[DPC] Colocating Audhumla (DPC-server)

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-01 19:46
Even aangepast na de nieuwe situatie:

Er is veel over gesproken en het heeft (te) lang geduurd maar het lijkt er dan toch van te komen, 1,5 jaar nadat we met zijn allen een server bij elkaar gesprokkeld hebben is er een mogelijkheid dat we het colocated kunnen gaan hosten.

De voornaamste reden dat het allemaal lang heeft geduurd is simpelweg het geld. We hebben de community niet om 50 a 60 euro in de maand willen vragen. We kunnen de server nog niet colocated hebben zonder jullie hulp maar het bedrag wat we maandelijks denken nodig te hebben is nu een stuk kleiner dan vorig jaar. Dat heeft een paar redenen:

1. Toen de server werd samengesteld was de hosting aanzienlijk duurder dan nu (lang leve de concurrentie)
2. We hebben nu een redelijk stabiel inkomen uit Google adds die op wdo staan (netjes in de kleur van de achtergrond ). Dit zit gemiddeld zo rond de 10 euro per maand.
Dit is nu pas echt duidelijk geworden na een paar maanden adds gedraaid te hebben. Het feit dat [eNeRGy] zijn verbinding er compleet uitligt heeft natuurlijk ook niet meegeholpen

Het bedrag dat we nu dus binnenkrijgen is een mooie basis voor het dekken van de kosten die colocated neerhangen met zich meebrengt.

We hebben inmiddels twee aanbiedingen voor 35 euro per maand voor 2U en 100gig dataverkeer.
We houden ons aanbevolen als jullie een goed alternatief weten. We stellen natuurlijk wel eisen aan het bedrijf waar we Audhumla gaan neerhangen, het moet een solide bedrijf zijn waar we een goed gevoel bij hebben.

De eerste schatting is dat we ongeveer 25 euro in de maand(300 euro per jaar) bij het geld van de advertenties moeten leggen. Dit zal uit giften/sponsoring moeten komen.

Met andere woorden:

1. Zijn er mensen die een bijdrage willen leveren aan het hosten
- zo ja, het rekeningnummer van DPC is: 14.55.32.801 t.n.v. R. Nachtegaal in Den Haag.
- zo nee, ook geen probleem
2. Mocht het zo zijn dat je een goedkopere hosting weet tegen dezelfde voorwaarden neem dan even contact met ons op. (houd er wel rekening mee dat de server 2U hoog is)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 12:55
Kunnen we hier geen sponsors voor vinden? Ben zelf bezig om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor mijn eigen teampje maar denk dat je als DPC zijnde hier toch wel wat meer uit kan halen.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 12:52
Wil T.net niet sponsoren?

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

Dat weet ik niet ColdFusion, maar ik wil best wel een bijdrage sponsoren.

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Misschien leuk om mensen die wat geld doneren ook wat webspace of zo te geven (op die server)... Het is maar een idee om mensen te motiveren om geld te geven.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

staat ook ergens waar die server allemaal voor dient?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

JustMe_ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:33:
staat ook ergens waar die server allemaal voor dient?
volgens mij wordt hij voor hosting WDO

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Yup WDO en FDO

[ Voor 75% gewijzigd door Pim. op 06-09-2005 16:52 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

de eerste 2 maanden zijn iig al gedekt, er zou nog 60.4 euro over moeten zijn van de donaties tijdens de bouw van de server. bron

Van welk bedrijf zijn de huidige aanbiedingen? 2 jaar geleden was er sprake van Treuserver, is dit nog steeds zo?

Van klussen krijg je grijze haren

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 16:20

JustDutch

was ambtenaar :)

Als naast WDO ook diverse subteampagina's op die server gehost kunnen worden, dan kunnen de subteams misschien een bijdrage in de kosten leveren.

