Toon posts:

HTT bus wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
-MSI neo2(04012/met korea chip)
-AMD64 3000+ winchester
-Coolermaster extremepower 380 ( goede readings op alle voltlijnen)
-Muskin level2 4400 (TCCD op brainpower pcb)
-X800 Pro agp
-dvd rw
-2 fans

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb net speciaal geheugen gekocht om mijn computer te overclocken, en om 1:1 te kunnen lopen.
Ik draai nu HTT mp op 4 en 9x250 1;1 zonder problemen, met geheugen op 2,5,-3,3,5
Nou kan ik mn HTT-bus niet hoger dan 250 krijgen, ook als ik de HTT multiplayer op 3 zet krijg ik m
niet er boven.
253 doet ie net maar niet voor lang, bij 260 boot ie wel maar als ie windows gaat laden krijg ik een zwart scherm.Het geheugen kan sneller want zelfs als ik devider op 166 zet trekt ie 260 niet.

Is dit een moederboord of processor probleem (of iets anders miss voeding) en hoe kan ik dit checken??

alvast bedankt

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Multiplier van de CPU verlagen (geen halve gebruiken dan klopt je geheugensnelheid niet meer)
Meer volt aan CPU/Moederboord geven.

Standaard OC vraag, had je beter in het AMD64 OC topic kunnen posten denk ik. :)

[Updated spec's]

Verwijderd

Topicstarter
Gaming247 schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:22:
Multiplier van de CPU verlagen (geen halve gebruiken dan klopt je geheugensnelheid niet meer)
Meer volt aan CPU/Moederboord geven.

Standaard OC vraag, had je beter in het AMD64 OC topic kunnen posten denk ik. :)
Ik heb voltage vehoogt naar 1,50 wat genoeg moet zijn, iedereen die ik ben tegen gekomen met zelfde processor heeft een hoge bus 280/290 met gewoon de mp op 9X.
Dan moet ik een hele hoge bus snelheid halen om een bettje te overclocken, 8x300 is maar 2400.
Volgens mij werkt dat helemaal niet imho.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 15:01

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Even tussendoor: heb je toevallig SATA HHDs??

Zo ja ken ik een paar mensen die daar veel problemen mee hadden bij het overklokken.
Als je de bus omhoog gooit gaan ook de SATA poorten mee en dat kunnen ze niet goed hebben.

Er staat heel wat info over in het MSI Neo2 topic hierover.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
Carp_Hunter schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:15:
Even tussendoor: heb je toevallig SATA HHDs??

Zo ja ken ik een paar mensen die daar veel problemen mee hadden bij het overklokken.
Als je de bus omhoog gooit gaan ook de SATA poorten mee en dat kunnen ze niet goed hebben.

Er staat heel wat info over in het MSI Neo2 topic hierover.
ik heb er eentje ,maar wel op 3+4 port want daar zit een pci lock op.
Ik denk dat je dat bedoelt of nie?

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
wat zijn je temperaturen van cpu en chipset? en heb je het voltage van je geheugen ook al hoger gezet?En ik zou ook een fan op je geheugen zetten als ik jou was.en mischien dat je het geheugen eerst moet laten inbranden voordat ie hoger wil.

en als dit niet helpt zou ik toch is gaan kijken naar je voeding ff van iemand anders een zwaardere voeding lenen en als ie dan nog niet hoger wil dan kan je processor gewoon niet hoger.

[ Voor 29% gewijzigd door Jazekerrrrr op 06-09-2005 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazekerrrrr schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:21:
wat zijn je temperaturen van cpu en chipset? en heb je het voltage van je geheugen ook al hoger gezet?En ik zou ook een fan op je geheugen zetten als ik jou was.en mischien dat je het geheugen eerst moet laten inbranden voordat ie hoger wil.

en als dit niet helpt zou ik toch is gaan kijken naar je voeding ff van iemand anders een zwaardere voeding lenen en als ie dan nog niet hoger wil dan kan je processor gewoon niet hoger.
geheugen zit wel goed is tccd hebben niet veel voltage nodig.
Is misschien idd voeding, geeft wel goede volt lijn readings maar kan maar 16a geven op 12+ v.
Pagina: 1