Toon posts:

[HTML] mailto: maximaal aantal BCC?

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de database 500+ emailadressen staan welke ik allemaal mailen wil via een mailto. echter werkt deze functie bij mij alleen wanneer ik niet meer dan ongeveer 50 adressen selecteer... Weet iemand of er ook daadwerkelijk een limit aan het aantal emailadressen zit?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-12 13:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij zit er geen limiet op het aantal adressen in een mailto:, maar is een URL wel aan een maximum lengte gebonden: 1024 karakters. Loop je daar tegenaan?

Signatures zijn voor boomers.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13

Zoefff

❤ 

Dat ligt waarschijnlijk aan je emailprogramma, niet aan de HTML zelf zegmaar:
There's a limit in the size of the mailto tag depending on the system/program used. For example, Microsoft say in Outlook 9.0, running on Windows 2000, the tag limit is about 540 characters. I've checked it in Macintosh and it works with more than 5.000 characters.
Waarom (als je de adressen toch al in een database hebt staan) maak je niet een simpel PHP scriptje dat iedereen afzonderlijk mailt?

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 06-09-2005 12:01 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik weet nog wel dat je vroegah met een hele lange mailto: Netscape kon laten crashen. Sowieso lijkt me dit niet echt the-way-to-go. Als je een grote mailing wilt doen kan je dit volgens mij veel beter via een andere weg doen. Als je toch al met een database en scripts aan de slag bent kan je volgens mij veel beter die kant ook het mailen laten afhandelen.

[ Voor 62% gewijzigd door m-m op 06-09-2005 12:13 ]

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12 20:54
Idd, maak gewoon een php script (of iets anders), enige wat je hoeft te doen is gewoon al die mail-adressen uit telezen.
In deze loop kan je dan ook de inhoud van het mailtje zetten en mailen :)
Dit vind ik persoonlijk ook veel netter (privacy etc.), omdat je per persoon een mailtje stuurd

[ Voor 20% gewijzigd door The Condor op 06-09-2005 23:35 ]

Spec`s

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, waarom via een mailto :? volgens mij kan je dan niet eens BCC doen, of mis ik iets?
overigens vind ik het ook niet mooi om voor elk adres opnieuw een mailtje te versturen, ook al hou je de verbinding open, veel te veel traffic imo, doe het dan in delen of meerdere BCC headers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

crisp

Devver

Pixelated

mailto: is een poor man's oplossing. Mailen doe je serverside en niet via de mailclient van de gebruiker...

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 12:54

André

Analytics dude

http://www.isolani.co.uk/articles/mailto.html

En de beste oplossing is een serverside oplossing. Ga daar maar eens wat over opzoeken en kijk hoever je komt. Eventuele vragen kun je hier dan stellen.

Althans in P&W :)

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 09:20
Sommige mailservers vinden een flink aantal bcc's op spam lijken en kinkelen het dus ook weg.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik had hetzelfde probleem, maar ik kwam erachter dat er in een mailadres een spatie zat en dat ie dan helemaal niks stuurt (in outlook 2000). mijn maximale bcc is ± 3500

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

André schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:32:
Eventuele vragen kun je hier dan stellen.

Althans in P&W :)
Inderdaad, dat kan. Maar dan wel in een nieuw topic. ;)

Over de mailfuncties van verschillende serverside talen is meer dan genoeg documentatie te vinden. Omdat dit topic voor P&W verder een redelijk verkeerde insteek heeft (het gaat eigenlijk al de hele tijd over mailto linkjes), doe ik dit topic maar op slot. Farmagast, als je concrete vragen hebt met betrekking tot een mailfunctie in een specifieke taal, dan is die vraag natuurlijk welkom hier in P&W. Meer vragen omtrent mailto-linkjes horen in W&G thuis, maar ik betwijfel dat jij daarover nog een vraag kan bedenken die je niet ook kan beantwoorden door de search te gebruiken. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy aait Andre. Helemaal mee eens :)

Overigens is de limiet mailserver afhankelijk. Dus als je echt gebruik wilt gaan maken van de CC of BCC velden dan zal je per versturende mailserver die je gebruikt moeten gaan testen hoeveel deze er aan kan.

Mocht je zelf aan de slag gaan om de mail te versturen en er niet uitkomen, open dan gerust een topic met je vraag. Let hierbij wel op de P&W FAQ - De "quickstart"

* Creepy aait -NMe-. * Creepy is traaag..

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 07-09-2005 15:24 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.