabel zonder ander aansluitingen. De melding krijg ik niet meer maar in windows wordt mijn beeld soms zwart en kan ik daarna weer verder. Bij het spelen van spellen blijft het spel vaak even hangen en kan ik daarna weer verder spelen.

Weet iemand het probleem of moet ik toch een nieuwe videokaart aanschaffen.?

Wat is iemand zijn voorkeur de Asus 6800 GT of de ASUS X800XT die op een PE draait?
Ik heb een AGP nodig?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groeten Romano

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1066873...twee dagen geleden...

Waarschijnlijk loopt de houdbaarheid van GFFX5.9kXT kaarten af en stoppen ze er massaal mee :+
De mijne doet het gelukkig nog :D

Zwart beeld klinkt meer als een driverprobleem. Dat een spel blijft hangen kan doordat windows achtergrondtaken aan het uitvoeren is. Het kan ook dat er nieuwe textures of andere zaken geladen moeten worden.
Heb je ook al de temperatuur gecontroleerd? Kijk anders even of het koellichaam nog wel helemaal aansluit. Geen brakke molex?

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Memory,

Bedankt voor de tips, de molex aansluiting is nog goed en met de drivers heb ik nooit problemen gehad het zijn wel de wat oudere maar de nieuwste doen het zo wie zo niet goed. Het gaat om de Aopen. Tevens krijg ik rare artifacts in de Aquarmark 3 tests en een zeer lage score ook.

Haalde ik voorheen nog de 39000 nu kom ik niet over de 29000.

Weet je misschien hoe ik de temp van mijn agp kaart kan monitoren?

Alvast bedankt. Ps de temp van mijn moederbord en processor zijn goed rond de 33 als ik gewoon met windows bezig ben. Met spellen gaat ie boven de 40.

Heb er namelijk 3 fans in zitten + dege van mijn voeding.

Groeten Romano

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Lagere speeds? Foutmeldingen? Artifacts? Is die kaart overgeklokt? Anders is er echt iets mis.
Ik gebruik Rivatuner (Hier ergens) die heeft een Hardware monitoring optie, waar ik alle informatie van mij videokaart kan bekijken over het verloop van tijd.
Ik zie daar de GPU klok, de vidmem klok, de temp van de GPU, de temp van de omgeving van de kaart en het huidige voltage op de GPU (niet letterlijk, maar het voltage ID: 1=2D, 2=3D low-power en 3=3D normal).
Misschien kan je hierbij zien of de kaart goed overschakeld.

Atrifacts kunnen komen door over-/ondervoltage, overklokken en/of hitteproblemen. Ook kunnen drivers de oorzaak zijn; ik draai nu 77.77 zonder problemen op mijn Club3D GFFX5.9kXT.

U vraagt, wij antwoorden.