Een leuk multimedia systeem voor de hele familie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:07
Mijn oom heeft mij gevraagd een systeem voor hem samen te stellen. Hij wil dat hij er Word en DVD's op af kan spelen en de kinderen er goed games op kunnen spelen. Zijn budget is maximaal 1200 euro, met assemblage en windows XP voorgeinstalleerd. Hij wil het graag wel bij een zaak kopen, want dat vind hij gemakkelijk voor de garatie van de producten. Hij moet nauwelijks hoorbaar zijn, en hij wil wel kwaliteit's onderdelen erin hebben voor meer betrouwbaarheid.

Nou toen ben ik gaan surfen en heb ik dit systeem bij azerty samengesteld, geef zoveel mogelijk suggesties. Want daar wordt dit systeem alleen maar beter van ;)

Athlon 64 Venice 3000+ 1,80 GHz Socket 939 € 116,-
Zalman CNPS7000B-AlCu € 28 ,-
Asus A8N-E nVidia nForce4 Ultra € 92,-
Zalman ZM-NB47J Northbridge Heatsink € 3,-
TwinMos Matched pair (2x 512 MB) 1 GB 2,5 PC3200, 400 MHz €95,-
Sapphire ATI Radeon X800 GT PCI Express x16 256 MB ATi Radeon X800 GT DDR3 € 148,-
Samsung Spinpoint 200 GB 7.200 rpm 8 MB SATA II € 96,-
Casetek CS-1016 Zwart € 31,-
Huntkey LW-6350H ATX 350 Watt € 23,- = Die wordt het niet meer dus
NEC ND-3540 ATAPI/E-IDE Zwart OEM € 42,-
3,5 diskettestation 1,44 MB 34 pins ATA Zwart € 7,-
Logitech Cordless Desktop Rechargable Zwart € 44,01
Microsoft Windows XP Home Edition NL OEM € 88,-
AG Neovo F-417 250 cd/m2 Zwart 12 msec 17 inch € 217,-

Nexus Technology 80MM Case Fan 20,2 CFM 17,6 dB(A) casefan €6

En nog voor het in elkaar zetten en de windows installatie 70,-
En een totaal van 1100 euro
Heb je nog tips, of wat erop aan merken, post het maar!
En hoe zit dat trouwens nog met die voeding, moet ik daar zo'n convertertje bijnemen of niet?

[ Voor 15% gewijzigd door gyjo op 05-09-2005 23:07 . Reden: Het systeem nog net effe beter maken >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Misschien nog een paar stille (nexus bijv.) koelers om de warmte uit je kast weg te voeren..

Ow en een stille zalman koeler voor op je videokaart, die kleine koelertjes maken vaak een behoorlijk irritant geluid. En een cardreader is ook altijd handig.

En misschien die voeding omruilen voor een targan? Ik heb geen ervaring met de geluidsproductie van de huntkey, maar weet wel dat bijv. targan erg goede en stille voedingen maakt..

Edit:
Sorry LuukNouwen, ik dacht daar ook net aan :D

[ Voor 74% gewijzigd door KC_Kaas op 05-09-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:14
Zet svp een andere voeding in!

Een Huntkey is goedkoop en stil, maar alles behalve stabiel. Bovendien hebben die dingen een rendement van 55-65%, terwijl een a-merk voeding >75%. Ga voor een Tagan, Enermax, Zalman, Coolermaster, oid.

Je behuizing is ook niet bijzonder. Waarom neem je geen Aopen kast? Die zijn goedkoop en dan heb je direct een redelijk / goede voeding. Let er wel op dat je een versie krijgt met minstens 350W.

