We hebben hier een vreemd probleempje. Een smart UPS is vanuit een ander netwerk hier heen gekomen en er is bij het configureren iets fout gegaan. Het betreft een APC Smart UPS 1400 met een ap9605 netwerk kaartje. Toen deze UPS binnen kwam heb ik hem even met de zwarte kabel aan mijn notebook gehangen en met de (gebruikelijke?) hyperterminal instellingen 2400 baud, geen parity, 1 stopbit, flowcontrol=Xon/Xoff verbinding gemaakt met het apparaat. Ik dacht laten we eens makkelijk doen ik zet hem gewoon op Bootp en zet op de windows 2003 server bootp aan en ga hem dan verder met telnet configureren, nou mooi niet dus. Ik kreeg de boodschap dat de management agent ging herstarten en daarna reageerde het apparaat niet meer. Uiteindelijk reset knopje op het netwerk kaartje 5 seconden ingehouden en als ik nu via hyperterminal met de UPS verbinding maak krijg ik allemaal vreemde ASCII tekens. Doe ik zelf nou iets fout? Zijn de standaard hyperterminal instellingen veranderd? Of is de firmware flink naar zijn grootje? Graag wat hulp.
Nou, 2500 baud zal moeilijk gaan, je zit gewoonlijk in veelvouden van 300, waarbij 1200 en 9600 de meest gebruikelijke zijn. Zo'n apparaat als dit is 9 van de 10 keer gelukkig met 9600 baud, 8 data-bits, 1 stop-bit en geen pariteit. 7/1/even of 7/1/oneven geven ook nog wel een kans.
En zet voorlopig maar geen handshaking op, zoveel data tegelijk zul je niet transporteren dat je hold-off nodig hebt.
En zet voorlopig maar geen handshaking op, zoveel data tegelijk zul je niet transporteren dat je hold-off nodig hebt.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
tikfoutje, even aangepast was 2400 baud.
Even alles geprobeerd maar het mag niet lukken. APC heeft overigens vrijwel altijd 2400 baud. 9600 baud is vaak bij routers van bijvoorbeeld cisco.
Even alles geprobeerd maar het mag niet lukken. APC heeft overigens vrijwel altijd 2400 baud. 9600 baud is vaak bij routers van bijvoorbeeld cisco.
[ Voor 67% gewijzigd door Chatslet op 05-09-2005 22:39 ]
Klopt, ondanks het feit dat je niet meer verbonden bent, blijft de terminal sessie actief. Als hij goed in de war is, moet gewoon even de boel gereset worden.