Problemen draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 16:15
Ik zal vast en zeker een van de velen zijn met dit probleem, doch word ik door de zoekfunctie niet veel wijzer.

Het zit nu zo: Het netwerk bestaat uit 2 normale PC's en een laptop.

De 2 PC's werken op zich prima met de draadloze verbinding.
Ik heb WPA-SK als beveiliging gebruikt, maar het valt me op dat als je de computer opstart, het ontzettend lang duurt voordat hij eindelijk eens verbinding krijg. Als ik geen beveiliging gebruik, werkt het wel meteen.

De ene PC staat op zolder, ik krijg daar ook steeds een ander netwerk door heen, wat ik wel irritant vind, kan ik die ergens uitzetten, zodat ik dat niet de hele tijd zie?

Dan het probleem met de laptop. 2 meter bij de router werkt hij prima, 3 meter al niet echt meer, maar bij een meter of 4 valt de verbinding gewoon weg. Als ik naar buiten ga, dan is het meestal weg. Soms heb ik wel gewoon een normale verbinding.
Als ik buiten ga scannen zie ik soms dat draadloze netwerk, dan staat er bij dat hij toch 70% ontvangst heeft, en toch kan ik niet connecten.

Al met al een irritant probleem.

Het bestaat uit een etech draadloze router, 2 x PCI USRobotics kaartjes, en 1 PCMCIA USRobotics kaart voor de laptop. Alle PC's draaien Windows XP Profesional.