KC_Kaas, je bent vergeven hoor :)

[ Voor 39% gewijzigd door L.N. op 05-09-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
tja ik denk dat t redelijk compleet is, maar persoonlijk ben ik niet zo'n fan van asus, maar dat hoeft niets te betekenen. Allehoewel t hier wel een aantal keer zonder duidelijke reden dood gegaan is. Wel altijd een nieuw spul gekregen na garantie, maarja dan ben je t toch 8 weken kwijt bij asus.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:03
gyjo schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:41:
Serial ATA Data Kabel 45 cm 45 cm € 3,-
Normaal krijg je er daar minimum 1 van bij jouw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
En misschien is een leuk boxen setje ook wel handig bij een multimedia systeem, 5.1 is wel prijzig maar zeker leuk bij het kijken van DVD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
he,

Die huntkey doe ik nu niet meer, maar nu zie ik 4 andere voedingen welke van de twee zouden jullie kiezen
Tagan TG330-U01 ATX 330 Watt € 45,99 = persoonlijke voorkeur, maar is 330 watt voldoende
Zalman ZM300B-APS ATX 300 Watt € 44,99
Cooler Master RS-380-PMSP eXtreme Power ATX 380 Watt € 29,-= lekker goedkoop en veel vermogen
Asus A-36H met PPFC ATX 360 Watt € 39,- = beetje een midden mooitje, maar kan Asus ook goede voedingen maken?
Volgenmij heeft hij nog een 5.1. staan maar ik zal het hem eens vragen

[ Voor 8% gewijzigd door gyjo op 05-09-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:14
Laagvliegerke schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:55:
[...]
Normaal krijg je er daar minimum 1 van bij jouw moederbord.
Dat klopt, maar bij de specs op de asus-site staat:

4 x SATA voedingskabel
2 x 2-poorts SATA voedingskabel

Ik neem aan dat het 2 voedingskabels zijn en 4 datakabels en dat het dus ene fout op de site is. Voor 3 euro zou ik hem ook wel erbij bestellen. Het is heel vervelend als je dat ding vergeet en je gaat de pc in elkaar zetten...
gyjo schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:57:
he,

Die huntkey doe ik nu niet meer, maar nu zie ik 4 andere voedingen welke van de twee zouden jullie kiezen
Tagan TG330-U01 ATX 330 Watt € 45,99 = persoonlijke voorkeur, maar is 330 watt voldoende
Zalman ZM300B-APS ATX 300 Watt € 44,99
Cooler Master RS-380-PMSP eXtreme Power ATX 380 Watt € 29,-= lekker goedkoop en veel vermogen
Asus A-36H met PPFC ATX 360 Watt € 39,- = beetje een midden mooitje, maar kan Asus ook goede voedingen maken?
Volgenmij heeft hij nog een 5.1. staan maar ik zal het hem eens vragen
Volgens mij zijn het allemaal wel goede voedingen, behalve de Asus. Die ken ik niet, maar kan best goed zijn. Ik heb zelf de Coolermaster, maar dan de 460W versie: een goede en stabiele voeding. Als de voeding stil moet zijn, let er dan op dat de voeding een 12 cm fan heeft. Je moet wel nog 1 of 2 casefan's nemen, anders wordt je systeem te warm....

[ Voor 50% gewijzigd door L.N. op 05-09-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet de Arctic Silentium T2 450 Watt, Zilver voor €82 ?
Voor een paar tientjes meer heb je een heerlijke stille kast inclusief een krachtige 450W voeding.

http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Laatst online: 03-03 10:55
hmm nog even over die huntkey. Had zelf ergens gelezen op GoT dat hij juist erg goed was... Heb hem zelf ook en vind hem goed genoeg, maarja ik had eerst mijn systeem draaiende met een sweex300watt voeding.

systeem;

athlon64 Winchester 3200
MSI K8T Neo2
Geforce 6600GT
Twinmos 512 MB (nog steeds geld nodig voor nog een reepje :+ na een half jaar..)
Nec 3500
Maxtor 60 Gb

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:16:
Waarom niet de Arctic Silentium T2 450 Watt, Zilver voor €82 ?
Voor een paar tientjes meer heb je een heerlijke stille kast inclusief een krachtige 450W voeding.

