Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mp3speler, en nu zag ik de sony NW-HD1 , deze lijkt me erg goed.
Alleen nu twijfel ik heel erg..
ik las namelijk dat deze mp3speler alleen atrac 3 als afspeelformaat heeft? wat houd het precies in? maakt het ook uit voor de kwaliteit? of heeft het alleen temaken met het uploaden van muziek ? en duurt dit dan langer of hoe werkt het precies?

en nu zag ik dat je ook al de NW-HD5 had.. maar deze vind ik niet zo mooi, wat is het verschil tussen de nw-hd1 en de nw-hd5 precies?

en kan ik niet beter voor dit geld een Ipod nemen?? mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de sony uit.. maar ik weet niet waarom eigenlijk.. (8> ..

thanks alvast voor de tips......

Verwijderd

Gebruik voortaan eerst de zoekmachine hier over is allang uitgebreid over gerept.

Maargoed om je antwoord te geven over het atrac 3 verhaal: Je kan hem upgraden, of gelijk de nwhd 3 kope..

De sony heeft meer battarij duur
Ipod meer stylish design.
ipod meer assocoires

misschien heb je dr wat aan..

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:44
Ik denk dat je het best zelf op internet naar informatie kan zoeken en even bij een zaak mag vragen of je op allebei even mag spelen.

Als je het hier vraagt gaan veel mensen hun eigen aankoop aanprijzen zonder het andere product te hebben gehad of krijg je fanboy gedrag.

In ieder geval is een Sony ook wel unieker dan de ipods die je overal ziet.

Zelf zou ik trouwens nog even wachten of verder kijken dan die twee. Vrijwel alle spelers worden binnenkort met kleurenscherm enz uitgerust.

[ Voor 17% gewijzigd door BarôZZa op 05-09-2005 22:33 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie nergens eisen staan dus ik weet ook niet hoe ik je zo advies moet geven.
Persoonlijk heb ik er geen zin om alle mp3 bestanden om te zetten naar Atrac3, daarom dus de iPod.

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:36

syserr

kangoeroe

Omzetten naar Atrac3 is, in ieder geval voor de nieuwere Sony NW-HDx mp3 spelers, niet nodig. Zie verder ook dit topic: SONY NW-HDx mp3 spelers voor een boel info over zowel NW-HD1, NW-HD3 en NW-HD5.

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

Ik zou voor de Sony gaan. Die heb ik al een tijdtje op het oog :)
Binnenkort maar bestellen ?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waarom alleen de Sony en iPod vergelijken ?

Ik vind zelf dat bijv. Creative en Archos ook hele mooie spelers maken,
met betere prijs/kwaliteit verhouding.
iPod is overrated imho, en Sony is sowieso evil :p

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:08

steveman

Comfortabel ten onder

Precies, beter neem overweeg je een Creative Zen Micro! /chauvinisme

edit: wat je neemt moet je zelf weten natuurlijk

[ Voor 37% gewijzigd door steveman op 07-09-2005 15:29 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• FireFly3k
  • Laatst online: 13:12
De NW-HD1 is kleiner en lichter dan de 3 en 5. Ik heb zelf de NW-HD5 gekocht, deze heeft als voordeel t.o.v. de 1 en 3 dat hij playlists ondersteunt. De 1 speelt ook MP3's af maar moet eerst geupdate worden, de 3 en de 5 spelen dit meteen al af.
De geluidskwaliteit is perfect (heb een KOSS KSC55 koptelefoon), de batterijduur is max 40 uur (afhankelijk van de geluidskwaliteit) en de Sony's zijn kleiner dan de iPOD's (20gig en >).

Normaal zet ik er MP3's op tenzij ik een CD erop zet die zet ik om in ATRAC.

Misschien ook nog een interessant topic: [rml][ Mp3 Speler] Keuze advies Hi-MD/Sony HDD/Ipod[/rml]

PSN - 500px - Flickr

Verwijderd

Ok, ik hoop dat je wat aan dit bericht hebt, ik heb namelijk een Sony NW HD1.

Dat atrac shit zat ik eerst over te twijfelen, maar het boeit geen fuck man. Het duurt bij mij zo'n 10 sec per mp3, zonder kwaliteitsverlies. Dus ff een tijdje aan laten staan en het staat erop. En als het er eenmaal op staat merk je er niets meer van. Zelf vind ik het design ook een voordeel op de ipod die je zoo vaak ziet.. Deze is zoo waarachtig klein. En de geluidskwaliteit is prima.
Ook de accuduur is veel beter, en hij is goedkoper dan een ipod, ik zie geen reden om dan een ipod te kopen. Als ik nu een mp3 speler zou kopen zou het de HD3 zijn (met mp3 support). Maar zoveel maakt het niet uit, ik heb geen 20 euro over voor die mp3 support update, dus ik kan hem je echt van harte aanraden!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:58:
Ok, ik hoop dat je wat aan dit bericht hebt, ik heb namelijk een Sony NW HD1.

