Toon posts:

[Fable] Startup freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Fable installeer (loopt allemaal soepeltjes) en deze daarna opstart dan krijg ik wel eerst dat bootschermpje van dat bos met die tijger (ofzo :9 ) waarna er gevraagd wordt om de 'end user agreement' te accepten, allemaal in orde. Alleen na de voorgenoemde procedure blijf ik hangen in een Fullscreen zwart framed windows met in de blauwe balk bovenin: Fable, the lost chapters.

Het lijkt een driverprobleem echter deze heb ik allemaal geupdate (Videokaart + Audio + Directx 9.0c), ook windows is up to date. Het zou eventueel een codec conflict met een introfilmpje kunnen zijn maar aangezien ik daar zo weinig over kan vinden mbt tot Fable startup lijkt mij dat de meest gangbare codecs voldoen.

Specs:

AMD 64bit 4000+
2 GB PC3200
GeForce 7800 GTX
MSI K8N Diamond SLI Mobo

Win XP Pro SP2
nVidia drivers 78.01
Directx 9.0c

Aan mn systeem zal het toch niet liggen? :o

offtopic:
Ik heb deze vraag ook in algemene Fable topic in SGD gepost, maar daar drijft hij mee op de gameervargingen, vandaar de post hier. Excuses voor crosspost

Edit:
Reinstall verscheidene malen geprobeert zonder succes. Ik heb wel gelezen op de Fable website dat mijn videokaart niet ondersteunt wordt, waarschijnlijk te nieuw? Dat lijkt mij vrij onlogisch :'(

EditEdit:
Bij mijn huisgenoot werkt hij wel gewoon, das een P4 1.8 GHz, 1 GB, ATi 9000/9700 oid :)
Bij mij loop hij vast op t moment dat het witte introfilmpje zou moeten beginnen ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 14:46 ]

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Misschien zijn er problemen met de 7800 kaarten en wordt dat opgelost in een volgende driver. Misschien nemen ze fable nog niet mee aangezien hij nog niet uit is en werken ze er nog aan verder oid :)
Misschien dat hij daarom idd nog niet ondersteund wordt door wat te nieuwe instructies.

Hen je al oudere drivers geprobeerd? Wie weet maakt het een beetje verschil (bij mij werkte bv gta:sa niet meer na de nieuwste ati driver).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik wou net een edit invoeren dat ik oudere drivers heb geprobeert :P

Volgens mij was dit driverversie 77.7x oid, dat weet ik zo uit mn hoofd niet (zit nu op mijn werk).
Ik baal er wel erg van, aangezien hij 1 kamerdeur verderop wel werkt en het een nogal lijp spelletje is :D

Edit:
Als additionele informatie: Als ik Fable opstart behoor je inderdaad het framed fullscreen zwarte scherm te krijgen waarna je HDD wat cached voor een seconde of 2, 3. Op dit punt hoort het introfilmpje te beginnen, mijn PC cached ook deze korte periode, maar blijft dan hangen in dat zwarte scherm. Er is nog maar heel weinig HDD activiteit, 1x per minuut ongeveer, geen geluid. Windows Taakbeheer geeft wel een geheugengebruik van 98 / 99 aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!

Nadat ik per toeval in het Dungeon Siege 2 topic in SPV dit proggie tegen kwam:

meuktracker: Driver Cleaner Professional 1.1

Heb ik deze gedownload en mn creative, nForce en nVidia drivers laten cleanen, daarna startte Fable gewoon op! Hoera! :9

Iedereen die mijn topic gelezen heeft en er over na heeft gedacht, bedankt!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb ook mn drivers gecleaned en re-installed, maar hij werkt nog niet, die FAQ van MS biedt ook niet veel hulp. Ik zag trouwens ook dat mn gf7800gtx niet in de lijst met ondersteunde videokaarten stond, maar bij TS werkt het wel? Welke drivers heb je precies geinstalleerd?

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Topicstarter
HyperMan schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:08:
Ik heb ook mn drivers gecleaned en re-installed, maar hij werkt nog niet, die FAQ van MS biedt ook niet veel hulp. Ik zag trouwens ook dat mn gf7800gtx niet in de lijst met ondersteunde videokaarten stond, maar bij TS werkt het wel? Welke drivers heb je precies geinstalleerd?
Wat ik gedaan heb:

- nForce installeren
- Creative installeren
- nForce cleanen
- nVidia driver 78.xx installeren
- Spelen

het was echt een geklooi voor ik het aan de praat kreeg, maar uiteindelijk heb ik het door een aantal combinaties van bovenstaande stappen te proberen uitgevogeld :P

Het heeft iets te maken met driverconflicten van nVidia, creative en nForce, na deze in n bepaalde volgorde geinstalleerd te hebben speelde het spel (met crappy speech geluid, dat wel :P ) prima.
Pagina: 1