http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=12
Ik heb ervaring met die kast, en hij valt erg tegen. (naar mijn mening)
Hij is zeker niet stil (je hoort hem behoorlijk ruisen) en ik vindt de afwerking van de kast maar matig, zeker als je hem vergelijkt met antec en coolermaster (bijvoorbeeld hoe het deurtje aanvoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Asus voeding, alleen een 450 watter.. Die is in iedergeval stil door de 120mm blue led fan! :) Ook goeie voltages, 5.01 volt op de 5v dus lijkt me prima.. Alle andere voltages zijn ook iets hoger dan ze moeten zijn. Tevens heeft de 450 watter een dual rail system op de 12v. Ik weet niet of de 360 watter dat ook heeft. Dit is de http://www.azerty.nl/default.jsp 450 watter.. Misschien wat duur maar heb jje wel een prima voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
He ik ga na wat lezen over de tagan toch voor die.
Tagan TG330-U01 ATX 330 Watt € 45,99
maar even over het besturings systeem, is er ook een nederlandse versie van windows xp 64 bit?
Want bij azerty zie ik alleen een engelse versie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:57
Nee, die is er niet. Ik zou dan toch voor de 32-bit versie gaan, weet je in ieder geval zeker dat alles standaard werkt. Als ze b.v. binnenkort een Logitech webcam halen, dan hebben ze met 64-bit een probleem aangezien er daar nog geen drivers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op kasten gebied zou ik persoonlijk voor een Antec Sonata (evt de IIe versie) gaan. Zit meteen een dikke voeding in die stil is, hele kast is van lekker zwaar metaal, en is fluisterstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
tsja ik ga het toch gewoon zeggen.

Ik denk dat voor jou Oom zo'n lidl of aldi pc perfect is. de prijs is iig goed en het systeem is al helemaal voldoende als ik jou zo hoor. Kwa stilte zijn die pc's ook perfect.

Misschien toch een idee om naar te kijken? ik geloof dat ze deze week of volgende week bij de lidl weer zon pc hadden.

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/NL.05_F2847/$file/05_F2847_b.jpg

offtopic:
* De multifunctionele PC: Ultra AN 64 3400+
* TARGA® introduceert met deze Ultra-Performance- Home-Entertainment-System nieuwe maatstaven.
* Met de volledig uitgeruste TARGA® Ultra AN 64 3400+ heeft u zo goed als onbegrenste mogelijkheden! Beste vermogen in zijn soort, ultra-realistische grafische effecten, een niet te evenaren uitrusting: de nVidia® GeForce™ 6645 grafische processor is het krachtpakket voor actuele topgames. Dankzij de nVidia® ForceWare™ driver is hij ook nog consequent betrouwbaar. Digitale videorecorder, time-shifting, TV-kijken op PC, radio beluisteren en genieten van DVD –video’s met acht-kanalen sound – alles is mogelijk – en bovendien gemakkelijk te bedienen met de afstandsbediening

* 16x DVD Multinorm brander, schrijft tot 8,5 GB op één DVD
* 1 x Toshiba® DVD-ROM: 16x DVD, 48x CD-ROM, 1 x Toshiba® Multinorm Layer: 16x DVD+R, 16x DVD-R, 4x DVD+/-RW, 5x DVD+R Dual Layer, 48x CD-R, 24x CD-RW, 48x CD-ROM (read), 16x DVD-ROM (read), 2x DVD-RAM (read)
* high-End uitrusting:
* 9-in-1 geheugenkaartenlezer leest en schrijft gegevens van 14 verschillende mediatypes
* aansluitingen: 8x USB 2.0 + 3x Firewire
* WLAN 54Mbit/s IEEE 802.11 g
* gigantisch software-pakket
*
* processor
* AMD® Athlon™ 64 3400+ met Hypertransport en Quantispeed, sokkel 939, EKL super Silent-Cooler
* Grafische kaart
GeForce 6645 Targa® High-Speed Edition grafische kaart met Silent-Pipe, 128 MB, Microsoft® DirectX® 9.0, Double Monitoring, PCI Express! De componentenuitgang maakt de aansluiting van moderne toestellen zoals LCD-TV, beamer met HDTV ondersteuning mogelijk. Dankzij het passieve koelingssysteem werkt de kaart volledig geruisloos. Een ultra-realistische spelbelevenis in actuele topgames wordt gegarandeerd dankzij omvangrijke effectmogelijkheden en het beste vermogen in zijn soort.
* internettelefonie
* wereldwijd goedkoop telefoneren incl. webcam en stereo-koptelefoon met microfoon
* DVB-T
* TV-kijken en radio beluisteren met de beste kwaliteit – waar u maar wilt! De Targa® Ultra AN64 3400+ kan niet alleen de traditionele analoge TV en AM/FM stereo radio ontvangen, hij is ook uitgerust voor de toekomst. Met de bijgeleverde Software Power Cinema 4.0** verandert u uw Targa PC in een compleet en digitaal entertainmentcentrum voor thuis.
* Software
* Microsoft® Windows® XP Home
* Microsoft® Works Suite 2005 Setup OEM bestaat uit:
* Word 2002
* Works 8.0
* Works Clipart
* Encarta encyclopedie Winkler
* Photo Premium 10!
* AutoRoute 2005 installation
* Pinnacle Studio 9 SE OEM: videomontage software
* NERO 6 OEM Suite
* SIPPS OEM: internettelefonie software
* Cyberlink Power Cinema 4 OEM
* eTrust AntiVirus 7 OEM
* Alle meegeleverde programma's zijn OEM-versies, die enkel in combinatie met een gekocht PC-systeem mogen worden gebruikt. OEM-versies kunnen inhoudelijk en uiterlijk van de originele versies afwijken.