Forza Mucca

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:27

SandStar

DPC-Crew

Zandster

JustDutch schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:40:
Als naast WDO ook diverse subteampagina's op die server gehost kunnen worden, dan kunnen de subteams misschien een bijdrage in de kosten leveren.
Als die bak dat aan kan is het wel een goede :)

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 23:46
Ik zou www.i3d.nl in gedachten houden voor colocatie, klinkt goed en lijken mij ook redelijke prijzen. Verder denk ik dat er genoeg gulle tweakers zijn, let maar op.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

iisschots schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:32:
Met andere woorden:

1. Zijn er mensen die een bijdrage willen leveren aan het hosten
- zo ja, het rekeningnummer van DPC is: 14.55.32.801 t.n.v. R. Nachtegaal in Den Haag.
Waar in den haag , gooi ik het wel door de klepperbus naar binnen :9

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor hardware heb je?
Hoeveel dataverkeer denk je te gaan gebruiken per maand?
Waar ben je nu gehost?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

nevermind, foutje

[ Voor 118% gewijzigd door iH8 op 07-09-2005 01:20 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

wil iemand van de crew even contact met mij opnemen. Dan heb ik wel een zeer mooie aanbieding voor de crew.

• iisschots
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 05:09:
wil iemand van de crew even contact met mij opnemen. Dan heb ik wel een zeer mooie aanbieding voor de crew.
Alvast bedankt voor het aanbod.
We gaan nu kijken of het geschikt is voor ons. Wanneer er meer bekend is zullen we dit melden.

Verwijderd

iisschots schreef op woensdag 07 september 2005 @ 09:36:
[...]

Alvast bedankt voor het aanbod.
We gaan nu kijken of het geschikt is voor ons. Wanneer er meer bekend is zullen we dit melden.
Graag, want dan weet ik (en anderen) of onze vrijwillige bijdrage nog noodzakelijk is . . .

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind dit ook wel een goed idee. T.net heeft wellicht nog wel ruimte over in haar rack, en de banden zijn en historie zijn er ook wel.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-02 18:32

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vragen staat vrij :) Alleen niet in mijn rack, da's niet handig :)

• iisschots
Doordat we achter de schermen met allerlei zaken bezig zijn wbt sponsering, zou ik een ieder willen vragen te wachten met het overmaken van geld. Het toezeggen daar in tegen stellen we wel op prijs :)

Verwijderd

Misschien een leuk idee om voor subteams een soort banner sponsering te bedenken.
Waarin x subteams allemaal een banner inleveren.
Die onderaan, oid, te zien is en bij een 'F5' is de banner van een ander subteam te zien.
Ongeveer zoals de banners op t.net en fok! ed.

• Rollerjooster
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Forza Mucca zou absoluut betalen voor een banner. Dat kan ik, zonder verder overleg, wel vast bevestigen.

Forza Mucca!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:27

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:38:
Misschien een leuk idee om voor subteams een soort banner sponsering te bedenken.
Waarin x subteams allemaal een banner inleveren.
Die onderaan, oid, te zien is en bij een 'F5' is de banner van een ander subteam te zien.
Ongeveer zoals de banners op t.net en fok! ed.
Leuk voor de kleine subteams die minder te besteden hebben....
Lijkt me niet handig

• iisschots
Ben ik met je eens SandStar. Ik denk dat we genoeg ruimte bieden aan subteams om zich te presenteren op WDO. Reclame zou alleen maar bepaalde subteams voortrekken, iets wat wij als DPC-Crew niet willen.

• Pim.

Pim.

Daar komt bij dat de hele rechterkant al in beslag genomen gaat worden door een I'R cow advertentie :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• iisschots
Oja, dat was ik vergeten te zeggen. Die krijgen ze omdat ze elk jaar een stuk of 1000 gaan doneren :)

• Wortelsoep
  • Niet online
Waarom overleggen we niet eerst met de crew van tweakers.net voordat we allerlei colo's bekijken? Wellicht dat ze een plaatsje willen geven in hun rack. Desnoods voor een bepaald bedrag per maand.

Verwijderd

Pim. schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:53:
Daar komt bij dat de hele rechterkant al in beslag genomen gaat worden door een I'R cow advertentie :)
Eerst roepen geen subteam reclame en dan wel dit :?
Lijkt mij dan ook niet kunnen, ook niet als iemand van het subteam toevallig in de crew zit.

Tevens lijkt het mij een goed idee om gezamelijk een sponsor(en) te zoeken voor de server.
Er zijn zat mensen die werken bij een bedrijf die daar best wel wat voor over hebben.
De server is immers ook van ons allen.

