Toon posts:

Athlon 1 GhZ word al snel instabiel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben me voorzichtig eens aan het wagen aan het overklokken van mijn proc (amd athlon 1 GhZ met msi kt7 pro 2a)
Nu ben ik eerst eens aan de gang gegaan met fuzzyLogic3 van msi zelf, maar daar blijkt dat mijn proc al bij een FSB van 106 al instabiel wordt.
Nu is mijn vraag: zijn er mensen met de zelfde mobo en proc en hebben hem stabiel op 1.1 Ghz of hoger hebben lopen?

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
Tjah...

TB's klokken nou eenmaal niet lekker op FSB, probeer em te unlocken en je multiplier omhoog te pleuren :P

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz dat wil dus zeggen dat ik met het potloodje aan de gang moet.:?
Waar kan ik deze schema's vinden zodat ik weet welke ik moet verbinden cq verbreken?

Verwijderd

L1 brugjes doorverbinden.....
gebruik voor info de search:
%kleuren%
%inkleuren%
%unlocken%amd%
%unlocken%
enz.....
good luck ;)

dit hebt ik gezegt :P

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Gewoon de L1 bruggen verbinden.

Voor eht unlocken ziet proc er zo uit:

L1 ::::

en dat moet worden...

L1 ||||

Dan kan je via je moederbord de multiplier instellen (doe ipv 10 bijv 10.5 of 11).

Verwijderd

Topicstarter
Thx ga dit zekerz morgen proberen.
Heb nu weer eens geen fatsoenlijk potlood in huis :(

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 11:11

Erikie

www.erikie.nl

owja, en dan hardware matig je multiplierz veranderen... :)

traktor scratch!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
mijn TB 900 wordt pas instabiel bij een fsb van hoger dan 111.
want de 9*111 = 1000mhz draait ie nog goed...

Verwijderd

FSB overklokken en instabiliteit wordt vaak door de ram chips veroorzaakt, ze krijgen timing problemen bij de hoge snelheid van het systeem.
Die KT133 chipset + Duron/Tbird zet hogere eisen voor de kwaliteit van het geheugen.

Ook de PCI/AGP heeft soms dikke problemen, die worden mee overgeklokt. en sommige kaarten vinden dat niet leuk. ;(

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Dit is duidelijk per processor verschillend. Bij jou nokt ie er dus al mee bij 106.

Ik heb een 1Gig die het red op 115@default voltage. Nog niet verder gespeeld. Vanavond weer :)

Verwijderd

Topicstarter
O.K na de informatie die ik hiet krijg lijkt het me misschien beter om eerst mijn videokaart op te klokken:?of is het zo dat dat niets met elkaar te maken heeft?

Verwijderd

Topicstarter
OOhw ja sorry videokaart is een geforce2 mx twinview:z

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 13:21 schreef Zodiac1966 het volgende:
O.K na de informatie die ik hiet krijg lijkt het me misschien beter om eerst mijn videokaart op te klokken:?of is het zo dat dat niets met elkaar te maken heeft?
Het overklokken van de videokaart heeft op zich niets te maken met het overklokken van je processor. Het is dus niet zo dat als je je vid.kaart eerst overklokt, dat je dan meer succes hebt met het overklokken van je processor. ('k geloof dat jij dit dacht)

Wel is het zo dat als je je proc. overklokt d.m.v. het verhogen van de FSB frequentie, dat dan de frequentie van AGP- en PCI-bus ook automatisch omhoog gaan.

Bij een FSB van 106 in jou geval, gok ik dat je AGP bus dan op 70Mhz loopt. (2/3 FSB)
M.a.w je vid.kaart loopt in dit geval dus op 70Mhz i.p.v. de standaard 66Mhz.
Je overklokt dus als het ware je vid.kaart op deze manier.

Het overklokken van de vid.kaart opzich gaat anders, hiervoor moet je softwarematig de Chip en Mem. frequentie van de je kaart aanpassen.
Je kunt dit doen met programma's als powerstrip > www.tweakfiles.com/video/powerstrip.html
of je kunt de file COOLBITS.REG downloaden. Deze patch zorgt ervoor dat er in de standaar Nvidia drivers opties bijkomen om te overklokken.

veel suc6

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Heb ook zo'n MSI K7T pro2A met een tb 1000. Haal daarmee de FSB 105 al niet eens. Heb hem wel unlocked en draai stabiel 11,5 x 100 =1150mhz.
voltage dan op 1,8volt
succes (zorg dat je een goede koeler hebt).

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

- Neem je FSB zo hoog mogelijk (bij mij houd het bij 106MHz op)
- Unlock je proc (potloodstreepjes), en ga kijken hoe hoog je daarmee komt.
- klok je videokaart over. Die GF2MX haalt de 200MHz core/210MHz memory nog wel denk ik.
- Probeer of je RAM op een CAS latency van 2 wil werken. Die andere parameters kunnen evt wel op 3 als ze het niet op 2 doen.

Zo, nou begint je PC ergens op te lijken....

Verwijderd

Topicstarter
okee ben ik weer
(bijna) alle adviezen opgevolgd.
L1 bruggetjes verbonden enzo.. werkte perfect tot dat ik de multiplier op 10.5 zette.
Ik kon niet meer rebooten, en volgens de foutcode van de error ledjes op mijn bordje begreep ik eruit dat ik een memory error heb.
Moet ik daarvan ik nu in mijn bios mijn ram geheugen een andere instelling geven ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu verschillende bios instellingen van mijn RAM CAS latency geprobeerd en ik blijf gewoon hangen bij een hogere multplier.:(:(
geheugen is pc133 dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ra ra politiepet |:(|:(

Verwijderd

als ie niet meer boot na verhogen van de multiplier -> Vcore 1 stapje omhoog.
Pagina: 1