Toon posts:

[Quark Express] kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een probleem met quark express en dat heeft te maken als ik van een bepaalde kleur de tinten wil verander (lichter maken). Op 10% of daaronder wordt het gewoon een wit vlak. Ik wil weten hoe dit komt. Het licht niet aan me beeldscherm ( programma draait op een mac g5). Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen want ik vind het maar aardig lastig.

Verwijderd

Niet alle kleuren zijn goed te drukken. Zeker heel lichte kleuren niet.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-04 23:11
Is de 10% tint echt wit of lijkt het zo?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:30

TeeDee

CQB 241

Dat kan wel aan je scherm liggen. Afaik kon je dat instellen met bijvoorbeeld je Gamma instellingen, intensiteit van je "witlicht", welke doorgaans 5500 K is.
Of dat ligt aan de settings van je Colormanager (Colorsync. etc. etc.)

Als het in je print/press/afdruk wit is, dan kan dat komen omdat deze die lichte tint niet aankan.

Stel je hebt een 3 of 4% geel tint, lijkt het net of deze niet aanwezig is. Kijk je met een loep echter op je afdruk, dan zie je wel degelijk een punt staan (mits de pers/printer dit aankan)

[ Voor 41% gewijzigd door TeeDee op 06-09-2005 13:15 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
ja het is egt wit..het lijkt als of het weg is..Heb het scherm aangesloten op een andere mac en toen liet quark express wel de 10% tinten zien..Maar wat zou ik in colormanagment moeten veranderen..?
want ik weet als je geel print met 4 a 5 % tint dat dit moeilijk te zien is..maar het probleem is meer dat het op het scherm al niet te voorschijn komt..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 13:17 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:30

TeeDee

CQB 241

Dan ligt het dus aan je scherm, en zal je hoogstwaarschijnlijk met Gamma settings moeten spelen.
Als je met OS X draai, kan je je Gamma settings redelijk simpel editten via het tooltje display calibrator. Dit wordt meegeleverd met je OS.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1