Heey daar, ehm ik heb hier een laptop staan waar een hd-lock opzit. Ik heb gewoon het password van de lock, omdat die zelf ge-set is. Ik werk bij justitie dus alles moet goed beveiligd zijn, maar ik krijg het er niet meer af. De laptop gaat nu voor privé doeleinden gebruikt worden, dus ik moet die lock eraf halen. Want om bij iedere boot nou die pass weer in te moeten voeren is een beetje irritant. Weet iemand hoe je die lock weghaalt? Ik heb gewoon het goede password die werkt. Ik heb al in de bios (phoenix) gekeken onder "Hard Disk Security" en daar staat: Primary Master Password Is: "Set". Maar ik kan daar helemaal niets verranderen. Ik kan niets selecteren of whatever... Ik heb al bios defaults geladen maar dat helpt niet... Ook heb ik hier even de zoekfunctie gebruikt voor een oplossing, maar daar stond dat ik gewoon het password in moest voeren om hem weg te halen, maar dat werkt niet want ik voer altijd het password in, en bij de volgende boot komtie dan gewoon weer terug.
Iemand enige idee hoe ik die lock eraf kan halen?
Het gaat om een futjisu Siemens Lifebook C Series, met een phoenix bios. In de laptop zit een Toshiba MK4025GAS harde schijf.
Alvast bedankt!
Iemand enige idee hoe ik die lock eraf kan halen?
Het gaat om een futjisu Siemens Lifebook C Series, met een phoenix bios. In de laptop zit een Toshiba MK4025GAS harde schijf.
Alvast bedankt!