Toon posts:

verbinding valt weg [@home, kabel]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb een zeer irritant probleem... namelijk me verbinding valt telkens weg ik krijg dan de melding ( een van de netwerkkabels is niet aangesloten)

ik heb al jaren een sweex router dat nooit problemen gaf..ben net terug van vakantie krijg ik dit :(
ik heb totaal 3pcs aangesloten op het netwerk 2pcs hebben er last van en de 1 niet.

normaal wanneer ik aan het surfen ben gebeeurt het zelden, maar wanneer ik flashfxp gebruik valt de verbindg van de beide pcs voor een korte tijd uit en dat gaat zo elke dag door :(...

ik heb verschillende netwerkaarten gebruikt maar beide geeft het zelfde aan...ik had deze configuratie al jaren maar nooit problemen gehad....laatst heeft mijn broer met @home zitten praten en die zitten nu te twijfelen of we een router hebben of niet ...kan het nou zijn dat zij de signaal zwakker hebben gemaakt ?

sweex router
@home breedband
NVIDIA nForce MCP Networking Controller
Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter, Copper RJ-45

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Kan het niet zijn dat je router overleden is? Of tenminste een of meerdere poorten daarvan?
Als je de aansluiting eens wisselt van de PC die geen probleem heeft met de aansluiting van een die wèl de problemen heeft? Ik denk niet dat @Home er iets mee te maken heeft imo.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart© op 06-09-2005 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
he klopt :D

inderdaad werkt... ik heb de poorten van de correct werkende omgewisseld met die van mij en ja hoor die van mij werkt nu perfect.....

wat nu ? nieuwe router kopen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 12:50 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Misschien effe een nieuwere firmware proberen, als het dan nog zo is dan denk ik dat je inderdaad naar een andere router moet gaan kijken.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde. Nu ben ik opzich naar een nieuwe router want ik weet bijna zeker dat het aan de sweex router ligt, en ik heb toevallig ook een type waarvan ze geen firmware hebben :S. Maargoed nu heb ik beetje zitten lezen op internet en hier op GoT en het schijnt ook mogelijk te zijn dat mijn modem het aantal data niet aan kan. Ik download bijna de heledag op een snelheid van 500-600 kb/s. Nu is mijn vraag eigenlijk, welke modem/modems kan/kunnen een veel data verwerken?

BVD Ron.

Verwijderd

Met Linksys of Cisco kom je een heel eind :7

Verwijderd

Topicstarter
ronzuidema dan heb jij zeker ook die sweex router l100 nog wat

het heeft geen firmware...

ik denk dat ik maar een linksys ga halen

btw deze topic kan wel op slot

thnx guys :)

Verwijderd

ja idd, kut sweex :P ghehe

nee kzit ook te kijken naar linksys, de WRT54G lijkt me wel wat. Kan iemand die dit toevallig leest me vertellen of er een groot verschil zit tussen de snelheid en kwaliteit van de WRT54G en de WRT54GS ?

BVD DANk, Ron

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 09:26

psy

Had ik laatst ook, door een blikseminslag 20 huizen verderop...wie weet was dat het wel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1