[MSI K8N Neo2 Platinum] Geen USB 2.0 poorten?

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 19:21
Ik heb een MSI K8N Neo2 Platinum, met bios versie 1.A. Volgens de handleiding zitten hier alleen maar USB 2.0 poorten op. Echter, als ik mijn Flash kaartje in een USB-poort steek, dan zegt Windows dat het apparaat geschikt is voor een snellere verbinding, maar dat deze niet beschikbaar is op de computer. Weet iemand hoe ik toch USB 2.0 kan activeren op de computer?

In de BIOS heb ik al gekeken, maar ik heb daar geen optie gezien voor USB 1.1/2.0.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57

Thandor

SilverStreak

Je hebt wel service packs geïnstalleerd ?
Je hebt nl. minimaal SP1 nodig voor USB2.0 support.

Als je die service packs al geïnstalleerd hebt dien je even te kijken in 'Apparaatbeheer'. Als daar een uitroepteken bij de 'USB Controller' staat moet je de 'USB Controller' even opnieuw installeren :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 13:09

Visjes

Blub........

Wat voor operation system draai je?
Als je windows xp draait heb je dan ook SP1 of SP2 geinstalleerd, en de drivers voor USB2?

edit:
te laat

[ Voor 10% gewijzigd door Visjes op 06-09-2005 10:46 ]

• PipelineNoise
Ik heb Windows XP SP2 geinstalleerd, en bij apparaatbeheer staan geen gele uitroeptekens. Ik heb inmiddels alle USB-controllers verwijderd en opnieuw opgestart. Windows heeft toen de USB-controllers opnieuw geinstalleerd, maar dat maakte geen verschil. Ik heb geen extra drivers voor USB 2.0 geinstalleerd, maar die zitten toch al in XP SP1/2?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is een bekend probleem met bios 1.A dat je geen USB2.0 meer hebt, terugflashen dus :)

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
hier geen probleem met de USB. Bleef gewoon 2.0. Mss eens CMOS resetten en al de instellingen in je BIOS weer eens overlopen? (doe ik altijd bij het flashen van een nieuw BIOS)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Staat er bij je USB-controllers in het apparaatbeheer ook een Enhanced USB Host Controller? Zo nee, dan staat USB 2.0 wellicht uit in de BIOS

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 19:46
Ik heb hier precies hetzelfde probleem met mijn A8N-Sli premium. In welk slot ik ook mijn USB 2.0 reader steek telkens geeft hij de genoemde melding. In de bios staat usb 2.0 aan, er is ook een enhanced controller. Met hd tune kom ik niet boven de 1mb/sec data transfer uit. Mijn kaartje is een 256 mb kingston elite pro, welke zeker meer als 1 mb/sec aan zou moeten kunnen.

Vreemde is dat als ik mijn iriver (4gb mini hdd) aansluit hij met 2,5-4mb/s de data verwerkt. Dit vind ik overigens nog steeds niet snel aangezien ik diverse metingen van andere gezien heb die een flashkaartje uitlezen op 6-9mb/s.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 06-09-2005 20:57 ]

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

MSI verneukt lately nog al wat BIOSen, zoals o.a. ook de 1.8 van mijn K8N NEO Platinum, ook geen USB2 meer. Terugflashen is de optie, maar dat is hierboven al gemeld.

one more thing...

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste is om 1.9 te lopen, dit is een bekend probleem met de 1A versie van de bios.

Instagram / YouTube

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ok er is weer een nieuwe modbios verschenen voor de NEO2; http://www.lejabeach.com/MSIK8N/7025B4.rar het gaat hierom de versie 1.B4

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• PipelineNoise
Xadeon schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:09:
Ok er is weer een nieuwe modbios verschenen voor de NEO2; http://www.lejabeach.com/MSIK8N/7025B4.rar het gaat hierom de versie 1.B4
Ik heb zelf ook de 1.B4 geinstalleerd, maar dan niet de gewone mod maar de xxmod. Deze is te downloaden vanaf www.msi-forum.de. Ga daar dan naar de sectie 'Rund ums BIOS' en kijk bij de sticky topics. USB 2.0 werkt nu in ieder geval goed!

[ Voor 8% gewijzigd door PipelineNoise op 08-09-2005 10:41 ]

• PipelineNoise
Ik heb toch het idee dat USB 2.0 thuis veel langzamer gaat dan als ik de USB stick aansluit op de VU. Weet iemand waar ik de snelheid mee kan meten? (Windows zegt dus niet meer dat mijn apparaat geschikt is voor een snellere verbinding. Het lijkt dus wel een USB 2.0 poort te zijn, maar dan wel een hele langzame)

En heeft iemand anders problemen met zijn USB 2.0 poorten op een K8N Neo2, biosversie 1.B?

Verwijderd

yep ik heb dat ook :(
heb al veel bios'es gehad en geen een lost het prob op.
maar ik ga eens 1.9 (heb de recentste bios) de B.

xyus
Pagina: 1