* Bluetooth
* Communicatie & aansluitingen
* 9-in-1 geheugenkaartenlezer
* analoge modem 56 K (V.90), 10/100/1000 MBit Ethernet, Wireless-LAN-USB-stick Bluetooth USB- stick, webcam en stereo-koptelefoon met microfoon.
* aansluitingen voor:
* 1x Composite-IN, 1x S-Video-IN analoog, 1x FireWire IEEE 1394 * 2x USB 2.0, 1x Audio-IN, 1x Line-OUT, 1x Mic-IN
* aansluitingen achter:
* 1x PS/2 keyboard, 1x PS/2 Muis , 6x USB 2.0 (1.1 compatibel),
* 1x RJ45 (gigabit-LAN), 1x serieel, 1x parallel, 4x Audio-OUT (AC'97 8-channel), 1x SPDIF-OUT, 1x SPDIF-IN, 1x Line-IN, 1x Mic, 1x VGA, 1x DVI-I, 1x Composite-OUT, 1x S-Video Out, 1x Components-OUT, 2x Firewire IEEE 1394, 1x DVB-T & analoog ,TV antenne, 1x FM antenne

* Inclusief uitgebreid accessoirespakket:
* draadloos toetsenbord & optische herlaadbare draadloze muis
* stereo-koptelefoon met microfoon
* webcam
* wireless-LAN USB-stick
* Bluetooth USB-stick
* stereo luidsprekers
* infrarood afstandsbediening
* xD-adapter

bron: http://www.lidl.nl/nl/ind....20050912.p.Targa_PC_3400

[ Voor 87% gewijzigd door andreict op 06-09-2005 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andreict schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 08:29:
tsja ik ga het toch gewoon zeggen.
KNIP
[afbeelding]
KNIP
offtopic:
* De multifunctionele PC: Ultra AN 64 3400+
KNIP
*
* Inclusief uitgebreid accessoirespakket:

* wireless-LAN USB-stick
* Bluetooth USB-stick

bron: http://www.lidl.nl/nl/ind....20050912.p.Targa_PC_3400
dat met die losse usb-sticks is natuurlijk crap. doch volstaan deze systemen vaak (als zijnde familie pc/ 'htpc')

mede doordat ze (meestal) met auto-recover cd's verkocht worden, komen ze er doorgaans wel mee uit de voeten..

