Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

salaris van ontwerper bij multimediabedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben viavia op dit forum terecht gekomen, en heb al aardig rondgesnuffeld, maar kon nog geen bevredigend antwoord vinden dat aansluit bij mijn situatie.

Ik verwacht salarisonderhandelingen over een functie als ontwerper bij een multimedia bedrijf. De werkzaamheden lopen zeer uiteen; van het ontwerpen van websites -drukwerk tot en met het vormgeven van complete campagnes. Het betreft een deelltijd functie van 24 uur.

Ik heb 4 jaar grafische vormgeving gedaan, waarvan ik geen diploma op zak heb. Wel heb ik de 1e graads opleiding tekenen aan de kunstacademie afgerond, ben jaren werkzaam geweest in allerlei andere sectoren in coordinerende functies en als docent tekenen. Een paar jaar geleden heb ik nog een posthbo studie multimedia met succes afgerond, en ben daarna voor mezelf als multimedia vormgever begonnen. Ik heb dus veel werkervaring, maar pas een jaar specifiek op dit gebied.
Heeft iemand nog tips voor de onderhandelingen, en wat kan ik ongeveer verwachten qua salaris? Bruto/netto? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 13:12 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
crosspost: Heeelp! :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry heb nog niet helemaal door hoe het precies in elkaar steekt hier. Het is een beetje dringend dus ik dacht ik post de vraag ook daar. :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:36:
Ja, sorry heb nog niet helemaal door hoe het precies in elkaar steekt hier. Het is een beetje dringend dus ik dacht ik post de vraag ook daar. :)
zoals je merkt is dit geen forum waarop je een kant en klaar antwoord krijgt (uitzonderingen daar gelaten)

Ga eens naar de search en typ dan eens salarissen in, er zijn dan genoeg topics te vinden over dit soort onderwerpen. Ook zijn er sites in omloop waarop je kan tjecken op basis van je gegevens (leeftijd,ervaring etc) hoeveel je moet of kan verdienen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips, er zijn wel topics over , maar de topics die ik gevonden heb waren in mijn ogen behoorlijk verouderd (2000) ik heb ook via andere wegen geprobeerd te kijken wat ik ongeveer zou verdienen, ik kom er gewoon niet uit. Vandaar mijn vraag hier. Ik wacht maar even rustig af, wellicht zit er hier toch iemand tussen die me verder kan helpen :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Het is een groot samenspel van alle factoren. Groningen verdient minder dan Randstad. Wel 4 jaar relevante opleiding maar geen diploma kost je wat kruim, dat maak je echter weer goed door semi-relevante werkervaring en een post-hbo opleiding. Je leeftijd mis ik helaas, maar als ik alles zo bij elkaar optel zal het rond de 28~30 zijn schat ik zo? Op basis van fulltime denk ik dan dat je in die branche iets boven modaal zou moeten kunnen verdienen, dus zeg een 2500 e/mnd, dus pak hier 60% oftewel 1500 van voor 24 uur deeltijd :)

Ik heb echter van de specifieke branche compleet geen verstand dus ik kan er hopeloos naast zitten ;)

Professionele website nodig?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het bij FAM is dan zal ik me maar goed voorbereiden. Sowieso is in dat geval een loon als curry voorstelt niet haalbaar. Ik denk dat je een voorstel krijgt van tussen de 1500 en 2000 obv 40u met de belofte dat het later beter wordt. Dat laatste zal ik in dat geval niet accepteren. B is een leuke prater ;), maar salarisgroei is niet vanzelf sprekend en zul je 'af' moeten 'dwingen'.

PS: Bovenstaande heb ik allemaal nooit gezegd..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Een goede voorbereiding is het halve werk...? ;)

• curry684

curry684

1500 p/m met HBO+ vooropleiding en een jaar of 5 semi-relevante werkervaring? Hoe is die man ooit aan 28 werknemers gekomen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel erger gezien, vandaar dat ik me aan het voorbereiden ben. Zou iedereen dat niet moeten doen?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Werkt het bedrijf misschien met de grafische CAO?
curry684 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:11:
1500 p/m met HBO+ vooropleiding en een jaar of 5 semi-relevante werkervaring? Hoe is die man ooit aan 28 werknemers gekomen 8)7
Het sleutelwoord is deeltijd. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Hillie op 06-09-2005 13:38 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Doe je puur het vormgeven of ook het verzinnen van concepten? Dat maakt in de regel qua salaris nogal wat uit. Hoe dan ook, als het rond de 1500 gaat zitten zou ik gaan solliciteren. Begrijp dat de multimediatak relatief jong is en nog weinig volwassen wat ook vaak geldt voor de salarissen. Dus als je dan gaat solliciteren, doe het dan bij een reclamebureau, die zijn meer gewend. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:40:
Hoe dan ook, als het rond de 1500 gaat zitten zou ik gaan solliciteren. Begrijp dat de multimediatak relatief jong is en nog weinig volwassen wat ook vaak geldt voor de salarissen. Dus als je dan gaat solliciteren, doe het dan bij een reclamebureau, die zijn meer gewend. :)
Ik denk alleen ontwerpen. Je bedoeld als ik uit zou komen op 1500 euro (bruto of netto), verder gaan kijken? Je hebt denk ik helemaal gelijk wat betreft de multimediatak.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:37:
Werkt het bedrijf misschien met de grafische CAO?

