[Maxtor] Diamond Max 10 plus aangegeven als verwijdebaar

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 09:06
Ik heb een probleem met mijn Maxtor Diamond Max 10 Plus:

Deze schijf staat in Windows XP (Home NL) aangegeven als verwijderbare hardware, en er staat dus een icoontje in de taakbalk met "Hardware veilig verwijderen.

Het probleem is dat als ik er een USB stick bij stop hij in het zelfde rijtje komt te staan, en ik ben bang dat ik een keer verkeerd klik en mijn harde schijf probeer te verwijderen.... :/ |:(

Kan iemand mij helpen?

Specs:
- Asus A8N-SLI
- AMD Athlon 64 Venice
- 2x 256 DDR (kit of 2) Kingston

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Dit is een extra SATA functie waardoor deze schijf 'hot pluggable' wordt, net als dus bijvoorbeeld een USB stick. Zie ook nieuws: Serial ATA-standaard opgeruimd

Een oplossing hiervoor weet ik zo gauw niet, misschien dat ik nog wat vind maar het lijkt er meer op dat Microsoft het alleen maar handig vindt en er daarom niet aan denkt om een mogelijkheid in te bouwen om de schijf te verbergen in 'hardware veilig verwijderen'. Je zou natuurlijk wel dat hele icoontje kunnen verbergen maar dat is weer onhandig met USB sticks (al kunnen de meesten zonder dat veilig verwijderen al losgekoppeld worden).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt hem toch alleen verwijderen als er echt helemaal geen bestanden open staan. En explorer er naar laten kijken is al genoege om hem te locken. Zo kan ik mijn exteren hardeschijf veel te vaak niet unpluggen(in de software dan).

Wellicht moet je noeg even naar de write cache optimalistatie kijken. Die staat standaard op "snel verwijderen"in plaats van "optimalizeren voor sneleheid". Scheelt weer een heel klein beetje snelheid.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SATA is hot-pluggable alleen windows zal je niet toestaan om de schijf waar windows op draait te ontkoppelen ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
leuk_he schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:23:
Je kunt hem toch alleen verwijderen als er echt helemaal geen bestanden open staan. En explorer er naar laten kijken is al genoege om hem te locken. Zo kan ik mijn exteren hardeschijf veel te vaak niet unpluggen(in de software dan).

Wellicht moet je noeg even naar de write cache optimalistatie kijken. Die staat standaard op "snel verwijderen"in plaats van "optimalizeren voor sneleheid". Scheelt weer een heel klein beetje snelheid.
Ik kan m'n usb stickie gewoon verwijderen wanneer er bestanden open staan...
Dus misschien kan ik het ook gewoon doen met m'n raptors in stripe... :P
Niet dat ik het ga proberen...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ShellGhost schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:25:
[...]
Met mijn usb sticky heb ik ook nooit het probleem, echter met mijn harde schijf wel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:22

HeepH

Dope Rapper

de oplossing : niet de s-ata powerkabel gebruiken,maar die ouderwetste kabel, desnoods met een oude kabel (4 draadjes) naar nieuwe kabel (zwart, 5 draadjes) convertertje...

http://specs.tweak.to/16495

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ShellGhost schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:25:
[...]

Da's natuurlijk heel wat anders dan vitale windows processen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wild_Snake
  • Laatst online: 08-01 09:06
Bedankt voor de replies...

Ik heb nog niet geprobeerd mijn schijf 'te verwijderen', maar ik begrijp dus dat dat iig niet mogelijk is....

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HeefStan schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:03:
de oplossing : niet de s-ata powerkabel gebruiken,maar die ouderwetste kabel, desnoods met een oude kabel (4 draadjes) naar nieuwe kabel (zwart, 5 draadjes) convertertje...
Sorry, maar dit klopt niet. Ik draai hier hitachi s-ata schijfjes terwijl ik gebruik maak van ouderwetse (stevige) molex power stekkertjes en ik kan nog steeds kiezen om de schijven los te koppelen.

• FreeMen
  • Laatst online: 20-02 22:10
Bij hdd eigenschappen staan wel opties om je schijf OF removable (langzaam, nl geen cache) OF non-removale (inschakeling cache) te maken. Probleem is alleen dat de opties grijs staan aangevinkt :? . Ik heb dan ook geen idee hoe je deze opties open krijgt.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FreeMen schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:47:
Bij hdd eigenschappen staan wel opties om je schijf OF removable (langzaam, nl geen cache) OF non-removale (inschakeling cache) te maken. Probleem is alleen dat de opties grijs staan aangevinkt :? . Ik heb dan ook geen idee hoe je deze opties open krijgt.
Iets meer info graag. (OS/disk, is hij removable). Of ben jij de topic starter met een ander user-id? (BAN BAN! >:) )

verder heb ik uitgevonden dat usbsticky's inderdaad makkelijker removen omdat ze FAT zijn ipv NTFS, wat ik op mijn exterene HD heb staan.

http://forums.anandtech.c...did=1674337&enterthread=y

ik begrijp dat er ook npg iets met policies is te regelen, en dat er rekening met RAID is gehouden.

• FreeMen
  • Laatst online: 20-02 22:10
Lollig, nee ik ben niet de topic starter. Ik zag alleen toevallig bij configuratiescherm->systeem->hardware->apparaat beheer->eigenschappen bij harddisk->beleidsinstellingen 2 opties.
1e Optimalisatie voor snelle verwijdering (windows schakelt schrijfcache uit) dus langzamer
2e optie Optimalisatie voor prestaties. Als deze in aangevinkt kun je kiezen voor aan of uitschakelen van de cache.

Bij mij zijn de 2 opties echter grijs dus ik kan ze niet wijzigen (behalve cache aan of uit), maar wellicht dat de topicstarter er wel iets aan heeft.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Die optie slaat op de cachefunctie die de driver voor de echte removable drives (iets van USB-apparaat voor massaopslag of hoe Microsoft dat ook noemt) heeft. Aangezien de hot pluggability van de modernere SATA drives niet via een cache loopt maar sowieso van toepassing is, is die optie grijs.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:22

HeepH

Dope Rapper

wwillem schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:46:
[...]

Sorry, maar dit klopt niet. Ik draai hier hitachi s-ata schijfjes terwijl ik gebruik maak van ouderwetse (stevige) molex power stekkertjes en ik kan nog steeds kiezen om de schijven los te koppelen.
hey das idd maf, bij mijn maxtors werkt dit wel (wel 9 serie als ik het goed heb), en bij mijn samsungs niet....apart...maar het is een uh...25% procent oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door HeepH op 06-09-2005 21:49 ]

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1