Toon posts:

is er een alternatief voor cool'n'quiet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma die mijn amd 2500+ mobile, nu dus op 3800+, een lagere fsb kan geven wanneer mijn screensaver aan gaat. Het is met meerdere programma's mogelijk de fsb vanuit windows te verlagen (en verhogen natuurlijk ;)), maar ik wil dat dit automatisch in combinatie met mijn screensaver gaat.

De reden is het feit dat ik me kan herinneren dat wanneer je je proc overclocked, het vermogen van de prog gigantisch stijgt. Nu blijft de temp van mijn proc acceptabel, maar de hoeveelheid warmte die hij mijn kamer in blaast niet. Het is haast een kachel geworden. Weet iemand hier een programma voor? of misschien is dit heel simpel in c of iets dergelijks te programmeren?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. CpuIdle misschien??

Ik geef mezelf even antwoord omdat ik mezelf te stom vind dat ik dat niet heb kunnen vinden. >:)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Cool N Quiet is alleen voor het Athlon64 platform :)

Met WCPRedit moet je de HALT bit ook om kunnen zetten. CPUidle doet precies hetzelfde maar dan gegoten in een grafische vorm. Kan me nog herinneren dat er ook een proggie genaamd Waterfall bestond e.d.

CPUidle heb ik zelf ook gebruikt, met succes! Scheelde rond de 5 a 10graden in idle :D

Instagram / YouTube

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met speedfan kun je wel zulk soort dingen instellen. Ik weet niet of het ook bij screensaver kan, maar wel als je cpu gebruik 1% oid is dat ie terugklokt.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben idd nog even verder op zoek gegaan, en erachter gekomen dat de halt functie al in mijn moederbord zit, onder de naam cpu-disconnect (nf7-s). Deze stond al aan dus de software cooling progjes maakten geen verschil.

Maar nu vroeg ik me verder af, is het ook mogelijk om niet alleen de cpu een halt functie te sturen, maar gewoon de fsb automatisch op 50 mhz (of misschien wel 1mhz) te zetten? Je kan dit toch aanpassen in windows, dan moet dit toch ook via de screensaver kunnen?

Volgens mij heeft MSI hier de functie D.O.T. voor en Gigabyte de functie C.I.A.
Nu nog iets voor abit.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 01:43
zit het HALT commando tegenwoordig niet gewoon in WXP zelf? weet nog wel dat je vroegah voor win98 progjes had zoals Waterfall, CPUidle en Rain.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Probeer deze eens ... meuktracker: RightMark CPU Clock Utility 1.5

ik gerbuik het ook voor een mobile werkt prima, je kan alleen niet je stroomverbruik beinvloeden. Wel je speed dus ook je temps.

Verwijderd

Topicstarter
hoi raziel,
dit is super, maar ik heb wel de volgende vraag,
als ik het voltage gelijk laat staan, en de fsb verlaag, wordt hij dan wel koeler??

en ten tweede, ik heb erg veel moeite met alle settings, en de site + forum hebben geen duidelijke tutorials.. weet jij misschien nog een aantal settings?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 16:51 ]

Pagina: 1