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

fenrir schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:22:
de eerste 2 maanden zijn iig al gedekt, er zou nog 60.4 euro over moeten zijn van de donaties tijdens de bouw van de server. bron

Van welk bedrijf zijn de huidige aanbiedingen? 2 jaar geleden was er sprake van Treuserver, is dit nog steeds zo?
wordt hier nog op in gegaan door de crew?

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

1 is van mij afkomstig inclusief een bijna dekkende sponsoring :) locatie redbus amsterdam enz...

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
fenrir schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:04:
[...]

wordt hier nog op in gegaan door de crew?
Pim. schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 08:28:
Notulen DPC-Crew vergadering 4 februari 2005

Financien:

Er is voor de DPC server een bedrag uit donaties van 471,49 euro opgehaald. Daarvan is 22,83 euro over. De rest is gebruikt voor hardware en er is 3x20 euro uitgegeven voor het .com domein. Er is 200 euro ontvangen voor casebadges die zijn verkocht door t.net.

De banners op WDO hebben vanaf 28 dec tot 1 februari 40 dollar opgebracht. Dit is boven verwachting. Er is besloten om deze banners te laten staan.
[eNeRGy] heeft een stukje geschreven over hoeveel bezoekers er zijn geweest, en wat de ads opgebracht hebben. Dit is te vinden op:
http://www.dutchpowercows.net/doc.php?id=414
Een beetje zelfonderzoek mag je ook wel doen...
Wat er met de rest van geld is gebeurd mag de crew wel uitleggen :P

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

gouden (nep)rolex voor pimmetje :D

• iisschots
MarkB schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:51:
[...]

[...]

Een beetje zelfonderzoek mag je ook wel doen...
Als het goed is staat er in de notullen van de vergadering die daar op volgde dat er niks is veranderd aan onze financiele positie :)

@allied: dat van die banner van ircow was een grapje ;)

Als crew zijn we ondertussen ook druk op zoek naar sponsoren. Dat doe je niet in de openbaarheid, dus wanneer alles rond is horen jullie het gelijk. :)

[ Voor 15% gewijzigd door iisschots op 08-09-2005 08:27 . Reden: aanvulling ]

• Pim.

Pim.

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 06:53:
[...]

Eerst roepen geen subteam reclame en dan wel dit :?
Lijkt mij dan ook niet kunnen, ook niet als iemand van het subteam toevallig in de crew zit.
HAHAHAHA !!!!!! :P

Ik denk dat je een opmerking op waarde moet kunnen schatten :P
* Pim. wilde dat hij deze bewaard had voor 1 april :P
Nee dank je, heb al twee echte rolexxen :)
MarkB schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:51:
[...]
Lijkt me logisch, zijn we van wezen bieren :)
(zoals iisschots al gezegd heeft, de situatie is onveranderd, dus dat geld is nog aanwezig op een DPC rekening door Nightbird beheerd.
Tevens zijn hij en [eNeRGy] bezig de laatste als tweede naamhouder te krijgen van de rekening :)

Verwijderd

Is er ook ergens te vinden wat een reclame plek moet kosten, waar een bedrijf aan moet voldoen en hoeveel unieke bezoekers ze daarvoor (ongeveer) terug gaan krijgen, wat voor soort reclame ze mogen maken en in welk formaat (type en afmeting)
Ik weet namelijk wel een sponsor of 2 maar die willen dit wel eerst weten.

• MarkB
  • Niet online
Pim. schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:59:

Zegt iemand die geen bier drinkt :P

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 12:35
MarkB schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:49:
[...]

Zegt iemand die geen bier drinkt :P
Sinds jij weg bent uit de crew is er veel veranderd, en 1 van die dingen is dat Pim tegenwoordig niet meer weg te slaan is van de tap ;)

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Pim. schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:59:
[knip]
(zoals iisschots al gezegd heeft, de situatie is onveranderd, dus dat geld is nog aanwezig op een DPC rekening door Nightbird beheerd.
Tevens zijn hij en [eNeRGy] bezig de laatste als tweede naamhouder te krijgen van de rekening :)
misschien een idee, maar heeft het nut om de inkmosten die niet direkt gebruikt zullen worden, op een spaarrekening te storten?
Dan kan je een bufffer opbouwen in geval dat je redelijk snel hardware moet vervangen (niet ondenkbaar)

last.fm

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26

Stewie!

