Versatel Comleet Family (4Mbit ADSL + telefonie)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Versatel maakt nu reclame voor een 4Mbit/1Mbit ADSL dienst met telefonie en televisie. De dienst heet Compleet Family

Je krijgt:
- 's Avonds, 's nachts en in het weekend gratis bellen naar vaste nrs. in NL
- Overdag tegen redelijk normaal tarief en ook naar mobiel is het redelijk standaard
- Voor een meerprijs van €5- per maand kun je ook overdag gratis bellen
- Ze hanteren voor het bellen een fair-use policy
- Geen KPN-abonnement meer nodig
- 2 tel nrs en twee lijnen, waarvan één je oude KPN-nummer, het telefonie gedeelte is dus redelijk vergelijkbaar met wat KPN gaat bieden.
- Digitale televisie met eredivisie kanaal, Big Brother en nog wat zenders (zal later uitgebreid worden)
- 4Mbit down, 1Mbit up ADSL2+ verbinding
- Vast publiek IP-adres
- Multi-pc wifi modem in bruikleen
- Gratis installatie door monteur

Voor alle specs, kijk hier.
Dit gaat €39,95 per maand kosten (ik kan niet vinden of dit een actietarief is, maar volgens mij niet) en éénmalig €49,95.

Dit is voor sommigen een stuk interessanter dan het 20mbit abo, wanneer je niet geïnteresseerd ben in voetbal en 20mbit niet persé nodig hebt (dit zul je in de praktijk toch bijna nooit zal halen vanwege afstand naar de centrale etc).
Vergeleken met KPN is het voordeliger, omdat je voor hetzelfde geld 4Mb hebt ipv 1600Kb en ook 's avonds gratis bellen standaard (KPN alleen 's nachts/weekend).

Update 20-11
Inmiddels zijn er mensen aangesloten en zoals verwacht zijn er wat opstartprobleempjes. Zo lijkt het bellen met twee lijnen nog niet te werken en is de TV nog niet optimaal.
Wat wel weer een leuke bijkomstigheid is, is het feit dat de ADSL2+ aansluiting vooralsnog niet geknepen is, waardoor sommigen een download van meer dan 12Mbps halen. ssst niet tegen Versatel zeggen ;)

Voorlopige en niet officiële lijst van TV-kanalen:
Ned 1,2,3
ARD, ZDF
Talpa
Big Brother kanalen
Voetbal kanaal (alleen in het weekend een selectie van enkele wedstrijden)
Discovery
Animal Planet
National Geographic Channel

De meeste technische info is gelijk aan het 20Mbit abonnement, waarover al veel uitgebreidere topics lopen:
Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5

Hier nog wat sites over de gebruikte modem:
http://www.coenvandenberg.nl/modem/
Versatel 20MB modem tips & tricks

[ Voor 37% gewijzigd door TheLemon op 29-12-2005 12:00 ]

Verwijderd

Kan je toch beter die bij wanadoo nemen, ben je maar 28,50 euro kwijt en je kunt er gratis mee bellen

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:12:
Kan je toch beter die bij wanadoo nemen, ben je maar 28,50 euro kwijt en je kunt er gratis mee bellen
Helemaal mee eens! Ik vind 40 euro nog veel als je het vergelijkt met Wanadoo en Tiscali. En dan mag je overdag niet eens gratis bellen. Daar snap ik het nut niet zo van, juist overdag zou je zeggen dat het geen moer uitmaakt aangezien de meeste thuisgebruikers dan nog helemaal niet op internet zitten of uberhaupt thuis zijn.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56

backupdevice

No Risk , Full Push

Wat ik belangrijk vind voordat ik dit ga aanschaffen, is of je naar het buitenland kan bellen via teledump of telestunt. Ik heb 2 x gebeld, 1x kreeg ik nee tehoren, de andere keer ja........ :?

Iemand ervaringen hiermee

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:12:
Hier wat nadelen van Wanadoo:

- Je hebt een KPN abonnement nodig, da's minimaal €9,67 extra, dus samen al bijna even duur.
- De upload is lager
- Ik kan niet vinden of Wanadoo een vast ip-adres biedt
- Je kan je huidige telefoonnummer niet behouden
- Die livebox is toch wat mager, geen wifi en geen switch bijvoorbeeld
- Tarief is actietarief voor het eerste jaar, daarna is het 1,45 extra (ik weet het, dat is vrij weinig ;) )

Wie weet welk ADSL-netwerk Wanadoo gebruikt?

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Je krijgt bij dat 4mb versatel pakket ook een selectie van live eredivisie voetbal wedstrijden en 4 kanalen big-brother. En dus natuurlijk ook een decoder, niet dat het veel uitmaakt maar gewoon even om het compleet te maken...

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Niemand dit pakket nog in huis?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Volgens mij is het pas in oktober beschikbaar, iig bij mijn centrale.

Ik vind het ook intressant, alleen ik ben een beetje bang dat versatel dat VoiP niet storingsvrij krijgt de eerste weken ;)

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:39
Ik heb het vorige week aangevraagd, verwachte aansluitdatum 4 november (Zutphen)
Had adsl lite (zonnet/versatel) met KPN belbasis en carrier select voor goedkope bel providers. Ben nu ong. 10 euro p/mnd goedkoper uit en krijg (enkele) eredivisie wedstrijden, een snellere adsl verbinding en een wifi modem extra.
Voor mij dus interesant, wel hopen dat de kinderziekten -die verwacht ik wel- er snel uit zijn.

Versatel heeft naar mijn mening en ervaring wel een redelijke helpdesk en niet te duur. Werd goed en snel geholpen als er eens iets was.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Blue_White_Army schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:02:
Wat ik belangrijk vind voordat ik dit ga aanschaffen, is of je naar het buitenland kan bellen via teledump of telestunt. Ik heb 2 x gebeld, 1x kreeg ik nee tehoren, de andere keer ja........ :?

Iemand ervaringen hiermee
Ga uit van een 'nee', carrier preselect werkt alleen via een telefoonaansluiting van KPN. Als Versatel dit wel aanbiedt zouden ze de eerste van de tig aanbieders naast KPN zijn en zichzelf geen dienst bewijzen door goedkopere concurrenten toe te laten op hun eigen netwerk.

• Shutdown98
Heineken schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:53:
[...]

Ga uit van een 'nee', carrier preselect werkt alleen via een telefoonaansluiting van KPN. Als Versatel dit wel aanbiedt zouden ze de eerste van de tig aanbieders naast KPN zijn en zichzelf geen dienst bewijzen door goedkopere concurrenten toe te laten op hun eigen netwerk.
het is een nee voor wat betreft carrier preselectie, dat kan niet.
Als ik het goed heb bel je via teledump (of een andere stunter voor buitenland bellen) eerst een 0900 nummer, en dat is een service nummer die buiten versatel omgaat :P

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 19:15

Badderbeest

De enige echte

ik had net een medewerker van versatel aan de lijn en die beweerde dat vanaf december een compleet pakket van televisie zenders wordt aangeboden via dit abonnement. ze willen hiermee gaan concureren met kabelboeren. dus in dat geval heb je EN tv EN Internet EN telefoon voor maar 40 euro per maand.

ik vraag me alleen af wat de kwaliteit van deze tv zenders zal zijn.... hij liet me weten dat er 4 mbit is gereserveerd voor je internet en dat de overige 16 mbit wordt gebruikt voor telefonie en televisie... wat is de prognose voor de beeldkwaliteit met deze bandbreedte ? loopt digitale kabeltv niet op 7 mbit ?

De enige echte

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Wel een vreemd verhaal, want volgens mij is deze aansluiting op dit moment ADSL1 en niet 20Mbit ADSL2+. Dan zouden ze aan het eind van het jaar alle aansluitingen moeten upgraden voor hetzelfde geld en waarschijnlijk ook de hardware vervangen.

• hjs
  • Niet online

hjs

Family Compleet is ADSL2+
Tenminste dat zeggen ze overal, en dat zal ook wel nodig zijn voor adsl, tv en telefonie over de lijn.

Enig idee wat voor zenders?

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 12-09-2005 14:05 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Badderbeest schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:27:
ik had net een medewerker van versatel aan de lijn en die beweerde dat vanaf december een compleet pakket van televisie zenders wordt aangeboden via dit abonnement. ze willen hiermee gaan concureren met kabelboeren. dus in dat geval heb je EN tv EN Internet EN telefoon voor maar 40 euro per maand.

ik vraag me alleen af wat de kwaliteit van deze tv zenders zal zijn.... hij liet me weten dat er 4 mbit is gereserveerd voor je internet en dat de overige 16 mbit wordt gebruikt voor telefonie en televisie... wat is de prognose voor de beeldkwaliteit met deze bandbreedte ? loopt digitale kabeltv niet op 7 mbit ?
Bij het 20Mbit abo lever je 4Mb/s in als je tv kijkt, dat zal met het 4Mb/s abo geen probleem zijn als de lijn minimaal 8Mb/s haalt.
De kwaliteit is beter dan kabel, al heb je wel eens heel kort een blokkerig beeld maar 'analoge' dingen als spiegelen en ruis heb ik nog niet gezien.
Bedenk wel dat je met 1 decoder maar 1 zender tegelijk kunt zien, voor gelijktijdig een 2e zender kun je een extra decoder op het modem aansluiten.
Dezelfde zender op 2 plekken bekijken kan natuurlijk wel, maar echt fijn is dat niet ....
Met telefonie heb ik nog geen ervaring, ik houd voorlopig m'n kpn lijntje aan, want als adsl uit valt heb je helemaal niets meer :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

mnee de vriendelijke versatel medewerker had het beslist over 16 mbit voor tv en telefoon + 4 mbit voor adsl totaal 20 mbit dus en dus ook adsl2+ verder had hij het over een "compleet zenderaanbod" om mee te concurreren met de kabelaars en bvb digitenne e.d. dus ik neem aan minimaal alle populaire zenders een stuk of 30 dus misschien meer ?

[ Voor 41% gewijzigd door Badderbeest op 12-09-2005 14:51 ]

De enige echte

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Badderbeest schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:49:
mnee de vriendelijke versatel medewerker had het beslist over 16 mbit voor tv en telefoon + 4 mbit voor adsl totaal 20 mbit dus en dus ook adsl2+ verder had hij het over een "compleet zenderaanbod" om mee te concurreren met de kabelaars en bvb digitenne e.d. dus ik neem aan minimaal alle populaire zenders een stuk of 30 dus misschien meer ?
Dan zit je in het verkeerde topic :+
Versatel heeft kennelijk de rechten binnen van de andere zenders, dat was bij de 1e voetbal aanbieding die ik heb nog niet zo.
Ik vraag me af of het voetbal pakket beperkt blijft tot voetbal en een paar zenders, dan kan ik de kabel nog niet weg doen ....

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

goede topic, maar je leest niet of we begrijpen elkaar niet goed vanaf (ongeveer) december breiden ze het tv aanbod (nu nog voetbal en ned 1,2+3 en wat duits gelöl) uit met meer zenders en kun je dus je kabelboer opzeggen.

Family wordt dus uitgebreider in de nabije toekomst, althans dat wilde die versatel medewerker mij doen geloven.... :Z

De enige echte

• hjs
  • Niet online

hjs

Fijn dat er 20mbit beschikbaar is, maar dat is natuurlijk overbodig veel. Kan die helpdesk meneer makkelijk zeggen dan ;)
Compleet Voetbal, zal precies het zelfde leveren als Compleet Family met dan alleen een adsl verbinding van 20mbit, blijft er 4 mbit over voor TV en Telefonie en dat is dus blijkbaar genoeg (of zal daarom die speedcap erop zitten van ong 15mbit, zoals ik in de andere draad gelezen heb)

Overigens moet je het altijd met een korreltje zout nemen wat iemand van de helpdesk zegt, ze zeggen daar nl wel vaker iets merk je vanzelf als je de Versatel draadjes volgt :D

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

klopt maar wat ik er uit opmaak is dat family als enige wezenlijke verschil met voetbal minder voetbal heeft, en dat ze met family dus ook televee aan willen bieden en met voetbal niet, en als je in de toekomst nou eens 3 televees aan wil sluiten op je ene adsl lijntje met dus 3 decoders (je moet wel anders kun je niet concureren) of wilt opnemen en tv kijken tegelijk dan heb je dus meer dan 4 mbit nodig, meer richting die 16 mbit. Dus ik denk zo dat family net als voetbal adsl2+ is maar dat het pas vanaf december ofzo optimaal benut zal gaan worden net als versatelmans vertelt......

De enige echte

• hjs
  • Niet online

hjs

Volgens mij kun je max 2 decoders aansluiten op je modem.

Ik denk eerder dat ze willen concurreren met digitale tv, dat zit ook achter een decoder (settop box).

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Met dat Versatel Voetbal heb je toch ook geen telefonie? Dat maakt Family interessant.

Verwijderd

Wat houdt een Fair use policy voor het BELLEN in?
Voor internet snap ik het, maar het is toch juist in hun voordeel als ik veel bel???
Of is er een foutje gemaakt door de ts?

• hjs
  • Niet online

hjs

er zijn 2 types voetbal ;)
"Voetbal compleet" incl bellen dus en gewoon "Voetbal"

Bellen is bij de compleet pakketten gratis 's avonds en in het weekend, daarvoor zal die fair use wel gelden dan (die tijdstippen) Voor 5 euro extra kun je trouwens de hele week gratis bellen naar vaste nummers.

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

compleet voetbal heeft net als family ook telefoon, het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat family ook je kabeltv kan vervangen in de toekomst en dat voetbal dit niet gaat aanbieden daarom is je adsl niet vol open zoals bij voetbal anders ga je met 20 mbit downloaden en dan klagen dat je tv gek doet.....

De enige echte

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik denk dat het enige verschil is je voetbal kanaal en je internet snelheid.

Maar de tijd zal het leren :P

Verwijderd

Is er al iemand die deze aansluiting werkend heeft?
Ik heb net gebeld met Versatel en de eerste aansluitingen zouden
opgeleverd zijn.

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:50:
Is er al iemand die deze aansluiting werkend heeft?
Ik heb net gebeld met Versatel en de eerste aansluitingen zouden
opgeleverd zijn.
Goede vraag ik ben ook beniewd.
Ik denk niet dat er veel goedkopere aanbiedingen zijn op dit moment.
Telefoon incl onbeperkt bellen naar vaste nummers, 4mbit adsl en nog wat tv zenders voor 45 euro p/m

Ik heb wanadoo wel gezien, maar die is nauwelijks goedkoper, want daar moet je de kpn nog betalen. Of mis ik nog aanbiedingen?

Verwijderd

Nou als het goed is wordt volgende week bij mij deze aansluiting opgeleverd.
Zal jullie op de hoogte houden van de resultaten.

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 08:37

Zillion01

Obey your screen!

Bij mij wordt maandag het 4mb pakket aangesloten.. ik ben benieuwd.. helaas hadden ze wel al een week van te voren mijn vorige asdl van versatel (family gewoon) afgesloten waardoor ik een week met 56kmodem moet werken :(

telefoon hebben ze weken geleden (ik had bel onbeperkt) al afgesloten, waardoor ik nu moet bellen via 1655 ervoor ( = kpn)

ik hoop maar dat het in een keer goed gaat en ook met bellen... ik vertrouw het nix.. versatel maakte zoveel fouten bij mij in het verleden.. maar goed ik zat er ongewild nog een jaar aan vast en dus contract maar omgezet naar asdl2..

ik las in het 20mb versatel threadje nog wel dat iemand met 4mb dezelfde snelheid kreeg als 20mb... ik hoop maar dat dat bij mij ook zo is :9

heeft iemand al 4mb pakket hier en wat zijn je ervaringen, snelheid etc?

overigens qua tv-zenders schijnt het zo te zijn dat je in de toekomst daar voor moet betalen.. maar dat ze dat nu nog aan op zetten zijn

• hjs
  • Niet online

hjs

Kojak, dat is nu precies de reden dat ik erg twijfel om over te stappen.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Aha, binnenkort dus ervaringen hier. Dat is mooi, want ik moet per 27-11 overstappen. Tegen die tijd heeft KPN waarschijnlijk ook zijn VOIP-service gereed, dan kan ik mooi vergelijken. Met de aankomende snelheidsverhoging van KPN ADSL lite wordt die dan een redelijk alternatief voor Versatel voor mij.

Verwijderd

Ik ben ook van plan om ADSL Family + Telefonie te nemen.
IK zit alleen met een vraag.
Ik heb nu cable
met
2 Mbit/s downstream, 384 Kbit/s upstream

De adsl aansluiting ADSL Family + Telefonie
heeft 20 Mbit/s hoe groot verschil zit dat in de download.

Het hoogste wat ik nu haal is 150 kb.
Via een snelle ftp.

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:42:De adsl aansluiting ADSL Family + Telefonie
heeft 20 Mbit/s hoe groot verschil zit dat in de download.
Family Compleet is 4mbit/1mbit.
is laten we zeggen 450 kb/s downloaden.

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Vandaag is de boel aangesloten bij mij.

Ik woon 755 meter van een telefooncentrale en de Samsung modem is zo'n 12 meter ver aangesloten aan het ISRA-punt in de kelder.. dit omdat er geen electriciteit bij in de buurt was. (ik geloof dat 2 meter wenselijk is door Versatel en anders signaal verlies kan optreden, echter de monteur heeft het modem toch aangesloten op deze manier).

Telefoon : de monteur heeft portering aangevraagd, dat zou 5 dagen moeten duren. Nu moet ik nog via kpn bellen

TV : deed het toen de monteur er was, echter direct nadat ie weg was brandde het lampje ERROR. Rebooten van modem en herstarten decoder hielp niet.. dus maar email gestuurd naar klantenservice. Goed maar die tv kan me toch nix schelen, ik kijk geen voetbal, big brother kan me gestolen worden en de paar tv-zenders die erop staan heb ik al behalve Animal Planet.

Internet : _/-\o_ _/-\o_ yes. Dat werkt als een speer. Download snelheid met test files van 100MB zoals die aan het begin van het 20mb threadje staan : speed begint met 10.000 KB/s en eindigt met 1700 KB/s tot 1600 KB/s. Ik heb het idee als je een grotere file zou downloaden dat de snelheid wel nog (flink?) naar beneden gaat, maar ik weet geen test file van bijv. 500MB met goede bandbreedte.

Nou nu maar hopen dat het ook een stabiele verbinding is.

edit :
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 00:46:
DU-meter is een gratis (tijdelijk) programma wat de doorvoer van je netwerkkaart meet. Het downloadvenster van IE of firefox klopt niet echt, als je 40 seconden wacht met "save to disk" bevestigen, loopt je download schijnbaar met ruim 21.000 kB binnen, omdat 60% al op de achtergrond is gedownload. Ik liet me in het begin ook foppen door windows. Hier, als je ongeveer 40 sec. wacht met "save to disk" klikken. 21.435 kB per sec., nog 1 dikke sec. te gaan:
:
met DU-meter zit ik met de versatel test file op 1,57mB/s download speed. Hmm maar niet te veel over praten hier...

[ Voor 22% gewijzigd door Zillion01 op 24-10-2005 14:29 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Damn dat is 12,5Mbit op zijn traagst, lijkt er inderdaad op dat het dezelfde verbinding is als de 20Mb aansluiting.

Verwijderd

Inderdaad, ik zit 1KM van de centrale af en haal 1.3MegaBYTE per seconde ???

Dit terwijl ik een 4mbit pakket aangevraagd heb?

Ik houd mn mond verder, en blijf graag leechen op 1.3MB per seconde, maar ik snap er geen hol van.

met 4mbit zou je maximaal 470KB/s moeten halen.

En het is ook ECHT die snelheid, voor mensen die denken dat het niet zo is. DU-meter zegt het, en ik had mijn film daadwerkelijk in 400 seconden binnen én werkend.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb het vandaag ook aangevraagd. Over 4-6 weken wordt het opgeleverd. Wat ik wel vreemd vond is dat op de site staat dat het gratis door een monteur wordt geinstalleerd, maar als je verder gaat blijkt dat het 50 euro kost.

Trouwens wel mooi dat het 20mbit blijkt te zijn. Verheug me er nu al op.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

ja laten we hier nou maar niet teveel over kletsen want als dit teveel bekend wordt gaat ervast gecapped worden

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Crisis wat is dit snel! Ik had echter ook dat ik dankzij de overstap een week zonder ADSL zat... weten jullie wel hoe leuk bordspelletjes zijn? Overigens zit ik ook ver over de 4Mbit :X . Die digitale televee is veel beter dan ik verwacht had, eindelijk ook een digitale uitgang voor mijn versterker bij reguliere TV... Dat voetbalkanaal is ook prima, kwaliteit veel beter dan reguliere TV, en niet waar ik bang voor was alleen maar suffe wedstrijden Live... gewoon PSV-Ajax enzo (penalty was echt onterecht). Ik was al niet echt ontevreden over Versatel maar nu ben ik zowaar erg blij met ze! Alleen had die lul alles verkeerd aangesloten zodat ik met de veronderstelling zat dat ik een nieuw nummer had maar ik blijk dus gewoon 2 nummers te hebben, relaxed! Ik vraag me echter af of mijn "oude" nummer wel zo goedkoop is als het nieuwe nummer aangezien deze niet via de Modem gaat maar gewoon via de splitter...

• wcduck
  • Niet online
Kopt het dat er maar 2 UTP aansluitingen op de router zitten? Dat zou wel een beetje jammer zijn.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Klopt op de router zitten maar 2 utp-poorten voor internet, maar je kan er altijd iets aanhangen toch? Het grote nadeel voor ons was dat het modem in de meterkast moest worden geplaatst waar de telefoon het huis binnen kwam en niet bij de computers. Daarom hebben we nu gekozen voor alles draadloos op te pakken zodat we niet met draden door het huis zitten. Werkt perfect alleen via UTP kon ik meer dan 1M downloaden en via wifi slecht 300kb per pc maar snel genoeg en als ik echt wat moet binnenhalen doe ik het wel via de draad.

Festina lente

• wcduck
  • Niet online
Ik had al Versatel ADSL(Familyu). Ik geloof dat ik de oude router mag houden. Deze kan ik vast wel als switch laten fungeren.

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-02 16:30
Ik ben gisteren aangesloten op Family.
Mijn download snelheid ligt meestal net boven 5 Mbit. (in iedergeval meer dan de beloofde 4 ;) )
TV werkt fluitend (alhoewel ik het daar niet voor genomen heb)

Enige probleem is op dit moment telefonie.
Er is een nummer portering aangevraagd (duurt 5 dagen) maar je kunt al via versatel bellen.
Echter als ik dat probeer dan heb ik 9 van de 10 keer een probleem. Dit kan zijn na het bellen gewoon stilte.. (waarschijnlijk geen routering) na het bellen weer de kiestoon (misschien modem) en soms ook eenrichtingverkeer met het gebelde nummer (ook weer routering)

De servicedesk probeert te verkopen dat dit vanwegen de nummerportering is, omdat versatel telefonie interfereerd met het analoge KPN signaal.
Ik heb nog een poging gedaan om uit te leggen dat dit niet kan, maar dit is het script. :(

Hoe dan ook ik hoop dat het beter wordt. :)

Wat is jullie ervaring????????

• hjs
  • Niet online

hjs

@Honesty, lees het 20mbit tips en truuks eens door, wifi kan sneller is een truuk voor geloof ik.
Even goed zoeken zou ik zeggen.

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Tv doet het inmiddels.. zal wel een storing zijn geweest ofzo

Op het Samsung "multi-media" modem op zit idd 4poorten waarvan 2 voor decoders en 2 voor PC.

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:41
Ik heb zojuist ook compleet family aangevraagt (had al family adsl).
Nou vroeg ik me af of het modem en de tv-ontvanger twee apparte kastjes zijn? Ik heb geen behoefte aan voetbal eigenlijk, en heb ook geen trek aan onnodige appartuur onder de tv (staat al genoeg ;)).
edit:
Sorry, heb het al gevonden, twee kastjes inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door J!M!B op 28-10-2005 17:51 ]

• Shutdown98
Ik ben vanavond gebeld door versatel voor een installatie afspraak. 8 november... Ik ben benieuwd...
De posts hierboven klinken veelbelovend.
Heb nu een kpn lite abbo dus zit al aan een extra Hdd te denken... :P
Hoe meten jullie de afstand naar de centrale? Is dat dezelfde als de kpn adsl centrales? in dat geval 350 meter 8)
Maar heeft versatel geen eigen centrale? (Zutphen)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Kojak2001 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:18:
Vandaag is de boel aangesloten bij mij.

Ik woon 755 meter van een telefooncentrale en de Samsung modem is zo'n 12 meter ver aangesloten aan het ISRA-punt in de kelder.. dit omdat er geen electriciteit bij in de buurt was. (ik geloof dat 2 meter wenselijk is door Versatel en anders signaal verlies kan optreden, echter de monteur heeft het modem toch aangesloten op deze manier).
Vraagje, welke installatie bedrijf is bij je geweest?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Mensen die hem al een paar weken hebben nu: Hoe gaat het bellen? Net zo goed als bij een vaste KPN aansluiting of zijn er veel problemen? En het internetten, blijft dat snel gaan?

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

hjs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:47:
@Honesty, lees het 20mbit tips en truuks eens door, wifi kan sneller is een truuk voor geloof ik.
Even goed zoeken zou ik zeggen.
Tnx, Wifi is nog niet zo snel als UTP maar nu haal ik wel de beloofde 500KB/s(en 1MB/s met 2 computers)
Hier is het nu 3 weken aangesloten. Televisie kijken we niet via versatel (we houden niet van BB of voetbal), internet gaat nog steeds goed, snel en stabiel. En telefoon gaat ook goed, zeker twee lijnen bevalt ons goed. Wij zijn nog steeds intens gelukkig met Versatel en dat waren we hiervoor ook al.

Festina lente

Verwijderd

Vandaag aangesloten (8/11/2005).
Werkt prima. 1,5 uur tweetal UTP kabeltjes leggen en klaar was klara.(cable 1). Speedtest leverde net: 1160.9 KByte/sec.

kortom een heel positieve ervaring.

Update:
12/11/2005:
- Sinds dinsdag mijn modem elke dag een keertje moet resetten: geen internetverbinding :'( ;
- Een keertje decoder in error-> resetten :'( ;
- Een keertje niet kunnen bellen / gebeld worden -> resetten :'( ;

Sinds ik dit gisteren gemeld heb bij klantenservice (ik denk niet dat er een oorzakelijk verband is!!) moet ik om de zoveel minuten mijn modem resetten, wanneer ik internet. De helpdesk zou mijn call als "instabiele lijn" doorspelen aan de "2elijns". Die zouden me binnen 2 dagen (geen enkele garantie!) kunnen helpen. 8)7 |:( 8)7 |:(

---- Wordt vervolgd ----

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 08:51 . Reden: problemen...... ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
En klopt het trouwens dat je een vast ip hebt? Zo ja, dan ga ik hem ook bestellen.

• Shutdown98
Gister is de monteur geweest en heeft alles aangesloten. Internet is zeer snel Als ik een 100MB bestand uit het 20mbit topic van versatel download dan is de snelheid 1860 KB/sec! wow! _/-\o_
De tv decoder moest eerst nog updaten, duurde een paar uur, maar daarna deed de tv het prima, beeldkwaliteit is goed, maar mijn sat. is beter.
de telefonie is nu nog doorgeschakeld, maar functioneert. Las trouwens dat je nu bij uitval van internet geen 56k modem meer kunt gebruiken...want dat kan niet bij versatel telefonie. dat is wel shit, dan kan je dus echt niets meer. :'(
wel wat probleempjes met msn aanmelden en mail verzenden... blijkt aan sygate pers. firewall te liggen, als ik die uitzet gaat het wel... da's vreemd, want de config is niet veranderd, alleen een andere internet verbinding... 8)7

overigens heb je een vast ip adres, staat ook in de topic start

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, ja dat weet ik want ik heb de ts zelf gemaakt :P
Maar ik wou het gewoon effe checke.

Verwijderd

Ok.

Ik heb het 4MB/TV/TELEFOON pakket aangevraagd.

prachtig. werd ook mooi gebeld door een lieftallige jongedame voor een afspraak (met de monteur helaas).

16 nov. (tussen 17.00 en 22.00) komen ze de boel aansluiten.

echter hebben ze gisteren(!!!!!) de KPN lijn al om laten hangen.
Met gevolg dat ik 8 dagen zonder inet zit.

Dat hou ik nooit vol.

Is er bekend hoe ik de 'oude' modem instel om toch te verbinden? Of kan dit niet?

Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Valt hier wat te verhalen?

• Shutdown98
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:35:
Ok.

Ik heb het 4MB/TV/TELEFOON pakket aangevraagd.

prachtig. werd ook mooi gebeld door een lieftallige jongedame voor een afspraak (met de monteur helaas).

16 nov. (tussen 17.00 en 22.00) komen ze de boel aansluiten.

echter hebben ze gisteren(!!!!!) de KPN lijn al om laten hangen.
Met gevolg dat ik 8 dagen zonder inet zit.

Dat hou ik nooit vol.

Is er bekend hoe ik de 'oude' modem instel om toch te verbinden? Of kan dit niet?

Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Valt hier wat te verhalen?
Ik heb zelf 4 dagen zonder gezeten... Het was idd wel dramatisch... de router zag een 8Mb adsl verbinding, maar connectie maken ho maar...
ik heb een 56k modempje tijdelijk ingebruik gehad... kon ik in ieder geval mailen...
Succes 8)7

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 09:40
Ik heb sinds gisteren ook dat 4mbit compleet family pakket. Ben er zeer tevreden mee, helemaal na het constateren dat ik met ruim 1,5 mb per sec. kan downloaden. Wel via UTP dan, via Wifi haalde ik maar 500 ofzo. Hoe kan het dat de snelheid zo hoog ligt? Is dit een soort marketingtruuk van Versatel? Eerst volledige snelheid geven en dan cappen op 4mbit, zodat de klant het ultrasnelle gaat missen en een 20mbit abbo gaat afsluiten??

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Nope, de 4mbit verbinding is nu alleen nog op papier, verwacht wel dat de cap soon er weer opgaat....

• ChromeFR
  • Laatst online: 20-01 09:40
Hoe weet je dat? En niet iedereen haalt nu dan 4mbit toch?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik installeer dagelijks versatel, mischien daarom?

• hjs
  • Niet online

hjs

En bij hoeveel procent heb je problemen?
dat er een van de drie dingen dus niet gelijk perfect werkt :)

Verwijderd

Wel leuk dat je een 4mbit abo afsluit en vervolgens met 1500kb/s de boel binnenslurpt.
Bewijst wel dat het op een ADSL 2 lijn zit dat 4mb abo.
Denk derhalve dat het administratief een fout is en je er van moet genieten zo lang het duurt.

Verwijderd

Francis schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:12:
Nope, de 4mbit verbinding is nu alleen nog op papier, verwacht wel dat de cap soon er weer opgaat....
Lijkt me zeer sterk.
Volgens mij is het (zoals mijn reactie hierboven) een administratieve fout.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Nope, het is gewoon een lijn zonder cap.
Ze hebben de meeste verbindingen gecapped op 15mbit totdat alles goed werkt en dan gaan caps erop voor de 4mbit en eraf voor de 20mbit.

Ik denk dat een goede 95% van de installaties die ik uitvoer probleemloos verlopen en werken.

• Shutdown98
heb hier nog steeds een irritant probleem wat is begonnen met de install van versatel. (hiervoor had ik adsl-lite ook via versatel (zonnet)
ik heb een aantal probleempjes:
Als ik nu op msn probeer in te loggen kom ik er niet op...
als ik een mail probeer te versturen die langer is als een half A4 tje verzend ie niet, kleinere wel
en als ik bijvoorbeeld dit topic zoek met de search en ik wil naar de tweede pagina van de resultaten kom ik daar niet.
Het gekke is dat het allemaal wel werkt als ik mijn firewall (sygate personal) op alles toestaan zet. Hetgeen al heel raar is, omdat die probleemloos werkte voordat ik versatel had en ik heb niets aan de config van programmas gedaan.
Maar ok, herinstallatie van sygate en alles opnieuw ingesteld... geen oplossing.
Met msn is het alleen het inloggen, zet ik daarna de firewall weer op normaal, dan werkt het gewoon en kan ik chatten, zie ook dat anderen aanmelden etc.

In de Nat config met virtual servers en port triggering lopen spelen, maar dat haalt niets uit.
mijn upload lijkt ook ok, haal 95 KB/s...
Net even via speedtest.nl een testje gedaan:
firewall aan:
connecties 811 conn/min firewall uit: 870 conn/min
ping: 23 ms firewall uit: 23 ms
upload: 0.5 Kb/s 8)7 firewall uit: 95,5 Kb/s...

iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Shutdown98 op 11-11-2005 22:06 ]

• Shutdown98
schopje...

• wcduck
  • Niet online
Het is hier inmiddels ook aangesloten. Een paar dingen vielen mij erg tegen:
- We hadden een week geen internet
- Het bellen naar de versatel helpdesk heeft mij in totaal zon 4 uur gekost, verdeeld over meerdere dagen. Meestal hing ik na zon 30 min maar op
- Ik bleek zelf een afspraak te moeten maken met de monteur. Hiervoor hadden ze een mailtje gestuurd, wat je uiteraard niet kon ontvangen zonder internet.
- Het telefoonnummer dat je moest bellen om een afspraak te maken bleek een verkeerd nummer te zijn
- Toen ik eenmaal het goede nummer te pakken kreeg moest ik ook hier meerdere keren naar bellen voordat ik geholpen ben(ook na 30 min opgehangen)
- De beloofde twee telefoonlijnen bleken niet als twee lijnen te werken. Je hebt twee nummers om gebeld op te worden, en één nummer om mee te bellen.

Nu werkt internet hier extreem lekker. Ik download af en toe met 1100kb/s sec. Dat wordt een teruggang als ze het cappen. De tv werkt nog brak, vooral de trailers(halve sec beeld, 2 sec stil). Big Brother gaat vloeiend. De beeldkwaliteit ben ik zeer tevreden over.

Tot zover mijn ervaring met Versatel.

• hjs
  • Niet online

hjs

Kun je nu 2 of 3 pc's aansluiten op het modem?
Ik lees altijd overal 2 aansluitingen voor de pc en 2 voor een decoder op het modem.
Nu werd ik net gebeld door Versatel of ik geintresseerd ben in een overstap, en ik vroeg het en hij beweerde dus 3 pc's (hij vroeg het zelfs nog even na).

Ik heb trouwens aangegeven dat ik op de een aanbieding wacht, ik ben denk ik 3 euro p.m goedkoper uit, dus voordat ik die 50 euro terug verdiend heb ;) En ik wacht op de volgende aanbieding omdat Versatel aangaf op 100.000 aansluitingen te willen zitten aan het einde van 2005, nu redden ze dat nooit, dus wie weet met wat ze nog komen om meer mensen over de streep te trekken :P

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 19-11-2005 14:32 ]

• jongetje
  • Nu online
Als je meer pc's wil sluit je er gewoon een switch op aan.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

hjs schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:32:
Kun je nu 2 of 3 pc's aansluiten op het modem?
Ik lees altijd overal 2 aansluitingen voor de pc en 2 voor een decoder op het modem.
Nu werd ik net gebeld door Versatel of ik geintresseerd ben in een overstap, en ik vroeg het en hij beweerde dus 3 pc's (hij vroeg het zelfs nog even na).

Ik heb trouwens aangegeven dat ik op de een aanbieding wacht, ik ben denk ik 3 euro p.m goedkoper uit, dus voordat ik die 50 euro terug verdiend heb ;) En ik wacht op de volgende aanbieding omdat Versatel aangaf op 100.000 aansluitingen te willen zitten aan het einde van 2005, nu redden ze dat nooit, dus wie weet met wat ze nog komen om meer mensen over de streep te trekken :P
2 pc's per modem, dus diegene @ Versatel kan beter zijn verhaal controlleren....

Verwijderd

Hallo,

Mijn 4mb heeft plotseling GEEN ned1,2,3 discovery etc meer.
Hebben jullie daar ook last van? wel voetbal en bigbrother.

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:58:
Hallo,

Mijn 4mb heeft plotseling GEEN ned1,2,3 discovery etc meer.
Hebben jullie daar ook last van? wel voetbal en bigbrother.
lees ff de mededelingen van Versatel. (er is tech. onderhoud)

[ Voor 6% gewijzigd door dolby op 19-11-2005 18:01 ]

Verwijderd

1: Hoe is jullie telefoon-kwaliteit? Mijn 4mb heeft last van pauzes....zeer regelmatig...misschien is 20mvb stabieler?

2: bij de LIDL is er zo een 'beeld/geluid-zender'. Kan ik die gebruiken om op de 2e TV ook voetbal, enz te gaan bekijken? (misschien wel dat beide zenders zelfde kanaal spelen)

http://www.lidl.nl/nl/ind...51121.p.Beeldgeluidzenderhttp://www.lidl.nl/nl/ind...51121.p.Beeldgeluidzender

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

waarom post je in godsnaam bold?????
Telefoon kwaliteit staat los van de snelheid van je abbo, als je telefoon echt zo brak is moet je helpdesk even bellen.
Je kan het proberen met zo'n zender maar die dingen kunnen storen als de ziekte...

enne
geen bold posten, da's lomp.....

• wcduck
  • Niet online
Misschien is het handig in de startpost even het "2 telefoonnummers" gedeelte te vervangen. Je kan maar met 1 nummer bellen, en ook slechts 1 telefoon gebruiken. Het oude nummer wordt domweg doorgeschakeld naar het nieuwe.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Kan iemand dat eerst bevestigen, Francis bijvoorbeeld? Het klinkt een beetje vreemd namelijk, dat je 2 nummers krijgt, waar je eigenlijk helemaal niets mee kan.

Op de site van Versatel staat namelijk dit:
Je behoudt je huidige telefoonnummer van KPN en krijgt bovendien 2 telefoonlijnen waarmee je tegelijkertijd kunt bellen. Je bent dus altijd bereikbaar.
Misschien is er bij jou iets verkeerd aangesloten?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Dat is idd waar ze mee adverteren, echter hou er rekening mee dat het allemaal vrij nieuw is en dat ze wat problemen hebben.....
je kpn nummer komt op poort 1 en als goed is 2de nummer op poort 2, dat maak ik echter nooit mee als installateur omdat het later geregeld wordt....

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
startpost aangepast

Verwijderd

Misschien handig om een beschikbare tv zenderlijst op nemen in de SP?

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Prima, wie weet ze allemaal? (ik heb nog geen Versatel)

• wcduck
  • Niet online
Volgens de monteur verschilde dat per regio. Sommigen hadden al Nederland 1, 2 en 3. Wij kunnen deze nog niet ontvangen.

• Shutdown98
TheLemon schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:41:
Prima, wie weet ze allemaal? (ik heb nog geen Versatel)
In Zutphen is er ned 1,2,3, Talpa, de big brother kanalen.het voetbal kanaal (alleen in het weekend een selectie van enkele wedstrijden) Discovery, Animal planet, National Geografic en de duitse ard en zdf

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Wie weet of er ook nummermelding is bij de telefoon?

• Shutdown98
Nummermelding werkt gewoon :)

Verwijderd

tja, telefonie nog steeds geregeld 'down': de ander verstaat mij niet, ik hem wel...

ben niet zo blij met versatel telefonie...ook tv weer down dit weekend(onderhoud)

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Wij willen dit pakket ook aanschaffen...
alleen wij gebruiken nu 2 pc's hier met draadloos internet. Is het mogelijk om een draadloze router er tussen te stoppen en zo ook de 2e p'te voorzien van versatel internet?

Kan dit met een modem+ router (sitecom adsl homestation)apparaat die wij nu hebben, waarbij dus alleen de router functie gebruikt gaat worden?

Of moet er een nieuwe router komen vanwege adsl2 ?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

modem is tevens draadloze router dus nodig is het niet.

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 16:21

veryip

Nikon D7000 + Glas

TheLemon schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:16:
Kan iemand dat eerst bevestigen, Francis bijvoorbeeld? Het klinkt een beetje vreemd namelijk, dat je 2 nummers krijgt, waar je eigenlijk helemaal niets mee kan.

Op de site van Versatel staat namelijk dit:

[...]

Misschien is er bij jou iets verkeerd aangesloten?
Bij mijn weten heb je 2 verschillende nummers op de tel1 & tel2 aansluiting van je tel. 't is de bedoeling dat de veratelmonteur je oude nummer doorschakeld naar 1 van de 2 nieuwe telefoonnummers totdat dat nummer overgenomen is door versatel... je betaald dan wel tijdelijk de doorschakelkosten via je KPN-abbootje wat dan nog loopt.

Monteur heeft bij mij niets doorgeschakeld. Bel nog 2 weekjes via KPN en als die 't niet meer doet dan zit m'n oude nummer op de tel1 van m'n ADSL-modem-router-geval.

Volgens mij komt het er dan dus op neer dat ik 3 verschillende nummer heb, m'n oude & 2 nieuwe totdat versatel m'n oude nummer heeft overgenomen. Blijf dus mooi nog ff op KPN... zeker omdat Versatel nogal eens storing heeft.

of jij nog KPN-telefoon hebt? => gewoon je tel weer op splitter aansluiten... heb je kiestoon dan werkt de lijn nog; en ff dat doorschakelen uitzetten lijkt me...

Nikon D7000

Verwijderd

Je hebt één ander telefoonnummer, die werkt in eerste instantie op TEL1. Naar dit nummer wordt je KPN nummer doorgeschakeld. Na de nummerportering werkt je oude nummer op TEL1 en dat andere nummer op TEL2.

Bij mij duurde het 5 dagen tussen de portering en het moment dat het nummer op TEL1 werkte, in de tussentijd was ik onbereikbaar... :(

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Hebbes, vanmiddag aangesloten. Volgens de monteur is je modem qua functionaliteit flink beperkt door Versatel. Weet iemand hoe je toch bij de functies kan komen? Ik wil bijv. de DHCP uitzetten, want dat draait al op mijn W2K3-server.

