Ik mag volgend jaar van de baas wat papiertjes halen, en omdat ik best wel fan ben van Java wil ik voor het SCJP en SCJD gaan.
Nou heb ik me zitten orienteren op java.sun.com, maar ik vraag me af of ik wel training oid nodig heb voor de eerste. Ik programmeer nml al ruim 5 jaar in Java en heb ook al een MSc diploma van de TU/e in de Technische Informatica. Aan kennis en ervaring dus geen gebrek.
Nu zie ik dat de volledige training (a $2000 / E1942,50) je het volgende leert:
Verder kun je ook gebruik maken van webbased training of met CD-Roms, maar zou dat voor iemand met toch wel redelijke kennis en ervaring van Java niet een verspilling van geld zijn? Ik weet wel dat de baas betaalt, maar als ik geld kan besparen op training die ik toch niet nodig heb kan ik er wellicht meer uithalen qua papiertjes
Dus is er hier iemand die ervaring heeft met SCJP en/of SCJD die me meer info kan geven?
SCJP: Sun Certified Java Programmer
SCJD: Sun Certified Java Developer
Nou heb ik me zitten orienteren op java.sun.com, maar ik vraag me af of ik wel training oid nodig heb voor de eerste. Ik programmeer nml al ruim 5 jaar in Java en heb ook al een MSc diploma van de TU/e in de Technische Informatica. Aan kennis en ervaring dus geen gebrek.
Nu zie ik dat de volledige training (a $2000 / E1942,50) je het volgende leert:
- Create Java technology applications that leverage the object-oriented features of the Java language, such as encapsulation, inheritance, and polymorphism
- Execute and run a Java technology application from the command line
- Use Java technology data types and expressions
- Use Java technology flow control constructs
- Use arrays and other data collections
- Implement error-handling techniques using exception handling
- Create event-driven graphical user interface (GUI) using Java technology GUI components: panels, buttons, labels, text fields, and text areas
- Implement input/output (I/O) functionality to read from and write to data and text files.
- Create multithreaded programs
- Create a simple Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP) networked client that communicates through sockets
Verder kun je ook gebruik maken van webbased training of met CD-Roms, maar zou dat voor iemand met toch wel redelijke kennis en ervaring van Java niet een verspilling van geld zijn? Ik weet wel dat de baas betaalt, maar als ik geld kan besparen op training die ik toch niet nodig heb kan ik er wellicht meer uithalen qua papiertjes
Dus is er hier iemand die ervaring heeft met SCJP en/of SCJD die me meer info kan geven?
SCJP: Sun Certified Java Programmer
SCJD: Sun Certified Java Developer
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs