Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vervelende gebruiker post met verschillende IP's op forum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een forum die ik beheer is een persoon actief die erg vervelende postings plaatst (trolling). Deze persoon is al minimaal 25 keer geblokkeerd (IP). Telkens komt deze toch weer terug.

Is er wellicht een andere (lees: betere) beveiliging mogelijk om dergelijke personen toch buiten te houden? Omdat op het forum dagelijks bijna 2000 verschillende mensen komen kan zo'n persoon snel een rel veroorzaken (dit is al meerdere keren gebeurd).

Het forum kent geen gebruikersinlog omdat we het open karakter willen behouden en het forum laagdrempelig willen houden. Het invoeren van een inlog is dus vooralsnog geen optie.

Ik heb niet het idee dat deze persoon onbewust via verschillende IP's post, maar dit op een of andere manier weet te doen.

Alvast hartelijk dank voor de comments!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Als je zijn IP kan achterhalen kun je misschien zijn provider inschakelen... In sommige gevallen kunnen ze er nog wel eens wat mee doen (al is het alleen maar een waarschuwing geven)

[ Voor 4% gewijzigd door Tovenaar op 06-09-2005 12:01 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:20
Kun je niet een hele range blokkeren? Of zit hij telkens op een ander blok?

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Je kunt kijken of 'ie via proxy's op je site komt en zo ja, deze dan blokkeren. Er zijn wel lijsten te vinden op internet van proxy's die mensen hier standaard voor gebruiken.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wellicht kan je iets met een cookie doen, dus bij iedere post een cookie plaatsen op de compu van de gebruiker met een postid erin. Je kan dan wellicht in je code knutselen dat als iemand het postid van een slechte post in z'n cookie heeft, hij/zij niet meer kan posten.

afhankelijk van hoe technisch de gebruiker is, zou dit kunnen werken

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
>>koning kerklaan
Omdat de IP adressen van over de hele wereld komen is dit niet te doen... Eerdere acties hebben trouwens niets opgeleverd. Thnx voor de tip :-)

>>Skaah
Telkens een andere range, jammer genoeg. We hebben wel de mogelijkheid om een range te blokkeren, maar dat heeft in dit geval geen zin.

>>djbuzz
Wellicht dat we met proxy lijsten iets kunnen. Gaan we verder onderzoeken, thnx voor jullie snelle reacties tot dus ver.

Verwijderd

Topicstarter
>>rac-on
Thnx voor je tip, ga ik ook meenemen. Weet je toevallig ook of er hier op Tweakers info over het installeren van zo'n cookie te vinden is? Of natuurlijk elders op internet?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
dit is niet te doen..

Als hij elke keer een andere proxy gebruikt dan kan je er niets tegen doen, je zou misschien je forum alleen door inviteded mensen laten bezoeken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

lastige klanten op je forum

open proxy's kun je detecteren. (als je een beprekt aantal poorten scant bij het inloggen?).

En je kunt het voor die gebruiker ook vervelend maken zoals in het topic hierboven is aangegeven: gebruiker niet blocken, maar net doen of de software niet goed werkt, langzaam pagna's opbouwen e.d.

Overigens kun je vaak in de headers ook zien dat het verkeer via een proxy komt, en dan het originele ip adres achterhalen. Niet altijd, maar veel proxy software doet dit wel.

[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 06-09-2005 12:16 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Rac-On
  • Niet online
@andreict: er zijn lijsten met open proxy's, die zou ik zowiezo blokken
@Thiesma: een cookie is niet echt iets wat je installeert, maar meer een mini-tekstbestandje wat je op de pc van en bezoeker kan achterlaten en waar je wat info in kan stoppen en later weer uit kan lezen. Je kan hier genoeg over vinden op GoT, Google of de rest van het interet. Let wel op dat sommige mensen/browsers/software geen cookies toestaan, ivm privacy. D'r is echter maar 1 manier om d'r achter te komen, en dat is proberen.

@leuk_he: een website die mij gaat poortscannen als ik er kom, is voor mij geen toegankelijke site meer en zou ik nooit meer bezoeken

[ Voor 14% gewijzigd door Rac-On op 06-09-2005 12:17 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

rac-on schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:16:
@leuk_he: een website die mij gaat poortscannen als ik er kom, is voor mij geen toegankelijke site meer en zou ik nooit meer bezoeken
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/bye.gif Portscans door tweakers-server. O-)

(ok, het gaat over irc, maar je moet blijkbaar wel regelmatig uitzoeken of je ip's geen open proxy zijn als je een open forum doet. Enje moet ook allerlei vervelende anti-spam dingen doen.

Kent de software ook ziets als een moderation queue? Dus de post eerst modereten en dan pas plaatsen op het forum? Waarbij je bepaalde ip's b.v. altijd meteen goedkeurd, en bij nieuwe ip's eerst de berichten valideert.

Op wleke software draait je forum eingelijk. of is het zelfbouw?

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 06-09-2005 12:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Rac-On
  • Niet online
mjah, dat is:
1. IRC
2. duidelijk aangegeven
3. niet een toepassing (tweakers irc) die bedoeld is om een open karakter en laagdrempelig te zijn

moderatie queue is ook een optie, maar redelijjk tijdrovend.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30
djbuzzz schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:04:
Je kunt kijken of 'ie via proxy's op je site komt en zo ja, deze dan blokkeren. Er zijn wel lijsten te vinden op internet van proxy's die mensen hier standaard voor gebruiken.
Gooi anders eens een paar van die IP nummers in een google search: redelijke kans dat je de (publieke) lijsten vindt van open proxies en dan kun je die hele meuk dichtknallen. Met een beetje mazzel heb je precies de lijst te pakken die hij ook gebruikt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 06-09-2005 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
>>rac-on
De proxy lijsten kunnen in ieder geval worden gebant. Verder zou deze lijst eens in de zoveel tijd moeten worden geupdate. Als ik een goede bron heb van recente proxy's dan kan ik het zo'n troll in ieder geval erg moeilijk maken. Dit kan dus in ieder geval :-) Ga ik ook instellen.

>>leuk_he
Bedankt voor je 'doorlees' linkjes, hier kom ik zeker verder mee. Onze software kent vooralsnog geen moderators check, dus alles wordt direct geplaatst. Ik vertelde eerder al dat het een (van de laatste) zeer toegankelijke fora is. (met dus bijkomende problemen helaas). Omdat er dagelijks zeker honderden berichten gepost worden legt dit wel een grote druk op de moderators. Zeker omdat dit een team is van vrijwilligers. Ook dit punt zal ik in overweging nemen. ps. het forum is zelfbouw :-), maakt deel uit van een forumgroep met dagelijks zo'n 15.000 unieke bezoekers over meer dan 50 verschillende fora. Op zich een wonder dat we nog niet eerder te maken hebben gehad met zo'n aggressieve vorm van trolling ;-)

>>rukapul
Thnx... ga ik even proberen. Dan kunnen deze lijsten als eerste aangepakt worden.

• Rac-On
  • Niet online
als je wat met cookies wil gaan doen, lijkt dit me een goed begin (ik gok maar even dat je forum in php is):
http://www.smartwebby.com/PHP/cookies.asp
http://www.websitepublisher.net/article/php_cookies/

simpel gezet:
user maakt post, plaats cookie met uniek PostID
sla de PostID's van slechte cookies op in je database
voordat iemand opnieuw post, vergelijk je de id's in z'n cookie met de id's van slechte posts. Bij een match mag hij/zij niet posten

uiteraard kan je in je cookie ook een soort van "computerID" bijhouden, en dat ID's aan posts koppelen. Het idee is in ieder geval dat je een link legt tussen een post en de computer waar ie van af komt.

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 22:02
Je kunt met php vaak ook nagaan wat het echte adres is, en wat de proxy is

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    $ip1=getenv(REMOTE_ADDR);
    echo ("Your IP adress is: &nbsp;&nbsp;&nbsp;" . $ip1."<p />");

if (getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR)){
        $ip=getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR);
    }
    else {
        $ip=getenv(REMOTE_ADDR);
    }
    echo ("If you are behind a router, your local IP adress is: &nbsp;&nbsp;&nbsp;" . $ip);

ik zou zeggen probeer dit eens uit

• Rac-On
  • Niet online
plakbandrol, ik zou daar echt niet te veel op vertrouwen. Ik heb het even getest hier op kantoor (windows xp sp2, avant browser en linux routertje) en daar geeft ie 2 keer hetzelfde ip. Met firefox werk het ook niet. Ik ga er daarnaast zo maar van uit dat 99% van de open proxy's, duidelijk gemaakt om anoniem te kunnen server, de http_x_forarded_for niet netjes in gaan vullen ;)

Verwijderd

registratie met NIET-gratis email-adres verplicht (hier benadeel je wel sommige andere goedgezinde gebruikers mee)
EDIT ]ik weet dat je geen inlog wilt, maar misschien moet je die wens maar laten varen. Een zeer openforum en geen lastige bezoekers lijkt me haast niet haalbaar, tenzij er constant heel strak gemod wordt.
Als het wel lukt; I shall take a bow!.
Ik zou trouwens wel eens voorbeelden horen van forums/logs die het op de door de ts gewenste manier, wel lukt?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 18:20 ]

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:57:
registratie met NIET-gratis email-adres verplicht (hier benadeel je wel sommige andere goedgezinde gebruikers mee)
topicstarter geeft erg duidelijk aan dat hij geen registratie wenst...

Verwijderd

zie edit!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 22:02
rac-on schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:33:
plakbandrol, ik zou daar echt niet te veel op vertrouwen. Ik heb het even getest hier op kantoor (windows xp sp2, avant browser en linux routertje) en daar geeft ie 2 keer hetzelfde ip. Met firefox werk het ook niet. Ik ga er daarnaast zo maar van uit dat 99% van de open proxy's, duidelijk gemaakt om anoniem te kunnen server, de http_x_forarded_for niet netjes in gaan vullen ;)
Ik zit nu via een proxy en ik krijg dit

Your IP adress is: 194.134.193.*
If you are behind a router, your local IP adress is: 83.116.99.*

Zelfde met andere proxies.. dus het werkt meestal wel.. tis niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar het maakt het al een stuk moeilijker

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:57:
Ik zou trouwens wel eens voorbeelden horen van forums/logs die het op de door de ts gewenste manier, wel lukt?
Slashdot. Daar kun je nog steeds anonymous posten NAAST dat je ook onder eeen userid kun posten. Moderation door heel veel gebruikers doet de rest.

Niet dat het nivo daat zo hoog is. (8>

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 07-09-2005 00:02 ]

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Alle open proxy's bannen lijkt me ook niet echt wenselijk. Ik ken bergen mensen die gebruiken om hun anonimiteit te waarborgen (voor zover daarover te spreken is).

Mijn post in lastige klanten op je forum is het beste wat iker tot nu toe van heb kunnen maken. Voor mijn forum werkt het heel redelijk. Maar het kost een hoop moeite en tijd. Ik kan me voorstellen dat dat niet echt een optie is voor een forum als deze.
Pagina: 1