[ACCES] beveiligingswaarschuwing met opstarten database

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
hallow,
Ik wil graag het volgende oplossen. Heb de search gebruikt maar kom niet tot het goede antwoord helaas.
Ik log via een vpn connectie in op een 2003 server. Ik heb een zwervend profiel aangemaakt voor een user. Nu log in op de server, om een 3-tal acces databases te openen, maar telkens krijg ik van die irritante beveiligingswaarschuwingen. Is er een mogelijkheid dit uit te schakelen?

FiXxXeR

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gokje: je hebt code en hebt die met een zelfgemaakte handtekening ondertekend (dat certificaat is dus alleen geldig is op de PC waarop het werd ondertekend).
Als een andere melding: wat bedoel je met "irritante beveiligingswaarschuwingen"? <-- geef anders even een screenshot.

offtopic:
Access is onderdeel van MS Office dus waarschijnlijk gaat je topic zo van SA naar Officesuites en -software als het echt over Access gaat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ikzelf heb wel een voorbeeld waar ik graag vanaf zou willen!

"Beveiligingswaarschuwing: onveilige expressies worden niet geblokkeerd.
Wilt u onveilige expressies blokkeren?"

Erg vervelend als je het bestand zelf hebt gemaakt. Ik druk hier dus altijd op Nee (bij dit bestand).

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:17:
Ikzelf heb wel een voorbeeld waar ik graag vanaf zou willen!

"Beveiligingswaarschuwing: onveilige expressies worden niet geblokkeerd.
Wilt u onveilige expressies blokkeren?"

Erg vervelend als je het bestand zelf hebt gemaakt. Ik druk hier dus altijd op Nee (bij dit bestand).
Ik weet dat ik reageer op een "oud" topic. Ook ik heb mij dood geërgerd aan deze vervelende melding. Je maakt zelf een database en vervolgens krijg je 2x een melding met de mededeling of je deze nu wel moet openen.

De oplossing (misschien heeft iemand er nog wat aan):

Open acces > tab Extra > Macro > beveiliging > zet het beveiligingsniveau op Laag

En tadaaa, geen meldingen meer ;)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

F_J_K schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:26:
[knip]

offtopic:
Access is onderdeel van MS Office dus waarschijnlijk gaat je topic zo van SA naar Officesuites en -software als het echt over Access gaat :)
'zo' is zo'n relatief begrip 8)7

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zat nog elke dag de F5'en en te wachten op een reactie? :+

Beveiliging op laag zetten is imho een niet-echt-handige-oplossingTM want die beveiliging is er niet voor niets. Zoals gezegd: onderteken dan je DB.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1