Hallo allemaal,
Ik heb 3 dagen geleden Gentoo 2005.1 geinstalleerd en ervaar sindsdien rare problemen, mijn pc slaat constant vast op allerlei momenten
Voorbeelden van momenten dat hij vastsloeg:
Bij het booten van de linux kernel bij initialisatie van de HD
Bij het booten van de linux kernel bij initialisatie van de USB Host Controller
Bij het booten van Windows dat hij blijft hangen na de grijze balk
Bij het afsluiten van xorg-x11
Tijdens het surfen in Gnome
Wel was het vreemd dat toen Gnome vastsloeg ik mijn muis nog wel over het scherm kon bewegen, terwijl mijn toetsenbord dus helemaal niets meer deed (de numlock reageerde zelfs niet meer)
Hetzelfde probleem in Windows maar dan nog gekker, daar reageerde mijn toetsenbord niet meer (ook getest met de numlock toets), toen ik er circa een 20 minuten niet meer achter had gezeten, terwijl mijn muis wel reageerde en ik zelfs op de OK toets kon klikken en het toetsenbord ook plots weer begon te reageren naar circa 20 seconde.
Ik heb geen blauwe schermen maar dus echt gewoon vastslagers, dat vind ik ook het vreemde, na 3 a 4x booten werkt hij perfect net alsof er niets gebeurd is (en kan ik zelfs 3 a 4 uur gamen zonder enig probleem), maar sluit ik hem daarna weer af (dus geen restart) en start hem weer op dan geeft hij het probleem dus weer.
PC Specs:
Geheugen: Infineon 1024 Meg Ram DDR400
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.7 200gb 7200rpm 8MB Cache
Moederbord: Asus A7N8X
Optische Drive: Plextor PX-716A
Processor: AMD Athlon XP 3000+
Processor Koeler: Zalman CNPS7000Cu
Videokaart: XFX Geforce 6800GT
Voeding: Enermax 350Watt
Wat ik gedaan heb:
BIOS gecontroleerd op foute instellingen
Met HDTune een Quick Sector scan op de HD en met Seagate Seatools en Quick Test gedaan op m'n hd (Een volledige test doe ik vanmiddag zodra ik de tijd heb.)
Tempraturen gecontroleerd en die zijn normaal
Iemand nog suggesties wat het probleem kan zijn?
Ik heb 3 dagen geleden Gentoo 2005.1 geinstalleerd en ervaar sindsdien rare problemen, mijn pc slaat constant vast op allerlei momenten
Voorbeelden van momenten dat hij vastsloeg:
Bij het booten van de linux kernel bij initialisatie van de HD
Bij het booten van de linux kernel bij initialisatie van de USB Host Controller
Bij het booten van Windows dat hij blijft hangen na de grijze balk
Bij het afsluiten van xorg-x11
Tijdens het surfen in Gnome
Wel was het vreemd dat toen Gnome vastsloeg ik mijn muis nog wel over het scherm kon bewegen, terwijl mijn toetsenbord dus helemaal niets meer deed (de numlock reageerde zelfs niet meer)
Hetzelfde probleem in Windows maar dan nog gekker, daar reageerde mijn toetsenbord niet meer (ook getest met de numlock toets), toen ik er circa een 20 minuten niet meer achter had gezeten, terwijl mijn muis wel reageerde en ik zelfs op de OK toets kon klikken en het toetsenbord ook plots weer begon te reageren naar circa 20 seconde.
Ik heb geen blauwe schermen maar dus echt gewoon vastslagers, dat vind ik ook het vreemde, na 3 a 4x booten werkt hij perfect net alsof er niets gebeurd is (en kan ik zelfs 3 a 4 uur gamen zonder enig probleem), maar sluit ik hem daarna weer af (dus geen restart) en start hem weer op dan geeft hij het probleem dus weer.
PC Specs:
Geheugen: Infineon 1024 Meg Ram DDR400
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.7 200gb 7200rpm 8MB Cache
Moederbord: Asus A7N8X
Optische Drive: Plextor PX-716A
Processor: AMD Athlon XP 3000+
Processor Koeler: Zalman CNPS7000Cu
Videokaart: XFX Geforce 6800GT
Voeding: Enermax 350Watt
Wat ik gedaan heb:
BIOS gecontroleerd op foute instellingen
Met HDTune een Quick Sector scan op de HD en met Seagate Seatools en Quick Test gedaan op m'n hd (Een volledige test doe ik vanmiddag zodra ik de tijd heb.)
Tempraturen gecontroleerd en die zijn normaal
Iemand nog suggesties wat het probleem kan zijn?