Verwijderd

Weet iemand of deze twee telefoonnummers ook allebei apart gespecificeerd worden op de telefoonrekening? ik woon in een studentenhuis en een huisgenoot van mij gebruikt de tweede telefoonlijn.

:)

versatel 20mb + voetbal + telefonie compleet

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Voor het 20mb abonnement is volgens mij een ander topic.

Hier op GoT niemand die mijn bovenstaande vraag kan beantwoorden ? 8)7

• hjs
  • Niet online

hjs

Online is toch ook je rekening overzicht te bekijken bij versatel?
kun je toch vast wel selecteren op telefoon nr?

Persoonlijk ben ik nog steeds erg aan het twijfelen over de overstap. (heb nu de gewone versatel familie incl onbeperkt bellen voor 30 euro p/m)
De voetbal decoder doet me helemaal niks, dus voor 3 euro goedkoper in de maand overstappen naar sneller internet en bellen via VoiP, ik weet het nog niet. Voordat ik die overstap kosten eruit heb ben je ruim een jaar verder en als er iets mis gaat bij Versatel kun je niks meer.

Toch maar eens op zoek naar een ander leuk aanbod met redelijk snelle ADSL incl bellen en dan een bel-budget abbo van de KPN (kun je altijd nog bellen als het nodig mocht zijn). Is het alleen weer jammer van de zon mailadressen die we nu al jaren gebruiken.

Dat je modem zo beperkt is door Versatel vindt ik trouwens ook wel een minpuntje.

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 27-12-2005 12:07 . Reden: modembeperking toegevoegd ]

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:37:
Weet iemand of deze twee telefoonnummers ook allebei apart gespecificeerd worden op de telefoonrekening? ik woon in een studentenhuis en een huisgenoot van mij gebruikt de tweede telefoonlijn.

:)

versatel 20mb + voetbal + telefonie compleet
Je kan bij rekening online duidelijk zien van welk nummer gebeld is. Geen probleem dus om onderscheid te maken tussen je huisgenoot en jou.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

TheLemon schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:11:
Hebbes, vanmiddag aangesloten. Volgens de monteur is je modem qua functionaliteit flink beperkt door Versatel. Weet iemand hoe je toch bij de functies kan komen? Ik wil bijv. de DHCP uitzetten, want dat draait al op mijn W2K3-server.
Die kan je niet uit zetten, wel kun je start en eindadres gelijk aan elkaar maken waardoor je een vast IP krijgt voor 1 pc.
Voordeel en eigenlijk ook nadeel is dat je door de dhcp ook dns e.d. niet apart kan instellen :/

Verwijderd

bij mij werkt telefonie 100% perfect, via Versatel 20mb
alleen eerste dag had ik een probleem, maar na 1,5 maand gebruik heel tevreden!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Wij hebben sinds 12:30 ook het Compleet pakket.

Aansluiting ging prima. Goed geïnformeerd door Versatel, duidelijke afspraken en die ook nagekomen.

Bellen gaat goed. Alles komt binnen via het oude nummer (doorgepatched neem ik aan) en als we uitbellen gaat het via een ander nummer. Hoe dat zit snap ik nog niet maar vind ik niet interessant ook.

Internetten gaat ook goed. Zelfs draadloos wat bijzonder is want bij ons staat de pc op de 2de verd. en ik heb nog met geen enkel AP meegemaakt dat die de zolder haalde (kalkzandsteen, beton, ijzer.. ellendige bunker!). Nu dus wel.

TV is ook oké. Ik ben blij met de extra zenders (Ned 1,2 & 3, Talpa, Big Brother zenders, Discovery & Nat. Geographic). We hebben ook (nog) TV van KPN maar dat zuigt bij ons, weer vanwege de constructie van onze bunker.. eeh.. huis 8)

Kortom, ik ben best content tot nog toe. Oh ja, de verbinding staat nog open op 8Mbit. Best :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben blij dat ze nu alle kanalen hebben omgezet!
Ned1,2,3, rtl4,5, sbs6, net5, bbc's, veronica, rtl7, cartoon network, de hele mikmak.
Ze staan alleen niet in je menu, maar je moet gewoon zappen met de P knoppen op de afstandsbediening. Dan kom je er vanzelf. Ben benieuwd hoe lang dat zo blijft (bij abo inbegrepen) of dat je daarvoor een speciaal abo'tje moet nemen.

kriebel

Verwijderd

TheRitz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:42:
Wij hebben sinds 12:30 ook het Compleet pakket.

Aansluiting ging prima. Goed geïnformeerd door Versatel, duidelijke afspraken en die ook nagekomen.

Bellen gaat goed. Alles komt binnen via het oude nummer (doorgepatched neem ik aan) en als we uitbellen gaat het via een ander nummer. Hoe dat zit snap ik nog niet maar vind ik niet interessant ook.

Internetten gaat ook goed. Zelfs draadloos wat bijzonder is want bij ons staat de pc op de 2de verd. en ik heb nog met geen enkel AP meegemaakt dat die de zolder haalde (kalkzandsteen, beton, ijzer.. ellendige bunker!). Nu dus wel.

TV is ook oké. Ik ben blij met de extra zenders (Ned 1,2 & 3, Talpa, Big Brother zenders, Discovery & Nat. Geographic). We hebben ook (nog) TV van KPN maar dat zuigt bij ons, weer vanwege de constructie van onze bunker.. eeh.. huis 8)

Kortom, ik ben best content tot nog toe. Oh ja, de verbinding staat nog open op 8Mbit. Best :)
De verbinding staat nog op 8Mbit? Interessant. Een vriend van me die versatel al wat langer heeft, is zo'n 14 dagen geleden teruggezet naar 4mbit. Hij had daarvoor ~8mbit.

Hier wordt het morgen aangesloten. hopelijk snapt de monteur ( en mijn moeder ;) ) hoe ik het hebben wil. Lastig als je zelf niet thuis bent.

edit: ik moet geen 13 Februari lezen als er Januari staat :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 21:42 ]

Pagina: 1 2 Laatste