Keen must die!

.

[ Voor 100% gewijzigd door Stewie! op 20-09-2005 20:11 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Pim.

Pim.

Loco-Motiv schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:57:
[...]

misschien een idee, maar heeft het nut om de inkmosten die niet direkt gebruikt zullen worden, op een spaarrekening te storten?
Dan kan je een bufffer opbouwen in geval dat je redelijk snel hardware moet vervangen (niet ondenkbaar)
Ik denk dat bij dit soort bedragen het niet zoveel uitmaakt op wat voor een rekening het staat :P

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Pim. schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:59:
[...]

Ik denk dat bij dit soort bedragen het niet zoveel uitmaakt op wat voor een rekening het staat :P
Ben ik niet met je eens, er zijn voldoende spaarrekeningen beschikbaar waar je zonder boeteclausules over je geld kan beschikken en waar je geld toch met een procent of drie stijgt.

Het is nu misschien niet zoveel, maar elke gratis cent is toch leuk meegenomen.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• Witlof
Zo is dat. Over een jaar of 2 levert dat met zo'n bedrag toch zeker wel ruim een euro op 8)7 Daar kun je veel mee :+ Mag ik een hamburger :+

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Er komt miischien wel is wat meer dan dit op te staan.....................

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Is er al meer bekend?
Moeten mensen op zoek gaan naar nog alternatieven?
Moeten mensen massaal hun maandwedde doorstorten en die acceptgiro's invullen?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• iisschots
Beste DPC'ers

We hebben in dit topic aangegeven dat we de DPC server graag colocated willen hosten. We hebben een aantal goede sponsor-aanbiedingen gekregen als reactie op dit topic en daarvoor hartelijk dank.
Ook is de suggestie geopperd om de server bij Tweakers.net in een rack op te hangen, dit bleek om meerdere redenen niet realiseerbaar, maar de Tweakers.net-mannen zijn wel met een optie gekomen waar wij helemaal mee uit de voeten kunnen.

Tweakers.net sponsort het gehele bedrag dat wij kwijt zijn voor hosting!!!
Natuurlijk is dit niet onbeperkt en moeten we ons binnen een paar afspraken houden.
Door dit gulle aanbod kunnen we de server gaan hosten bij exsilia hosting in Groningen :) .
We doen dit in Groningen omdat het voor de beheerders makkelijker bereikbaar is en we al tijden goede ervaringen hebben met deze hoster. Aotearoa, de server waar wdo/fdo nu op draait hangt in hetzelfde rack als waar audhumla komt te hangen. We hebben 100 GB aan dataverkeer tot onze beschikking, wat meer dan voldoende is voor ons gebruik.
Voor diegenen die meer info willen over de locatie: http://www.exsilia.net/colocatie.php?p=2

Dus vanaf hier willen we Tweakers.net bedanken voor het superaanbod dat ze hebben gedaan en tevens exsilia voor het aanbieden van hosting tegen een gereduceerd tarief.
Zodra de server up to date is zal hij er opgehangen worden. Ons streven is om dat binnen een paar weken te doen. Het wachten is even op een nieuwe fan voor de cpu en een raidcontroller, omdat voor de huidige controller geen drivers beschikbaar zijn voor de nieuwe fedora (drivers gaan maar tot linux 2.4).

• Wortelsoep
  • Niet online
Hulde voor tweakers.net!

_O_

• Blue_man
zow dat spaart me dan weer geld uit :P
Nu wou ik juist m'n spaargeld doorsluizen, maar ach dat blijkt niet meer nodig nu ;)

le·vens·moe (bn.)

• Pim.

Pim.

En ook dit onderstreept de link DPC <--> T.net weer eens duidelijk :)

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
Mooie actie van T.net _/-\o_

• Rollerjooster
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik hou van T.net.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66713/full.gif

Forza Mucca!

