OCR sneller met DUALCORE

Pagina: 1
Acties:

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 12:55
Hallo leden,

ik ben bezig met een grote OCR opdracht.
Nou heb ik uitgerekend dat een middelmatge PC ongeveer 304 krantenpagina's OCR'ed in 24 uur.
Nou wil ik weten, zo het sneller kunnen met de nieuwe DUALCORE processoren, of helpen die aleen beter bij videobewerking en 3d renderen (zoals ik gelzen heb in ComputerTotaal).

We are all accidents waiting to happen

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik denk niet dat je het echt gaat merken omdat het maar 1 cpu kan gebruiken...
Het programma is waarschijnlijk niet gemaakt om met 2 cpu's aan de gang te kunnen gaan...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ligt eraan of de software gebruik maakt van de 2e core. Spellen maken er bijvoorbeeld geen gebruik van net zoals het overgrote andere deel van de software. Professionele software maakt er meer gebruik van maar dit zou je moeten checken bij de softwarefabrikant.

• RA7
Na het lezen op de site van Omnipage en Abbyy, lijkt het erop dat hun programma het niet ondersteund.
Geen dualcore dus. :|

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar je zou ook gewoon het programma 2 maal kunnen starten.
Ligt er alleen aan of het programma multiple-instances mag hebben en of het werken met meerdere programma's tegelijk toepasbaar is op de situatie die je wilt gebruiken.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• RA7
Ja, je kan het programma 2x openen. Maar draait het dan beter op een P4 of AMD64?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
RA7 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:02:
Hallo leden,

ik ben bezig met een grote OCR opdracht.
Nou heb ik uitgerekend dat een middelmatge PC ongeveer 304 krantenpagina's OCR'ed in 24 uur.
Nou wil ik weten, zo het sneller kunnen met de nieuwe DUALCORE processoren, of helpen die aleen beter bij videobewerking en 3d renderen (zoals ik gelzen heb in ComputerTotaal).
duurt een OCR ongeveer 5 min over een pagina? ik dacht dat dat wel sneller kon.. met welk programma word dit gedaan?

• RA7
Jep 5 min of meer.
Maar in dit geval gaat hem om krantne van 1890 tot 1970. En hoe later de uitgave, hoe meer kolommen. (vanaf 3 tot modern 7 kolommen) hoe meer text. En de bladzijden worden als "spread" (opname van linker en rechter pagina) ge-ocr'ed. Dus ja helaas zo traag.
De gebruikte programma's zijn Finereader en Omnipage.

• RA7
Btw over het 2 keer openen van het programma, heb ik ook geprobeerd, maar wat er dan gebeurt is dat de ene ocr batch wacht tot de ander klaar is, dus dat schoot ook niet veel op. ;(

Pagina: 1