Toon posts:

Video Capturen en omzetten naar Divx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort organiseren wij een grootschalig xbox live toernooi en wij zouden ook graag videoverslagen willen maken van de wedstrijden. Ik capture mijn videobeelden via een pinnacle tv kaart, alles gaat prima en ook laad het bestand prima in videostudio.

Wanneer de video klaar wil ik er natuurlijk een definitief videobestand van maken. Kunnen jullie mij enig advies geven in welk formaat ik hem het beste op kan slaan ? Uiteindelijk wil ik het bestand in divx formaat hebben. Het moet wel een redelijke resolutie blijven en dus ook niet zo'n heel klein schermpje worden zoals ik bij de WMV (320X240) krijg. Uiteindelijk gaat het om zo'n 10 tot 15 minuten videobeeld en ik wil hem eigenlijk niet boven de 40 mb hebben. Ik weet niet of dit uberhaupt mogelijk is ?

Als laatste vraag zou ik willen weten hoe je het type bestand dat jullie aanraden zo makkelijk mogelijk in divx formaat krijg.

Hartelijk dank voor de moeite ! :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja er zijn zoveel manieren. Ik capture zelf naar MJPEG (compressie factor 19) en het geluid gewoon in PCM. Hierna laad ik het bestand in Virtualdub en zet ik het om naar xvid en mp3 (geluid).

Maar er zijn veel topics over! http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik zal die topics ook eens even nalezen !