laat je oom gelijk na de installatie (1st successfull boot) ff zien hoe die auto-recover cd's werken..
(als ie dat nog niet weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 11:29
Die cpu is nu bij azerty 134 euro geworden.
Ik zou de Freezer 64 kopen van Arctic cooling. Erg stil en koelt erg goed en is goedkoper dan zalman.
Ook zou ik gaan voor een Kast van Arctic cooling kost 82 euro, zit een goede en stille 350 watt voeding in. Ze hebben hem vergeleken met een antec true power en die voeding van hun kwam er beter uit. En is ook erg cool, er zitten namelijk erg stille fans al in.
Of koop een mooie Antec kast. Tagan voedingen zijn leuk, maar voor een thuis-compu is een Antec of andere A merk goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
Ja, en met zo'n lidl of aldi systeem is het zo dat ze snel erg luidrugtig worden. En die video kaart is ook erg bagger.
Maar zit er eigenlijk nog verschil in Arctic Silentium T1/2/3/4/5 In geluid enzo, want 4 case fans lijken mij nou niet bepaald stil. Of kan iemand die review effe geven dan kijk ik dat effe door.

ow ik heb er al een gevonden
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1273&articID=319

[ Voor 16% gewijzigd door gyjo op 06-09-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 11:29
gyjo schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:25:
Ja, en met zo'n lidl of aldi systeem is het zo dat ze snel erg luidrugtig worden. En die video kaart is ook erg bagger.
Maar zit er eigenlijk nog verschil in Arctic Silentium T1/2/3/4/5 In geluid enzo, want 4 case fans lijken mij nou niet bepaald stil. Of kan iemand die review effe geven dan kijk ik dat effe door.
Type bij google in: "review Silentium T1" en je krijgt een stoortvloed aan hits;

eerste hit:
http://www.insanetek.com/...=arcticcoolingsilentium_2

een erg uitgebruike review:
conclusie:

Pros:

* Sturdy construction
* Decent price with included power supply
* Provides quite computing
* Tool-free installation
* Decent cooling performance without many fans

Cons:

* Motherboard tray too cramped for easy installation
* Power supply couldn't keep a 6800 OC stable
* Not many drive bays available

Dus als je niet een enorme stroomvreetende videokaart erin zet en niet veel drive bays in beslag neemt is dit een prima kast.

nog even een link naar de site van seaconic;
http://www.seasonicusa.com/products.php?lineId=4

want die voeding zit erin

[ Voor 7% gewijzigd door chrisborst op 06-09-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
Bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik voor dit setje ga:
Arctic Silencer 64 Ultra TC
Arctic Silentium T3 450 Watt, Zwart, Zilver
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)
AMD Athlon 64 Venice 3000+, Socket 939, OEM
Asus A8N-E
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
Sapphire Radeon X800 GT 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Samsung Spinpoint 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
Logitech Cordless Desktop Rechargable Zwart, OEM
OEM 3,5 diskettestation Zwart
Zalman ZM-NB47J
AG Neovo F-417 17 inch, Zwart
Microsoft Windows XP Home Edition NL, OEM - alleen bij gelijktijdige aanschaf van een PC.
En dan voor de windows instalatie en het in elkaar zetten 70,-
En dat brengt het totaal op 1119,98 _/-\o_

Hè maar kan ik trouwens die windows installatie ook zelf doen, of moet azerty dit doen, want dit kan ik zelf ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36
Als je het leuk vind om er zelf mee aan te hobbyen moet je dit zeker doen. Ik zou persoonlijk echter gaan voor een kant-en-klaar systeem inclusief support. Ik ben er niet zo blij mee om vaak op bezoek te gaan om dingen te fixen. De familie merkt niet of een systeem voorzien is van op maat gekozen onderdelen of standaard. Het gaat er om dat het apparaat werkt. Als je een kant-en-klaar systeem koopt heb je vrijwel geen onderhoud (recovery CD of eventueel image) en worden ook hardware problemen snel opgelost. Als je zelf dingen aan de computer gaat aanpassen of bijvoorbeeld zelf in elkaar gaat zetten is het nooit echt duidelijk wie het fout heeft gedaan cq. verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
Nou mijn oom is ook weer niet zo dom met computers, en hij kan het altijd aan zijn zoon vragen, dus dat is niet zo'n probleem. Hij weet alleen niet zoveel van hardware :Y).
Pagina: 1