Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PDA + Beamer] Communiceren via bluetooth

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier IPaq's (type: Mobile Messenger 6500)

Hier zit onder andere bluetooth functionaliteit op. Is het mogelijk om deze via bluetooth te laten communiceren met een beamer? (zodat je dan dus je powerpoint presentatie af kunt spelen)

Zoja... dan zijn wij op zoek naar een zo'n klein mogelijke beamer maar wel met hoge kwaliteit. Minimaal XGA met 2000 of meer ansilumen. Het maakt niet zoveel uit wat hij kost als hij maar goed is. Ik kan geen beamers met bluetooth vinden, alleen maar met wifi. Iemand een suggestie. Hij moet dus echt klein zijn en bluetooth, en een hoge beeld-kwaliteit hebben. (voor de rest geen vereisten.. :))

(vreemd trouwens dat de Mobile Messenger 6500 geen wifi heeft, voor de rest heeft hij namelijk wel alles:: GSM / GPRS / GPS en Edge (en bluetooth dus))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 10:58 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Bluetooth komt nergens in de buurt om de bandbreedte nodig voor video aan te kunnen. Tot dusver is gewoon zuiver stereo geluid al wat zwaar voor bluetooth, dus dan zou een vga videostream zeker onmogelijk zijn.
Er zijn wel uitbereidingen voor Compact Flash waarop je een beamer kan aansluiten en er bestaan ook draadloze "DVI naar Beamer" setjes. Alleen ondersteunt jou pda geen CF kaarten zover ik weet en weet ik niet of die CF modules wel DVI ondersteunen.

Een beamer met Wifi heb ik verder ook niet echt van gehoord, als het via wifi mogelijk is om videobeelden door te sturen naar de beamer en er software voor je pocketpc is die dat kan doen, dan zou je een WLAN uitbereiding kunnen aanschaffen voor de SDIO, dat is ook niet echt een grote investering.

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:59:
Bluetooth komt nergens in de buurt om de bandbreedte nodig voor video aan te kunnen. Tot dusver is gewoon zuiver stereo geluid al wat zwaar voor bluetooth, dus dan zou een vga videostream zeker onmogelijk zijn.
Er zijn wel uitbereidingen voor Compact Flash waarop je een beamer kan aansluiten en er bestaan ook draadloze "DVI naar Beamer" setjes. Alleen ondersteunt jou pda geen CF kaarten zover ik weet en weet ik niet of die CF modules wel DVI ondersteunen.

Een beamer met Wifi heb ik verder ook niet echt van gehoord, als het via wifi mogelijk is om videobeelden door te sturen naar de beamer en er software voor je pocketpc is die dat kan doen, dan zou je een WLAN uitbereiding kunnen aanschaffen voor de SDIO, dat is ook niet echt een grote investering.
Maar ik heb het niet over live-streams.... alleen maar een simpele powerpoint presentatie... dat moet toch wel kunnen via bluetooth?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
Even een schermpje streamen naar de beamer via bluetooth is er echt niet bij hoor.
Bluetooth en ook Infrarood is wat dat betreft vrij langzaam.
Overigens zou je dan beeld via één van deze kanalen moeten sturen.
Voor zover ik weet is dit ook niet mogelijk.

Ben bang dat wat je wil niet kan. Zeker niet draadloos.

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 20:53
Tuurlijk wel,
alleen het kost wel wat ;)

Er is sinds kort (?) een Beamer op de markt met een Draadloze LAN functie,
en je kan een Draadloos LAN kaartje bestellen voor je PDA,
Als het goed is moet het dan werken,
maar reken wel op kosten boven de €1500 (minimaal)

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is opgelost! En hoe! Perfect gewoon!

Ter info:
-----------
vorige week een HP MP3135 beamer aangeschaft i.c.m. een L1619A attachement module. (€ 2300,- ex BTW) Dit werkt perfect. presentaties geven over het LAN. Wireless vanaf een laptop met de bijgeleverde Wireless Presenter To Go software. en het werkt ook perfect met de iPAQ hw6515 mobile messenger. Daar hebben we een sdio wifi kaartje voor aangeschaft. (merk: Spectec, € 99,- ex btw) en ook daar de Wireless Presenter to Go software op geinstalleerd. werkt perfekt! Je kunt de het scherm van de PDA mirroren op de beamer. Maar je kunt ook powerpoint presentaties showen op XGA-resolutie (1024x768). Zelfs met bewegende slides, maar niet alle powerpoint snufjes worden ondersteund.

Je kunt ook nog de presentatie op een usb-stik zetten en deze rechtstreek in de beamer prikken. Dus dan help je helemaal geen pc/laptop/PDA meer nodig. Alleen de beamer onder de arm en je sticky mee en presentaties geven maar! (En daar komt nog bij dat het maar een hele kleine beamer is en hij weegt maar 1,7kg)
Pagina: 1