[XP Embedded] Admin pass kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-03 22:28

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo, heb hier een Neoware terminal, waarvan het admin password door de vorige stagaire veranderd is in iets onbekends. Aangezien het zonde is de terminal weg te gooien, willen we het password resetten. Is dit uberhaupt mogelijk bij windows xp embedded, en zo jah : Hoe ?

als nood oplossing kunnen we de terminal openhalen, er zit namelijk een 44 pins connector waaraan de flashkaart zit. Is dit gewoon een IDE controller als bij een laptop? In dit geval kunnen we er gewoon een schijf aanhangen en vervolgens de SAM file bewerken...

Verwijderd

Al op de website gekeken van Neoware voor een oplossing?

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:14:
Al op de website gekeken van Neoware voor een oplossing?
Ja, onvindbaar.. en terminal opsturen is het eigelijk niet waard, gezien er geen garantie (meer) op zit.

Verwijderd

Op oude versie's van de Neoware was er een mogelijkheid om de terminal te resetten naar zn factory defaults, dat zal bij deze ook wel zo zijn...

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:46:
Op oude versie's van de Neoware was er een mogelijkheid om de terminal te resetten naar zn factory defaults, dat zal bij deze ook wel zo zijn...
Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt dat ik het wachtwoord bedoel van XP embedded.. dus niet van een of andere CE editie of een neoware os

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
StonedKinG schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:10:... waarvan het admin password door de vorige stagaire veranderd is in iets onbekends.
Stomme vraag misschien, maar heb je al gedacht om de betreffende stagaire te benaderen, evt via zijn school?

De jacht is mooier dan de vangst!

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 18:59
ik heb weleens een cdtje gehad die admin wachtwoorden kon resetten van W2K systemen en XP systemen. maar ik ben de naam vergeten..

maar heb je ook dus al geprobeerd ( zoals hierboven al genoemd word ) de stagiaire te benaderen?

Verwijderd

vertel me eens wat ik er niet aan snap dan? Als het een terminal/thin client is, en of dit nu Win CE, Win XP Emb, of een of andere unix distrbutuie is, het principe is hetzelfde. Vandaar dat ik zei dat je waarschijnlijk de terminal helemaal kan resetten. Dus resetten naar het moment dat je de terminal hebt gekregen van Neoware. Als je dit namelijk kan is het password van XP Embedded ook weer gereset

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 09:41:
vertel me eens wat ik er niet aan snap dan? Als het een terminal/thin client is, en of dit nu Win CE, Win XP Emb, of een of andere unix distrbutuie is, het principe is hetzelfde. Vandaar dat ik zei dat je waarschijnlijk de terminal helemaal kan resetten. Dus resetten naar het moment dat je de terminal hebt gekregen van Neoware. Als je dit namelijk kan is het password van XP Embedded ook weer gereset
Hm heb alle jumpers op mobo al omgezet, staigaire kunnen we niet emer bereiken, die zit een jaar in australie... maargoed, iemand suggesties?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Doe eens een belletje naar de leverancier/neoware die moeten je toch kunnen vertellen hoe je zo'n ding kan resetten naar de fabrieksinstellingen?

...

Pagina: 1