van 128 naar 256 MB zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
Met de huidige prijzen kan ik het bijna niet laten om van 128-256 te gaan. Heeft het echter nut? Ik heb nu 128MB pc133 op een KT7 met een duron 800.

W2k is erg traag en volgens mij zou het daar fors mee versnellen, of niet?

Verder draai ik vaak meerdere apps, speel ik VEEL 3d spellen en werk ik met office, dreamweaver e.d.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Zeer zinvol in jouw situatie, je zal het zeker merken.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Als ik het zo lees wat jij allemaal doet, is het wel goed ja.

Verwijderd

zeker wel performance winst, vooral onder win2k. ben er zelf levend bewijs van :)

Verwijderd

zeker doen; je zou gek zijn als je het met de huidige prijzen niet zou doen; ik heb het zelfs nog bonter gemaakt ik heb in mijn nieuwe computer meteen 512 MB laten zetten

Verwijderd

Zeker doen!

Ik had 2* 128mb 133mhz en omdat er eentje kapot is gegaan heb ik er 128mb nu inzitten. Ik draai ook veel spellen, internet, grafische progjes, programmerprogjes etc etc en win98se en het scheelt echt.

Ik heb er ook een tijdje 3*128mb ingehad (moest mijn oude merkloze 100mhz reepje nog verkopen en had mijn nieuwe al binnen) maar daar merkte ik geen verschil mee.

Dus 256mb is zat! Ondanks win2k denk ik dat bij jou 256mb ook zat is.

En wel 133mhz op cas2 kopen he ;)

Verwijderd

En is het ook zinvol onder win98? Want er zijn toch van die verhalen dat dat niets meer dan 128 mb aanspreekt??

En ik blijf nog even onder win98 werken ja, dat bevalt me prima...

Verwijderd

Het is een fabeltje dat win98 niet meer dan 128 MB kan herkennen. Ook onder win98 is 256 MB aan fijne aanvulling, maar voor win2k is het een absolute must. Niet voor normaal gebruik, maar als je gaat gamen en multitasken (branden, photoshop en internet) heb je die 256MB zeker nodig.
Niet te lang wachten, want de prijzen beginnen straks weer te stijgen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Doen jah, vooral als je win2k draait. :)

Verschil merk je echt.

Whatever.

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021

vAr

Je geeft zelf al aan dat je veel met je systeem doet, en dat je OS traag is.

Dat zijn toch bij uitstek omstandigheden waarin je je geheugen gaat uitbreiden?

Ook voor mij was het een stuk minder stress om mijn 128 uit te breiden...

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

Verwijderd

Ben laatst van 128 maar 256 gegaan en je merkt het heeeeeel erg, zelfs bij het drukken op de start knop :)

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Ik heb al weer een vrij oud systeempje, een P2-400 (jaja, @400 :+) met een DFI 440bx plankie met 128mb ram derop. Voodoo Banshee en Sblive (en de rest van me pci ook gevult... ;))
Ik zit te tweifelen om er nu nog ff snel 128 bij te prikken of om ff door te sparen voor een compleet nieuw systeempje...

Dus nou ff een Poll: 128mb of compleet nieuw systeempje...

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 10:23 schreef Dee-ehn het volgende:
Ben laatst van 128 maar 256 gegaan en je merkt het heeeeeel erg, zelfs bij het drukken op de start knop :)
Dat is denk ik omdat je start-menu nu volledig gecached is...

Ik heb ook 256 MB, en idd je merkt het echt!
en ik had daarvoor zelfs al 192 MB, kun je nagaan :9
Onder win98 zal je het een stuk minder merken, het geheugenbeheer is gewoon een stuk minder... (daar merkte ik 128->192 al bijna niet, nu heb ik win98 niet meer, dus ik weet het niet...)
Geheugen: meer is altijd beter :P
(behalve als je win98 en over de 512MB heengaat... ;))
| De kroeg is mijn kerk... | Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Problemen met kiezen ? (;))

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Ik heb G%$&()^$DVERE^$&*(#)ME 64MB Geheugen voor een Athlon 900, zou het zinvol zijn om er 128 MB Bij te zetten? >:)

