Zo simpel, maar onvindbaar...

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14
Hoi!

Ik ben al een tijdje orienterende voor een laptop. Maar het is maar een vreemd wereldje ;) Nu zoek ik ogenschijnlijk eenvoudige eigenschappen die geen notebook lijkt te combineren:

-Cardreader voor CompactFlash: ik heb namelijk een mooie Canon-camera, daarnaast komt CF toch heel veel voor?
-Bluetooth: ik wil er een draadloze muis op kunnen aansluiten.
-Harde schijf van 5400 toeren (of in elk geval meer dan die 4200). In 80% van de gevallen wordt de snelheid niet in de specificaties aangegeven. Geen idee waarom, lijkt me vrij belangrijk.

Deze laptop gaat een van mijn desktop PC's vervangen, waar Windows XP op draait (ja, legaal). Dus ik heb een Windows XP licentie/cd liggen hier, die ik dan graag op die laptop wil overzetten. Maar alle laptops worden standaard geleverd met Windows XP, waardoor ik straks in feite twee licenties heb. Zijn er laptops beschikbaar zonder XP installatie? Scheelt als het goed is ook ca. 100 euro in prijs.

Verder hoeft het geen heel hoogwaardige gamelaptop te zijn. Er zal vooral op gewerkt worden met Photoshop en Office-applicaties. Vraag ik het onmogelijke??

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 16:10
Ten eerste is je 1e win XP licentie verbonden aan je desktop pc, dus die krijg je er niet meer af.
Je zult dus een andere licentie moeten aanschaffen.
Ten tweede zijn er aardig wat laptop's met ingebouwde cardreaders, doe daar een wireless card bij, die meestal wel bluetooth ondersteuning heeft, en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cardreader is denk ik het probleem, kan je niet volstaan met een usb cardreadertje? Bluetooth + snelle schijf lijkt me geen probleem, en als het niet in de specs staat bel je het betreffende bedrijf toch ff op? Ik denk dat voor 99% van de 4200 toeren schijven een upgrade wel bespreekbaar is.

licentie weet ik niet, ik denk dat je ook daarvoor ff met de betreffende zaak moet overleggen.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Met een camera kun je ook gewoon via USB2.0 op je camera aansluitenen via USB de foto's op je computer zetten, heb je niet persee een cardreader voor nodig (vind het persoonlijk ook minder handig, moet je weer CF kaartje uit je camera slopen..)

En bluetooth, koop voor 20 euro een USB Bluetooth stick en klaar is kees ;)

Je vraagt zeker niet het onmogelijke.. Maar een laptop die je nieuw, legaal koopt zit vaak al een officiele licentie bij.. Voor photoshop kun je het beste gaan voor 512MB Ram.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Voor de cardreader kan je ook gewoon een pcmcia kaartje halen. Dus dat is het probleem niet. Je licentie wel aangezien bijna geen winkel een laptop verkoop zonder windows.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
een bluetooth stick is echt niet relaxed. Ik heb een latitude d810 van de zaak, maar vanwegen de veiligheid staat de bluetooth uit. Nu loop ik dus steeds rond met een stick, heb al tig keer bijna me usb poort gesloopt doordat die stick ergens achter blijft hangen, wil me laptop niet meer op standby en dat soort gezeik. Zelfde geld voor een pcmciacard (tegenwoordig trouwens bijna allemaal gewoon pc card). Opzich kan ik me goed voorstellen dat je zo veel mogelijk in je laptop wilt hebben, omdat het een uitsteeksels en extra dingen meezeulen scheelt.
Is de vraag dus een beetje hoeveel je je cardreader gebruikt en hoe erg het is om die extern te hebben (omdat dat minder common is bij een laptop dan bluetooth en een 5400 toeren schijf)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Voor minder dan 10 euro heb je een PCMCIA-CF adapter dan heb je dus gewoon een interne cardreader (die er niet uitsteekt!) in je PCMCIA-slot zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Johnny op 06-09-2005 12:01 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Beleid t.a.v. 'Wat moet ik nemen?' lijstjes, lezen!

Voor je XP licentie moet je eens kijken naar de EULA die er bij geleverd is, dat zal een hoop duidelijk maken ;)

Bij gebrek aan eigen inzet gaat je topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.