Toon posts:

Vragen Canon Powershot A40

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zelf een Canon Powershot A40, ik ben deze een beetje aan het upgraden.
Zo heb ik onlangs wat groter geheugen gekocht, alleen ik ben nu nog op zoek naar 2 dingen.

Mijn eerste vraag is dus daarom: Kan er op de Canon Powershot A40 een grotere zoom lens (ik heb nu 3x optische zoom). Ik heb al gezocht op internet, maar ik kan echt niks vinden (dus kan dat wel). Bovendien heb ik wel 2 andere soorten lenzen gevonden (om bredere foto's te maken)

Mijn 2e vraag is: Weet iemand een goedkoop adres voor het onderwaterhuis van de canon powershot, de goeiekoopste die ik tot nu toe heb gevonden was nog €240.

Robin

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

licht offtopic, maar goed .

Ik heb zelf een A80, en ik heb daar een groothoek lens voor gekocht. Op zich is het een leuk ding, maar je moet je kan de normale flits niet gebruiken. Deze word half geblokeerd door de lens. Ik weet niet hoe het met A40 zit, waarschijnlijk krijg je dezelfde problemen.

Foto's zonder flits zijn wel perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door LuCarD op 06-09-2005 13:11 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:10:
licht offtopic, maar goed .

Ik heb zelf een A80, en ik heb daar een groothoek lens voor gekocht. Op zich is het een leuk ding, maar je moet je kan de normale flits niet gebruiken. Deze word half geblokeerd door de lens. Ik weet niet hoe het met A40 zit, waarschijnlijk krijg je dezelfde problemen.

Foto's zonder flits zijn wel perfect.
Ja, oke... maar ik ben niet geintresseerd in een groothoek lens ;P alleen maar dat ik extra kan zoomen.

Maar toch bedankt voor je antwoord!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 11:04
Ik heb ook een powershot A40 ...
hij maakt erg scherpe en heldere foto's voor een 2 miljoen pixel camera. Beter dan menig 3 of 4 megapixels. Maar bij het upgraden van de lens heb ik gerede twijfel. Ik denk dat de camera dat niet waard is...
De flitser staat redelijk dicht bij de lens (zodat je niet erg veel slagschaduw kan verwachten). Maar bij een grotere lens (die bestaat uit een bus op de bajonetring) zal de flitser hoofdzakelijk de zijkant van de lens belichten.
concreet: zoek of informeer eens bij Canon

[ Voor 6% gewijzigd door BovenHond op 06-09-2005 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gezocht bij canon

Dit is dus de site met alle zoomlenzen
http://www.canon.nl/For_H...5223&SourcePageID=26112#2

Ik kom er alleen niet uit welke geschikt is voor mijn camera
Ook kan ik nergens een normaal e-mail adres vinden voor de helpdesk!

Kan iemand van jullie het vinden (of weten)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Dat zijn lenzen voor spiegelreflex-camera's, jij zoekt een opzetlens voor een compact-camera. Ik kan met google wel tele- en wideangle-opzetlenzen vinden, maar kan daar op de Canon site geen verdere informatie over vinden.

-Tele converter: http://www.amazon.com/exe...-4350980-3348654?v=glance
-Wideangle converter: http://the-internet-eye.com/a-B00006HQ25/Default.aspx

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
En die telelenzen die daarmee kan ik dan verder inzoomen?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die lenzen hebben allemaal een EF-bajonet, en de A40 heeft geen EF-mount. Zoals Zoefff zegt: dat heeft dus geen zin.

Een beetje googelen naar '"Canon A40" tele kit" levert al snel op dat je bijvoorbeeld een TCDC52 kunt gebruiken, en dan heb je nog een Lens Adapter nodig. Vergelijkbaar spul staat op de Canonsite bij accessoires voor de A80: klik.

Zo'n voorzetlens vergroot de brandpuntsafstand van je lens, dus als je 3x zoom hebt, blijf je dat houden, alleen komt alles (in het gegeven A80-voorbeeld) 1,75x dichterbij. Je gaat dus van 1x-3x naar 1,75x-5,25x.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n voorzetlens vergroot de brandpuntsafstand van je lens, dus als je 3x zoom hebt, blijf je dat houden, alleen komt alles (in het gegeven A80-voorbeeld) 1,75x dichterbij. Je gaat dus van 1x-3x naar 1,75x-5,25x.
Dus als ik het dan goed begrijp, zonder dat ik inzoom, zie ik alles 1,75x dichterbij?

Robin

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Juist.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat vind ik wel wat jammer!
Ik denk er nog over na!

Bedankt allemaal!

Owja, iemand nog antwoord op mijn 2e vraag!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Onderwaterhuizen zijn altijd erg duur. Soms zelfs duurder dan de nieuwwaarde van de camera. waarvoor ze zijn. Dus ik denk niet dat je een veel goedkopere gaat vinden.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Afgehandeld dus. Ik ga hier een slotje aan hangen, want eigenlijk was dit in den beginne al een zoek-topic. Met een beetje handig googlen kan je behoorlijk ver komen, zeker met de tips & typenummers die je in dit topic hebt gekregen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.