• Kristof
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

iisschots schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:15:
Tweakers.net sponsort het gehele bedrag dat wij kwijt zijn voor hosting!!!
Natuurlijk is dit niet onbeperkt en moeten we ons binnen een paar afspraken houden.
Wel grappig dat een bedrijf, dat zijn inkomsten voornamelijk uit sponsering haalt, andere dingen zelf gaat sponseren :D
Maareuh... Kan je een tipje van de sluier oplichten wat die 'paar afspraken' inhouden?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 12:52
Mooi gebaar van Tweakers.net _/-\o_

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Pim.

Pim.

Kristof schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:01:
[...]

Wel grappig dat een bedrijf, dat zijn inkomsten voornamelijk uit sponsering haalt, andere dingen zelf gaat sponseren :D
Maareuh... Kan je een tipje van de sluier oplichten wat die 'paar afspraken' inhouden?
De gewone dingen, op de datalimiet letten en dingen als p0rn en zo

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 16:59
Klinkt heel goed! _/-\o_ :D

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

iisschots schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:15:
Het wachten is even op een nieuwe fan voor de cpu en een raidcontroller, omdat voor de huidige controller geen drivers beschikbaar zijn voor de nieuwe fedora (drivers gaan maar tot linux 2.4).
Je gaat toch geen desktop OS c.q. experimenteer OS van Redhat op een server zetten he ? :P
Kies dan voor de enterprise versie van Redhat, of SuSE ofzo :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

moto-moi schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:38:
Je gaat toch geen desktop OS c.q. experimenteer OS van Redhat op een server zetten he ? :P
Kies dan voor de enterprise versie van Redhat, of SuSE ofzo :)
De discussie server/desktop/experimenteer OS daar gelaten: dat verandert niets aan het feit dat Promise (de raid controller was een Promise Fastrak TX2000 als ik me niet vergis) en Linux 2.6 niet samen gaan...

En dan half offtopic: als ik het goed heb moet je voor de enterprise versies van SuSE enzo in de buidel gaan tasten. A quick look op de SuSE website spreekt van 349 US$? Mja, dan zou ik ook gaan overwegen om een gratis experimenteer OS te installeren :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:12:
De discussie server/desktop/experimenteer OS daar gelaten: dat verandert niets aan het feit dat Promise (de raid controller was een Promise Fastrak TX2000 als ik me niet vergis) en Linux 2.6 niet samen gaan...
Promise? Da's geen raid, da's hakkietakkie software pauperraid :o
En dan half offtopic: als ik het goed heb moet je voor de enterprise versies van SuSE enzo in de buidel gaan tasten. A quick look op de SuSE website spreekt van 349 US$? Mja, dan zou ik ook gaan overwegen om een gratis experimenteer OS te installeren :P
Fedora is wel erg experimenteel voor zover ik weet :)

Redhat en SuSE waren maar 2 voorbeelden, je zou ook CentOS of Debian kunnen overwegen :)
Experimenteren is uiteraard prima, maar voor een server ga ik altijd voor betrouwbaarheid i.p.v. bleedingedge packages :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

moto-moi schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:59:
[...]
[...]
Zegt de man met een set Areca's in zijn PC's :P
[...]

maar voor een server ga ik altijd voor betrouwbaarheid i.p.v. bleedingedge packages :)
Idd, een betrouwbare RAID-config mèt raid 5-prestaties die op een fatsoenlijk niveau liggen is een minimale vereiste van een server. Want zoals moto als zei: Een server is er om betrouwbaar te zijn, de bereikbaarkheid moet minstens op de 95% per jaar liggen (en da's eigenlijk nog niet genoeg).

En daarnaast, wie van jullie/ons gaat als admin aan de gang als ie elke keer weer een "brakkerig" apparaat aan de gang moet slingeren ? Je motivatie gaat er dan snel vanaf denk ik . . .

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 09:19 ]

• Blue_man
Pim. schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:33:
[...]
De gewone dingen, op de datalimiet letten en dingen als p0rn en zo
Net geen of net wel?

@ G_M_C: dan sturen we er wel iemand op af van UD, ze hebben daar tegenwoordig genoeg ervaring met brakke servers :P (hout vasthouden: maar het gaat beter tegenwoordig).

le·vens·moe (bn.)

