Ik heb een probleem betreffende een instabiele internet verbinding. Ik ben via een wirelessverbinding aangesloten op de Wanadoo Livebox van de benedenburen (in overleg, ik betaal de helft mee). Het internet is regelmatig traag en na verloop van tijd (paar minuten) wil een pagina gewoon niet laden. Af en toe geeft Firefox zelfs een time-out weer, andere keren laad hij gewoon traag. Meestal is gaat het daarna weer een paar minuten goed.
Ik ben in het bezit van een PowerMac en als ik in de terminal ping naar de Livebox krijg ik het volgende resultaat:
Om het verhaal nog gekker te maken: ik zat eerst aangesloten op de Livebox van de andere buurman, die gaat verhuizen dus mijn internet is ook verhuisd. Daar had ik hetzelfde probleem met de livebox. Voorheen had deze buurman een Alcatel Speedtouch en ook hierbij had ik hetzelfde probleem, de router was hierbij overigens wel in gebruik als router. De Mac heb ik sinds februari, voor die tijd draaide ik SuSe Linux op een pc met dezelfde apparatuur en had ik dezelfde problemen.
Wat nog opvallend is: de livebox van deze buurman moest iedere dag één keer gereset worden, het internet deed het niet meer en hij kon ook niet meer bellen. Gisteren vertelde hij dat dat probleem weg is sinds ik bij de benedenbuurman internet.
Zelf kan ik weinig vinden over DUP. Beter gezegd, via google blijkt alleen dat er meer problemen zijn hiermee. Oplossingen worden niet gegeven, men zegt alleen dat je een groot probleem hebt
Een interessante pagina die ik tegenkwam via google maakte mijn verwarring eigenlijk alleen groter. Hier word gesuggereerd dat je je OS X firewall moet uitschakelen. Ik heb in het geheel geen firewall draaien en dit kan het probleem dan ook niet veroorzaken bij mij. Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed zit in de SMC 2671W client (de router heeft een andere functie gekregen, het modem is veranderd en de computer) maar wat?
Ik ben in het bezit van een PowerMac en als ik in de terminal ping naar de Livebox krijg ik het volgende resultaat:
De uitleg van ping geeft dit aan:64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=46 ttl=254 time=6.47 ms
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=46 ttl=254 time=10.435 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=46 ttl=254 time=15.637 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=46 ttl=254 time=31.391 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=47 ttl=254 time=3.474 ms
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=47 ttl=254 time=4.466 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=47 ttl=254 time=6.038 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=47 ttl=254 time=9.006 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=47 ttl=254 time=13.973 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.5.1: icmp_seq=47 ttl=254 time=15.889 ms (DUP!)
De wireless verbinding loopt via een SMC 2671W client (externe WLAN adapter die via ethernet aan de Mac hangt) en een Wanadoo Livebox met een SMC router (2804WBR v.2) erachter. In alles is de meest recente firmware aanwezig en gereset naar fabriekswaarden. De SMC router routert niet, maar fungeert alleen als switch met draadloze connectie. Op de verbinding is 128bits encryptie in gebruik en beveiliging door middel van MAC adressen. Ik ben er zeker van dat niemand anders van de verbinding gebruik maakt, een vriend heeft laatst met zijn PDA geprobeerd verbinding te maken. Dat lukte niet.DUPLICATE AND DAMAGED PACKETS
Ping will report duplicate and damaged packets. Duplicate packets should
never occur, and seem to be caused by inappropriate link-level retrans-
missions. Duplicates may occur in many situations and are rarely (if
ever) a good sign, although the presence of low levels of duplicates may
not always be cause for alarm.
Damaged packets are obviously serious cause for alarm and often indicate
broken hardware somewhere in the ping packet's path (in the network or in
the hosts).
Om het verhaal nog gekker te maken: ik zat eerst aangesloten op de Livebox van de andere buurman, die gaat verhuizen dus mijn internet is ook verhuisd. Daar had ik hetzelfde probleem met de livebox. Voorheen had deze buurman een Alcatel Speedtouch en ook hierbij had ik hetzelfde probleem, de router was hierbij overigens wel in gebruik als router. De Mac heb ik sinds februari, voor die tijd draaide ik SuSe Linux op een pc met dezelfde apparatuur en had ik dezelfde problemen.
Wat nog opvallend is: de livebox van deze buurman moest iedere dag één keer gereset worden, het internet deed het niet meer en hij kon ook niet meer bellen. Gisteren vertelde hij dat dat probleem weg is sinds ik bij de benedenbuurman internet.
Zelf kan ik weinig vinden over DUP. Beter gezegd, via google blijkt alleen dat er meer problemen zijn hiermee. Oplossingen worden niet gegeven, men zegt alleen dat je een groot probleem hebt
Een interessante pagina die ik tegenkwam via google maakte mijn verwarring eigenlijk alleen groter. Hier word gesuggereerd dat je je OS X firewall moet uitschakelen. Ik heb in het geheel geen firewall draaien en dit kan het probleem dan ook niet veroorzaken bij mij. Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed zit in de SMC 2671W client (de router heeft een andere functie gekregen, het modem is veranderd en de computer) maar wat?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini