Toon posts:

Geen kabel en geen ADSL... zijn er alternatieven??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke here's the story:

- Er is in mijn regio nog geen kabel beschikbaar :(
- Nog geen ADSL :(

Dus nu ben ik op zoek gegaan naar alternatieven en dit is wat ik gevonden heb:

Je kunt in bepaalde regio's in Nederland een verbinding aanvragen bij SkyberNet. Kosten hiervoor zijn 322 gulden per maand (ex. btw.) voor 128kbps. Deze verbinding is vast, 24/7, net als kabel en ADSL. Ze zetten een verbinding op via radio-technologie, en je hebt dus geen DigiStream lijn van de KPN nodig :9~ :9~

Dit klinkt duur (is het ook wel ;(;() maar dit is wel het goedkoopste alternatief wat ik heb weten te vinden. Weet iemand van jullie nog wat??

Verwijderd

gewoon GEEN internet nemen :D

keje ook niet chatverslaafd worden etc

ADSL en kabel is alleen goedkoper als je veel internet

anders kan je beter 56k6 tel lijn nemen als je minder internet en tevreden bent met redelijk lage snelheid..

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

he die ene alternatief kende ik nog niet... :) alleen nog niet in woerden :(

weet er misschien iemand nog meeR?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-04 15:38

winnie

de poes...

effe rekenen:
isdn kost ongeveer 50 piek per maand abbo. 320-50 = 270. ISDN tikken bij 128kbps kosten 5 cent per minuut (dubbele lijn)). DUs je kan 270/0.05 voor dat geld ook 90 uur per maand via dubbele isdn internetten. Da's 3 uur per dag. Tenzij je grote files wilt downloaden (maar een cd'tje van een vriend is zo gebrand), lijkt me isdn toch goedkoper.

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Op dinsdag 16 januari 2001 08:50 schreef winnie het volgende:
effe rekenen:
isdn kost ongeveer 50 piek per maand abbo. 320-50 = 270. ISDN tikken bij 128kbps kosten 5 cent per minuut (dubbele lijn)). DUs je kan 270/0.05 voor dat geld ook 90 uur per maand via dubbele isdn internetten. Da's 3 uur per dag. Tenzij je grote files wilt downloaden (maar een cd'tje van een vriend is zo gebrand), lijkt me isdn toch goedkoper.
Je gaat er dan wel vanuit dat je er alleen 's avonds gebruik van maakt... Overdag is het een stuk duurder :(

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Vergeet niet dat er voor Skybernet een installatiebedrag van 600 Euro (Hfl 1322,--) moet worden neergeteld.

Verder kun je wel in het "servicegebied" zitten, maar dit is nog geen garantie op aansluiting. Die antennes hebben nou eenmaal niet overal een perfect bereik....

Bovendien moet je een dak hebben, en er moeten geen hoge gebouwen in de weg staan....

Of het dat allemaal wel waard is weet ik niet. Die bijna 1400 piek rechtvaardigen het zowiezo niet als je binnen nu en zeg maar 14 maanden ofzo zicht hebt op ADSL of Kabel...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
het is misschien wel duurder dan kabel of adsl maar ik kan de kosten gunstig verdelen zodat er voor mijzelf maar 100 gulden per maand aan kosten overblijft. Stukken goedkoper dan mijn telefoonrekeningen van nu. En always on... :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
- Satelietverbinding
- Straalverbinding

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 14:56 schreef maartena het volgende:
Verder kun je wel in het "servicegebied" zitten, maar dit is nog geen garantie op aansluiting. Die antennes hebben nou eenmaal niet overal een perfect bereik....
Je hoeft bij de variant die ik wil geen line of sight te hebben met de antenne's van Skybernet :) Als je 3MBPS+ wil dan moet er een straalverbinding worden opgezet, en heb je een line of sight nodig. Bij 128kbps is dit niet het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 20:17 schreef Bulldog het volgende:
- Satelietverbinding
Tweeweg satelliet praat je over 20.000 per maand, niet echt rendabel
- Straalverbinding
Wat bedoel je hiermee?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Packet Radio!

0,2 k/sec, maar wel gratis :)
back to the old days

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
ow hey wacht is effe. heb jij verstand van packetradio?:):)

ik kreeg het alleen onder dos aan de praat :(

Verwijderd

Gratis?

dat klinkt leuk :)

0.2 k/sec is nog wel redelijk :P

Ik wil graag meer info :)

• dudek
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

Op woensdag 17 januari 2001 16:38 schreef diddel het volgende:

0.2 k/sec is nog wel redelijk :P
LOL :D
0.2 k/s redelijk :?:?:?

hier spreekt iemand die nog nooit met echte snelheden in aanraking is geweest :P;)
(ik neem trouwens aan dat je 0.2 K bedoelt en niet 0.2 k = 0.025K :))

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

Verwijderd

Topicstarter
Packet radio heb je voor nodig:

- Een packetmodem (lastig aan te komen, maar ze zijn te krijgen)
- Een 27MC bakkie
- Een beetje antenne

en de software?

Beats me >:) ik heb zelf npg, maar dat werkt alleen onder dos |:( . een collega van mij heeft ook een bekend packet programma geschreven (weet niet meer hoe het heet :P) misschien dat ik daar eens een TCP/IP driver van kan maken... maar dan nog... 0.2K/s?? get a life :P:P

Verwijderd

Nah 0.2 k sec zou toch genoeg moeten zijn voor irc?

Verder doe ik toch niks :)

Maar hoe werkt het dan als het gratis is? Ik heb er de ballen verstand van :)

• dudek

dudek

I spy with my little eye

Op woensdag 17 januari 2001 18:35 schreef diddel het volgende:
Nah 0.2 k sec zou toch genoeg moeten zijn voor irc?

Verder doe ik toch niks :)

Maar hoe werkt het dan als het gratis is? Ik heb er de ballen verstand van :)
toch vind ik 0.2K erg weinig, zelfs voor irc...

maar het zal dan wel met radiogolven werken enzo... maar hoe het precies in z'n werk gaat weet ik ook niet...

edit: even wat zoekwerk gedaan:
Packet radio is a wireless computer to computer connection trough the air by using a special modem and a radio - transceiver set.
One of the benefits of wireless radio communication is that it's totally free. You do not need to pay for anything else then your own equipment.

This is why packet radio has become very popular in many countries and has developed in to a world-wide network.

The main purpose of using packet radio is to exchange information between other packet radio stations and this is mostly done by using a simple mail transfer protocol which is especially designed for use by packet radio mail forwarding systems.

nl3lek.gervis.net/

Verwijderd

Veel is het idd niet maar kpn spekken is ook niet alles.

• dudek

dudek

I spy with my little eye

dat is ook waar natuurlijk..

Pagina: 1