• MarkB
  • Niet online
Wie van de beheerders woont er vlakbij Groningen dan? :P

• iisschots
De dpc-server draait nu ruim anderhalf jaar. Sinds die tijd zijn [eNeRGy] en Chaos de beheerders. De enige keren dat de server eruit lag is door een brakke verbinding bij [eNeRGy] geweest. Ik heb daarom ook alle vertrouwen dat zij deze server zo configureren dat hij net zo stabiel draait als altijd :)
De keuze van de hard -en softwaren laat ik dan ook mooi aan hun over ;)

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Chapeau voor t.net _o_

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Mooi gebaar! :)

• Pim.

Pim.

MarkB schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:10:
Wie van de beheerders woont er vlakbij Groningen dan? :P
Mich gaf de voorkeur aan Groningen

Verwijderd

Wat voor sommige doeleinden voldoende kan zijn, daar zul je het met me eens zijn. Ik heb zelf zo'n hakkietakkie software pauperraid ding in een machine zitten en het ding doet wat het moet doen: zorgen dat ik vrolijk verder kan als er een disk de geest geeft (en dat heb ik al eens getest btw) zonder dat het ding me een fortuin kost (want daar heb ik gewoon het geld niet voor). Da's wel gewoon thuisgebruik. Of je dat in een server wil is een terechte vraag, maar da's een andere discussie denk ik, dus laten we die hier niet voeren :)

Maar als Tweakers.net ook nog een mooie Areca controller ofzo wil sponsoren zullen we dat niet afslaan denk ik O-) :P

Redhat en SuSE waren maar 2 voorbeelden, je zou ook CentOS of Debian kunnen overwegen :)
Experimenteren is uiteraard prima, maar voor een server ga ik altijd voor betrouwbaarheid i.p.v. bleedingedge packages :)
Mijn ervaringen met die distributies liggen alweer een tijdje achter mij ('k heb nog met een oude Redhat 7 gewerkt en een SuSE 9.1, maar enkel in desktop verband), dus daar kan ik niet veel over zeggen. Ik laat die keuze volledig aan de mensen die verantwoordelijk zijn voor de machine. Zolang die machine doet wat ze moet doen en ik krijg wat ik zou moeten krijgen, hoor je mij niet klagen. En tot nu toe kan ik niet klagen ;)
Pim. schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:31:
Mich gaf de voorkeur aan Groningen
That'll be [eNeRGy] voor zij die niet thuis zijn in DPC :+

• Pim.

Pim.

Het is weer een tijdje geleden maar door eendrachtig samenwerken is de server colocated opehangen in Groningen bij duocast ( via exsilia.net )
We hebben natuurlijk een paar foto's gemaakt van de nerds die het gedaan hebben en het contract getekend hebben.
Omdat iemand verantwoordelijk moest worden voor het ding hebben iisschots en ik zei de gek die verantwoording genomen. Dit is natuurlijk mede door de korte aanrijdtijd naar de server (in mijn geval 10 minuten)

De foto's (met de GSM gemaakt dus let niet op de kwaliteit :) )

Nerd 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.leijdeckers.nl/zooi/foto/dpcserver/Afb009.jpg

De plaatsing
Afbeeldingslocatie: http://www.leijdeckers.nl/zooi/foto/dpcserver/Afb010.jpg

Schroefjes
Afbeeldingslocatie: http://www.leijdeckers.nl/zooi/foto/dpcserver/Afb011.jpg

Nog meer schroefjes
Afbeeldingslocatie: http://www.leijdeckers.nl/zooi/foto/dpcserver/Afb013.jpg

Zo ziet ie er uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.leijdeckers.nl/zooi/foto/dpcserver/Afb015.jpg

Nerd 2
Afbeeldingslocatie: http://www.leijdeckers.nl/zooi/foto/dpcserver/Afb016.jpg

Nerd 1 weer :P
Afbeeldingslocatie: http://www.leijdeckers.nl/zooi/foto/dpcserver/Afb017.jpg

• Witlof
Wie is die Barney look-a-like :+

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Dat noemen we iisschots.. :)

• Xaverius
  • Laatst online: 07-02 16:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Duidelijk zichtbaar aan het t-shirt cker

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• iisschots
* iisschots is chickn vorig jaar tegengekomen op de HCC-DPC meet :)
En het is het officiele TeamBVD t-shirt ;)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Had je niet toevallig wat servers die ernaast staan kunnen "besmetten" met een "DPC graas virusje"? :+

Mooooooeeeee......