[...]

Het sleutelwoord is deeltijd. ;)
Dat is een goede vraag. Ik heb geen idee! En wat als dat wel zo is? Welk loon zou ik dan kunnen verwachten enig idee?

• curry684

curry684

Ja nee dat stelde ik zelf ook als redelijk, 2500 fulltime en dus 1500 voor 24 u/wk. Maar Janoz heeft het over 1500 euro obv 40u, da's gewoon ridicuul weinig.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ben ik helemaal met je eens Curry, maar ik baseer dit op mijn eigen ervaringen met daarnaast de gestelde randvoorwaarden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:59:
Ik denk alleen ontwerpen. Je bedoeld als ik uit zou komen op 1500 euro (bruto of netto), verder gaan kijken? Je hebt denk ik helemaal gelijk wat betreft de multimediatak.
Als je ook daadwerkelijk de concepten doet dan vind ik 2000 ook weinig (salarissen altijd in bruto). Ligt natuurlijk ook erg aan de klanten waarvoor je werkt maar als je zowel voor drukwerk als voor het web dingen maakt dan ben je meer waard. Dat zijn in principe namelijk twee functies.

Het draait om het verkopen van jezelf. Er even vanuit gaande dat je niet onder een CAO valt, anders zou je dat wel weten. Dus maak een inschatting wat je waard bent door kritisch te kijken hoe je je werk doet, wat je kan, wat je niet kan en niet onbelangrijk, wat je voor je werkgever oplevert. Dat laatste kun je bijvoorbeeld doen door een inschatting te maken van de declarabele uren die je maakt en het bedrag waarvoor je wordt doorberekend per uur.

Blijft lastig en het is even oefenen, maar suf bescheiden zijn daar help je jezelf niet mee. Dus als je nu 1400 verdiend maar liever 2500 wil verdienen dan vraag je gewoon die 2500. Wel gelijk motiveren met je duo-functie, je kwaliteiten, gebrek aan andere secundaire voorwaarden (if so), het feit dat je regelmatig thuis aan de zelfstudie moet om bij te blijven in het vak wat je privé tijd kost. Wees creatief. En als je daar een goed verhaal van maakt dan krijg je misschien niet die 2500 maar zal het resultaat beter zijn dan wanneer je 1600 roept omdat je jezelf niet durft te verkopen.

Elk bedrijf is anders, maar jij bent de enige die dat in kan schatten. Je hebt er ook niets aan als anderen roepen wat zij verdienen omdat de uren van de ene persoon voor 45 over de balk gaan terwijl de ander 140 p/u kost voor een klant.

edit:
ik ga met mijn bedragen wel uit van gewoon 40 uur

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:14:
[...]

Als je ook daadwerkelijk de concepten doet dan vind ik 2000 ook weinig (salarissen altijd in bruto). Ligt natuurlijk ook erg aan de klanten waarvoor je werkt maar als je zowel voor drukwerk als voor het web dingen maakt dan ben je meer waard. Dat zijn in principe namelijk twee functies.
Ontzettend bedankt voor deze reactie! Ik krijg een steeds beter beeld. Ik ga overigens zowel voor drukwerk als voor het web ontwerpen. En ook nieuw voor mij is die 40 urige werkweek. Ik dacht dat dat overal 36 uur was...

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hier trouwens bedankt voor de reacties! _/-\o_

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:02:
[...]

Dat is een goede vraag. Ik heb geen idee! En wat als dat wel zo is? Welk loon zou ik dan kunnen verwachten enig idee?
Dat staat dan dus in de CAO voor grafische industrie. ;) Google anders even en bekijk die documenten. Dan weet je in ieder geval waar je het gesprek mee in kunt gaan.

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:21:
[...]

En ook nieuw voor mij is die 40 urige werkweek. Ik dacht dat dat overal 36 uur was...
40 is gewoon de standaard, en contracten van 36 of 38 uur zijn gangbaar via CAO cq. ADV-regelingen. Referentiesalarissen worden vrijwel altijd op 40 gerekend.

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:35:
[...]

Dat staat dan dus in de CAO voor grafische industrie. ;) Google anders even en bekijk die documenten. Dan weet je in ieder geval waar je het gesprek mee in kunt gaan.
Ik was al bij het BNO uitgekomen. Wil ik daar de cao bekijken dan moet ik eerst lid worden ;) Ik zal eens via google op grafische industrie kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

http://www.grafimediacao.nl/grafimedia/cao/download.jsp

Voor iedereen die meer wil weten over de cao in de grafimedia. Scheelt weer een zoektocht op het web dacht ik. :)

• curry684

curry684

Altijd netjes even de oplossing posten d:)b

Weet je wel zeker intussen dat jij daaronder valt?

• Hillie

Hillie

Zo niet, dan is het toch een aardig referentiemiddel in de onderhandelingen. ;)

Pagina: 1