Dat atrac shit zat ik eerst over te twijfelen, maar het boeit geen fuck man. Het duurt bij mij zo'n 10 sec per mp3, zonder kwaliteitsverlies. Dus ff een tijdje aan laten staan en het staat erop. En als het er eenmaal op staat merk je er niets meer van. Zelf vind ik het design ook een voordeel op de ipod die je zoo vaak ziet.. Deze is zoo waarachtig klein. En de geluidskwaliteit is prima.
Ook de accuduur is veel beter, en hij is goedkoper dan een ipod, ik zie geen reden om dan een ipod te kopen. Als ik nu een mp3 speler zou kopen zou het de HD3 zijn (met mp3 support). Maar zoveel maakt het niet uit, ik heb geen 20 euro over voor die mp3 support update, dus ik kan hem je echt van harte aanraden!
10 seconden per mp3, dat lijkt me verschrikkelijk, echt bijzonder irritant.
En als je het dan weer op je pc, of op die van iemand anders wil zetten dan moet je het weer omzetten.
Zonder kwaliteitsverlies heb ik ook mn twijfels over, Atrac3 staat niet al te best bekend.

• FireFly3k
Nog een mooi voordeeltje van de HD5 t.o.v. de ipod, je kan de accu vervangen.

Omzetten naar ATRAC duurt inderdaad niet lang, 10 sec. per nummer lijkt misschien veel maar hoeveel nummers zet je er normaal gesproken per keer nou op? De eerste keer dat je er muziek opzet heb je er misschien last van maar later zet je er misschien 2 albums tegelijk op.

PSN - 500px - Flickr

Verwijderd

ach, als je een middagje weg bent ofzo, of gaat werken, of weet ik veel wat de gemiddelde mens doet, dan is het mogelijk om in 1 middag 6 gig erop te pompen, nou, ik vind dat wel prima

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Als je er even snel een paar nummers op wil zetten, dan duurt dat weer een paar minuten, terwijl je normaal gesproken binnen een paar seconden klaar bent.
Irritant, vooral als je ziet dat mp3 de meestgebruikte audiocodec is, maar Sony weer zo nodig moet besluiten om hun eigen niet al te beste codec te gebruiken. :/

Maargoed, als je dit geen ergernis vindt, dan is het natuurlijk een prima speler.

Hmm, waar gaat dit nou eigenlijk om, de TS reageert zelf niet eens 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 09-09-2005 16:17 ]

• FireFly3k
na een firmware upgrade gaan er trouwens gewoon MP3's op de NW-HD1...

PSN - 500px - Flickr

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, maar moet je hem daarvoor niet laten updaten door Sony, en daarvoor dus betalen?

• FireFly3k
RoD schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:35:
Ja, maar moet je hem daarvoor niet laten updaten door Sony, en daarvoor dus betalen?
Hier staat wat info, http://www.sonydigital-li...news/NWHD1_Upgrd.asp?l=nl
Je kan er ook gewoon even langs gaan dan heb je geen verzendkosten.
Het is gewoon gratis voor zover ik weet.

PSN - 500px - Flickr

• RoD
  • Niet online

RoD

FireFly3k schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:09:
[...]

Hier staat wat info, http://www.sonydigital-li...news/NWHD1_Upgrd.asp?l=nl
Je kan er ook gewoon even langs gaan dan heb je geen verzendkosten.
Het is gewoon gratis voor zover ik weet.
Op die site hebben ze het daar niet over en zeggen ze gewoon dat het een betaalde dienst is.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

ik heb deze 2 ook overwogen begin dit jaar (maar dand e HD3 van sony, met native mp3 ondersteuning).
Het grootste nadeel voor mij is dat je bij allebei eigen software moet gebruiken om nummers erop te zetten (ik weet dat je dit bij de ipod kan omzeilen etc, maar daar gaat het even niet om).
Uiteindelijk heb ik de sony genomen omdat: ietsje goedkoper, maar veel betere batterei. Ik gebruik hem ook alleen als mp3 speler, niet als datacarrier of agenda of w/e.

Met de sony ben ik super tevreden, ik gebruik hem iedere dag. De gui heb je snel door en voldoet voor mij meer dan genoeg. Ik ben een typische winamp gebruiker met 1 grote playlist, waar ik af en toe tussendoorzap of een nummer van draai waar ik zin in heb. HDx (hd3 in mijn geval dus) ondersteund dit prima. De sony software gebruik ik dus alleen om te transferren en dat werkt ook prima, volledige usb2 snelheid wordt benut.

Ik heb er echter wel een afstandsbediening bij gekocht MC40-ELK, zodat ik niet iedere keer op het apparaat hoef te bedienen als ik een ander nummer wil horen of het volume wil veranderen.

Dat de geluidskwaliteit van de ipod misschien wat minder zou zijn heb ik niet zo zwaar mee laten tellen want volgens mij valt dat wel mee.
head-fi heeft mij veel geholpen bij het maken van de keuze.

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

ik houd zelf ook liever van snelheid hoor, maar als het er eenmaal opstaat vind ik het prima, dan merk je geen verschil meer. Ik heb mijn hd1 kunnen fixen voor 140 (2ehands). die firmware update kost je 20 ballen (nagevraagd bij sony NL) en ik laat m dan liever een dagje transferren dan dat ik ook nog eens verzendskosten betaal (2*5,50) en m een week of 2 kwijt ben.. das gewoon PAUPER
Pagina: 1