Verwijderd

of koesticker erop

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 16:11

mcB

Hey leuk dat ie er hangt zeg. Goed werk heren!! _/-\o_
Binnenkort eens een kijkje nemen :)

[ Voor 18% gewijzigd door mcB op 05-10-2005 00:28 ]

Strix (Skullflame)

Verwijderd

doe jij dat nu niet. hij draait nu nog lekker

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

TGEN

Hmmmx_

[...]

*Ucheuchekuche*: als je zo begint, waarom ueberhaupt nog Linux overwegen? ;)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
*woei*

Nu zo snel mogelijk alles terug verhuizen naar audhumla

Verwijderd

Pim, je moet je hoofd poederen voor je op de foto gaat, anders staatie overbelicht op de foto :D

offtopic:
* Floppus mompelt iets over niet vergeten dat we in hetzelfde team zitten komende zaterdag.

Maarrem, goed bezig heren :)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:27:
Pim, je moet je hoofd poederen voor je op de foto gaat, anders staatie overbelicht op de foto :D
Toch leuk om een keer de gezichten van de moderators te zien ipv van een reactie in een forum van een DPC-er die jouw berichten beoordeeld.

Mooooooeeeee......

• iisschots
Black Piet schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:47:
[...]

Toch leuk om een keer de gezichten van de moderators te zien ipv van een reactie in een forum van een DPC-er die jouw berichten beoordeeld.
* iisschots is zeker iets niet verteld?

Maar hij draait nu, kunnen we over een tijdje weer vollop genieten van onze DPC-Server :)

• DSmarty
  • Niet online
Ik zie alleen nergens moderators :P (De laatste keer dat ik keek was ik nog in staat mezelf te herkennen op een foto) }:O

[ Voor 56% gewijzigd door DSmarty op 05-10-2005 16:00 ]

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Snel kapsel Pim. Lijkt het mijne wel :P

Mijn complimenten voor de crew en iedereen die aan deze oplossing heeft meegeholpen. We zijn weer een stukje dichter bij continuering van DPC voor de lange termijn.

Chapeau :7

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Pim.

Pim.

DSmarty schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:59:
Ik zie alleen nergens moderators :P (De laatste keer dat ik keek was ik nog in staat mezelf te herkennen op een foto) }:O
Too easy DS, to easy >:)

Verwijderd

Black Piet schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:47:
[...]

Speciaal voor jou:
Afbeeldingslocatie: http://www.victorb.org/fotos/campzone/zondag/TN_AUT13118.JPG

[disclaimer]Ja, dit is inderdaad de vóórkant van DSmarty. Het wil nog wel eens verwarrend zijn omdat de achterkant er precies zo uitziet :) (2 bleke billetjes met een gat wat asynchroon beweegt waar dan een onverstaanbaar geluid uit komt wat danwel "bier" of "poepen" betekent. Komende zaterdag gaan we bij het paintballen wat verbeteringen proberen aan te brengen. Wat kleur zal geen probleem zijn me dunkt >:))

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 21:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:02:
[...]

Speciaal voor jou:
[afbeelding]

[disclaimer]Ja, dit is inderdaad de vóórkant van DSmarty. Het wil nog wel eens verwarrend zijn omdat de achterkant er precies zo uitziet :) (2 bleke billetjes met een gat wat asynchroon beweegt waar dan een onverstaanbaar geluid uit komt wat danwel "bier" of "poepen" betekent.
OMG lol :) wel een beetje een onsmakelijke beschrijving voor iemand die bijna miss dpc was geworden :+

• Pim.

Pim.

* Pim. heeft er ook nog wel één van Floppus >:)

Ontopic, niet vergeten dat we dit aan T.net te danken hebben :)

Verwijderd

had dan ook een t.net shirt aangetrokken voor de foto's

/me zucht, je moet ze ook alles vertellen :P

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

errug netjes van T.net! bedankt! :)
Pagina: 1