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Op dinsdag 16 januari 2001 10:42 schreef Jake het volgende:

Geheugen: meer is altijd beter :P
(behalve als je win98 en over de 512MB heengaat... ;))
Ik mag er dus vanuit gaan dat de Poll hier 1 puntje krijgt voor geheugen? Dat betekent wel dat me nieuwe systeem weer een maandje langer duurt... :D
Problemen met kiezen ? (;))
Euhh... Ja... Heb ze der allemala maar ingegooit. Ik moet nog een scrippie erin gooien die ze automatisch 1 voor 1 laat zien... (maar heb er nog geen tijd voor gehad, en weet uberhaupt niet of het wel kan.. :7)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Thorne
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Zekers doen! Zelfs mijn K6-III heeft een onwijze boost gekregen onder windows 2000 met 256mb geheugen.

>specs<

• Tostie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02-2025
Als je Win95 draait is het natuurlijkniet nodig om er 128 MB bij te zetten (Maar wel leuk natuurlijk).

Maar voor Win98/NT/2000 NATUURLIJK wel!!!

• Blade_C
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 10:30
Ik draai nog een oude celeron 400 en allees is rete traag onder win 2000 ik heb al twee banken vol met 2*64MB PC100 nu wil ik over een poosje (duurt nog wel een paar maanden moet eerst even flink sparen) een nieuw systeem kopen, is het nu dan wel mogelijk er een 128 of 265 MB PC 133 Module bij te zetten? of gaat dat problemen oplevereen aangezien mij FSB nog op 66 draait?

een poos terug toen ik voor de keuze stond er PC 133 bij te zetten heb ik toch gekozen voor de PC100 omdat de verkoper me niet kon garanderen dat het problemen zou geven, wie heeft hier ervaring mee en zal ik nu alvast die investering doen in 256 MB PC133? en kan ik dat dan straks nog gebruiken als ik een athlon 800 of 900 koop?

• Jake
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 14:05 schreef Blade_C het volgende:
een poos terug toen ik voor de keuze stond er PC 133 bij te zetten heb ik toch gekozen voor de PC100 omdat de verkoper me niet kon garanderen dat het problemen zou geven
LOL

Maar ff serieus...
Ik heb een (dual)celeron 400@550 geen probleem met 133 geheugen (FSB=92). Ik ken iemand die met FSB 75 en 83 ook geen problemen had, en dat klopt ook wel, want in feite is PC133 cas3 gewoon PC100 cas2.
Ik zou zeggen dat het kan, maar als er iemand is die weet dat het niet kan, dan kan die dat nu zeggen, of hij moet voor altijd zwijgen ;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 16 januari 2001 10:28 schreef Savages het volgende:
Ik heb al weer een vrij oud systeempje, een P2-400 (jaja, @400 :+) met een DFI 440bx plankie met 128mb ram derop. Voodoo Banshee en Sblive (en de rest van me pci ook gevult... ;))
Ik zit te tweifelen om er nu nog ff snel 128 bij te prikken of om ff door te sparen voor een compleet nieuw systeempje...

Dus nou ff een Poll: 128mb of compleet nieuw systeempje...
Ik zou er niks aan veranderen en over 3 maanden ofzo nieuwe comp kopen (DDR). Met wat je nu heb is nog redelijk te gamen.

• Jake
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 16:34 schreef InterCC het volgende:
Ik zou er niks aan veranderen en over 3 maanden ofzo nieuwe comp kopen (DDR). Met wat je nu heb is nog redelijk te gamen.
Of je koopt nu geheugen bij, dan heb je dus minder geld en zal later een nieuwe PC kunnen kopen...
Gevolg je koopt een betere PC voor het zelfde geld, of dezelfde voor minder geld :).
Daar komt nog bij dat je doordat je extra geheugen hebt je minder snel een nieuwe PC nodig hebt, dus een nog snellere PC, of een voor nòg minder geld :) (of nu die snellere van net maar dan voor minder geld ;)).

just cause and effect

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
ik heb het gekocht en het draait lekker!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik had eerst ook 128 sdram
en ik had er toen 128 bijgezet
en ik merkte ZEKER verschil in win98se
ik heb er geen spijt van
zeker doen!
Pagina: 1